|

درخواست های عجیب مسی از بارسا؛ 10 دلیل برای جدایی!

لیونل مسی بنا به ادعای نشریه ال موندو، شرط های عجیبی برای تمدید قرارداد با بارسلونا گذاشته بود.

لینک کوتاه کپی شد

نشریه ال موندو همان نشریه ای بود که کمتر از دو سال قبل رقم قرارداد 555 میلیون یورویی لیونل مسی را افشا کرد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از طرفداری؛ این نشریه در افشاگری جدید خود به شروطی که لیونل مسی سال 2020 برای تمدید قرارداد با بلوگرانا گذاشته بود پرداخته است. ستاره آرژانتینی پس از زدن همه رکوردهای ممکن در بارسلونا و گذراندن دوره ای بسیار موفق، سال 2021 با پایان قراردادش نیوکمپ را ترک کرد و به پاری سن ژرمن ملحق شد. اما داستان لیونل مسی و بارسلونا می توانست به شکل متفاوتی رقم بخورد، اگر قرارداد او در سال 2020 تمدید می شد. ال موندو تعدادی از ایمیل های خورخه مسی (پدر مسی)، وکیل او و جوزپ ماریا بارتومئو (رئیس وقت بارسلونا) منتشر کرده است. در این ایمیل ها تعدادی از خواسته های لیونل مسی برای تمدید قرارداد با بارسلونا در سال 2020 دیده می شود که بعضی از آنها شوکه کننده هستند. 

پاندمی کرونا روی اقتصاد بارسلونا تاثیر زیادی داشت، اما از همان ابتدای پاندمی (اوایل سال 2020) همه سران بارسلونا می دانستند که باید برای تمدید قرارداد لیونل مسی اقدام کنند، آن هم به هر شکلی که ممکن است. بارتومئو در همین راستا در ماه می 2020 (اواسط اردیبهشت 1399) اولین پیشنهاد خود را برای پدر لیونل مسی ارسال کرد. شروط ابتدایی خورخه مسی برای بارتومئو چنین مواردی بودند:

  • تعبیه شدن اتاقک جدا برای خانواده لیونل مسی در استادیوم نیوکمپ
  • پرواز اختصاصی برای کل خانواده مسی به آرژانتین در طول کریسمس

بارسلونا این شروط را پذیرفت، تا اینجا همه چیز طبق روال باشگاه پیش می رفت. یک هفته بعد، خورخه پکورت، وکیل لیونل مسی 11 شرط برای بارتومئو و اسکار گرائو (مدیر وقت بارسلونا) ارسال کرد که آنها را در ادامه مشاهده می کنید:

  1. تمدید قرارداد تا سال 2023 با امکان فعالسازی توسط شخص لیونل مسی 
  2. کاهش دستمزد 20% در فصل 21-2020، بازگشت 10% از دستمزد اصلی برای فصل 22-2021 و بازگشت 10% باقی مانده برای فصل 23-2022. همراه با اضافه شدن سود 3% در هر سال. 
  3. پرداخت پاداش وفاداری همراه با سود
  4. اتاقک جداگانه در نیوکمپ برای خانواده مسی و لوییس سوارز
  5. جت شخصی برای پروازه همه خانواده لیونل مسی به آرژانتین در کریسمس
  6. پرداخت تمام و کمال دستمزدی که در فصل 21-2020 کم شد همراه با سود (در صورت فسخ قرارداد)
  7. 10 میلیون یورو پاداش تمدید قرارداد
  8. افزایش دستمزد در صورت افزایش مالیات ورزشکاران توسط دولت اسپانیا
  9. بند فسخ نمادین 10 هزار یورویی به جای بند فسخ قبلی
  10. تمدید قرارداد با پپه کوستا (دوست مسی و نیمار، دستیار شخصی این دو بازیکن)
  11. تضمین برای پرداخت حق کمیسیونی که رودریگو مسی (برادر مسی) از بارسلونا طلب داشت

با وجود تمام این اوصاف، جوزپ ماریا بارتومئو با تعدادی از این شروط مخالف بود و به همین دلیل آنها را نپذیرفت. او به اطلاع لیونل مسی و خانواده اش رساند بارسلونا تا قبل از این که دوباره درآمدش به بیش از 1100 میلیون یورو برسد، هیچ دستمزد اضافه ای به لیونل مسی پرداخت نخواهد کرد و خبری از افزایش حقوق نخواهد بود. رد این پیشنهاد به مذاق لیونل مسی و خانواده اش خوش نیامد، چند ماه بعد ماجرای درخواست خروج لیونل مسی از بارسلونا مطرح شد که البته ستاره آرژانتینی یک فصل دیگر هم در بارسلونا ماندنی شد. پس از آن هم نوبت به ورود خوان لاپورتا، تمدید نشدن قرارداد مسی و جدایی رایگان ستاره آرژانتینی رسید.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها