|

تمجید پرتغالی ها از شاه ماهی ایران!

تمامی روزنامه‌ها و رسانه‌های مطرح کشور پرتغال نسبت به پیروزی تیم ملی ایران با گلزنی طارمی واکنش نشان داده‌اند.

لینک کوتاه کپی شد

تیم ملی فوتبال ایران روز گذشته و در نخستین دیدار پس از بازگشت کی روش، توانست با تک گل مهدی طارمی از سد تیم قدرتمند و پرستاره اروگوئه بگذرد و هواداران تیم ملی را بیش از پیش به آینده امیدوار کند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ورزش سه؛ مهاجم بوشهری پورتو که در دقیقه ۶۸ این مسابقه به میدان آمد، توانست در دقیقه ۷۹ تک گل بازی را روی یک کار تیمی زیبا به ثمر برساند. درخشش دوباره طارمی و گشودن دروازه تیم قدرتمند اروگوئه، در تمامی رسانه‌ها و روزنامه‌های معتبر پرتغال بازتاب داشت.

این دیدار همچنین به صحنه تقابل طارمی و داروین نونیز تبدیل شده بود. فصل قبل و در زمان حضور بازیکن اروگوئه‌ای در ترکیب بنفیکا، او با مهاجم ایرانی پورتو، رقابت سختی بر سر کسب عنوان آقای گلی داشت.

برخی از بازتاب‌های پیروزی ایران با گلزنی طارمی و در روز بازگشت کی روش را در زیر می‌خوانیم:

* روزنامه رکورد:

طارمی از روی نیمکت آمد تا گل پیروزی بخش ایران را در دیدار مقابل اروگوئه به ثمر برساند.

مهاجم پورتو در دقیقه ۶۸ وارد زمین مسابقه شد و در دقیقه ۷۹ تک گل بازی را به ثمر رساند. در دیداری که بازگشت کارلوس کی روش به نیمکت تیم ایران را نیز رقم زد. او در سال ۲۰۱۹ پس از ۸ سال مربیگری در ایران، جدا شده بود.

* روزنامه اوجوگو:

طارمی مقابل اروگوئه برای ایران گلزنی کرد.

در اولین بازی کارلوس کی روش پس از بازگشت به فرماندهی فنی تیم ایران، شوت مهاجم پورتو به یک مدافع برخورد کرد و به درون دروازه بان رفت.

* روزنامه آبولا:

پیروزی طارمی با بازگشت کارلوس کی روش

ایران در دیداری دوستانه که در اتریش برگزار شد، اروگوئه، حریف پرتغال در جام جهانی ۲۰۲۲ را با نتیجه یک بر صفر شکست داد. در این بازی از مانوئل اوگارته (بازیکن اسپورتینگ) توسط دیه‌گو آلونسو استفاده نشد، در حالی که مهدی طارمی (بازیکن پورتو) از روی نیمکت آمد تا قهرمان پارس‌ها در روز بازگشت کارلوس کی روش به مربیگری باشد.

* روزنامه Jornal de Notícias پرتغال:

گل طارمی، کارلوس کی روش و ایران را به پیروزی رساند

مهدی طارمی، مهاجم تیم فوتبال پورتو، روز جمعه گل انفرادی را به ثمر رساند که باعث شد ایران، با مربیگری کارلوس کی روش پرتغالی، در دیداری تدارکاتی در اتریش و برای حضور در جام جهانی ۲۰۲۲، اروگوئه را شکست دهد.

مهاجم ایرانی حتی بازی را از روی نیمکت آغاز کرد (مانند مانوئل اوگارته، هافبک اروگوئه‌ای اسپورتینگ)، اما در دقیقه ۶۹ توسط کی روش وارد زمین شد و به زمان زیادی نیاز نداشت تا اثری از خود بر جای بگذارد.

طارمی در دقیقه ۷۹ و پس از ارسال کریم انصاری فرد، در موقعیت مناسبی برای شوت زنی قرار گرفت و با کمی خوش شانسی (توپ با برخورد به یک مدافع منحرف شد) گل برتری تیم ملی ایران را به ثمر رساند.

* وب سایت maisfutebol پرتغال:

ایران با کی روش اروگوئه را شکست داد، طارمی گل زد، داروین نه! مهاجم پورتو چند دقیقه پس از ورود به زمین گلزنی کرد.

مهدی طارمی برای تأثیرگذاری خود در دیدار دوستانه اروگوئه و ایران که روز جمعه در اتریش برگزار می‌شود، به بیش از ۱۰ دقیقه زمان نیاز داشت. مهاجم پورتو در دقیقه ۶۸ توسط کارلوس کی روش وارد زمین شد و در دقیقه ۷۹ نتیجه بازی را تعیین کرد.

در تیم اروگوئه، داروین نونیز بازیکن سابق بنفیکا بازی را از ابتدا شروع کرد و نزدیک بود به یک گل عالی از خارج از محوطه برسد، در حالی که مانوئل اوگارته، از اسپورتینگ، تمام مدت بازی را روی نیمکت نشسته بود.

لازم به ذکر است این دیدار بازگشت کی روش به نیمکت تیم ملی ایران را رقم زد.

* وب سایت noticiasaominuto پرتغال:

طارمی گل زد و پیروزی ایران مقابل اروگوئه را تضمین کرد؛ مهاجم پورتو تک گل این دیدار را به ثمر رساند.

ایران جمعه این هفته در دیداری دوستانه که تنها گل آن را مهدی طارمی مهاجم پورتو در دقیقه ۷۹ به ثمر رساند، اروگوئه را با نتیجه یک بر صفر شکست داد.

دیداری که در اتریش برگزار شد، برای رونالد آرائوخو، بازیکن بارسلونا که پس از گذشت ۴۰ ثانیه (!) از بازی مصدوم شد و مجبور به ترک زمین شد، ناکامی سختی در پی داشت.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها