|

فرصتی برای تاریخ‌سازی پیش روی تیم ملی؛ دور حذفی جام جهانی منتظر ماست!

تیم ملی فوتبال کشورمان کمتر از 60 روز دیگر برای حضور در جام جهانی 2022 راهی قطر می شود.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- تیم ملی کشورمان در مرحله گروهی جام جهانی 2022 قطر با سه تیم انگلیس، آمریکا و ولز همگروه شده است. در نگاه اول می توانیم بگوییم که در یک گروه نسبتا سخت قرار گرفتیم، اما آیا گروهی سخت تر از جام جهانی 2018 روسیه که 4 امتیاز کسب کردیم؟

با برگشت کی روش هم بازیکنان تیم ملی و هم مردم به کسب نتیجه بهتر و صعودی تاریخی به مرحله حذفی امیدوار شده اند. در این مطلب شرایط 3 همگروه تیم ملی کشورمان و همچنین شانس صعود تیم ملی را بررسی خواهیم کرد.

انگلیس و مشکلات خط دفاعی

با نگاه به روزنامه ها و سایت های ورزشی انگلیس به خوبی به وضع این روزهای شاگردان ساوتگیت پی می بریم. همه از شرایط ناراضی هستند و هری کین هم گفته مردم حق دارند ما را هو کنند! در 10 بازی اخیر انگلیسی ها 4 برد، 3 مساوی و 3 شکست را تجربه کرده اند. 3 باخت برابر مجارستان ( رفت و برگشت) و ایتالیا. با شکست برای لاجوردی پوشان، سه شیرها به سطح B لیگ ملت های اروپا سقوط کردند.

انگلیس

یکی از مشکلات بزرگ این تیم در خط دروازه و خط دفاعی است. پیکفورد مهره ثابت این تیم که با مصدومیت رو به رو شد احتمالا چند هفته دیگر می تواند به میادین برگردد و نگرانی زیادی برای ساوتگیت به وجود آورده است و نیک پوپ هم به هیچ عنوان نتوانسته عملکرد مناسبی از خودش نشان دهد.

در خط دفاعی هم تقریبا همه ستارگان افت کرده اند. از آرنولد و واکر گرفته تا پاشنه آشیل این تیم یعنی مرکز خط دفاعی. به نظر ستاره های تیم ملی یعنی طارمی، آزمون و یا جهان بخش می توانند در ضد حمله ها این تیم را دچار دردسر کنند. مگوایر و جان استونز شرایط بسیار بدی دارند و روزی نیست که زیر بار آتش منتقد ها قرار نگیرند. در جناح چپ هم دو ستاره حال خوشی ندارند. لوک شاو و بن چیلول سطح بسیار متوسطی را به نمایش گذاشته اند و در چند بازی اخیر هم این جناح پاشنه آشیل سه شیر ها بوده است.

تیم ملی انگلیس در آخرین بازی لیگ ملت ها هم برابر آلمان 3 بر 3 متوقف شد. این احتمال وجود دارد که شاهد تغییراتی در این تیم باشیم. توماس توخل یکی از گزینه های جانشینی ساوتگیت است.

چند نکته مهم در مورد تیم ملی انگلیس

در خط میانی تیم انگلیس بازیکنان مشهور زیادی حضور دارند با قابلیت های مختلف. شوت زن مانند بلینگام، تکنیکی مانند فودن و تخریبی مثل هندرسون و رایس. تاکتیک پذیری انگلیس باتوجه به حضور این ستاره ها بسیار متنوع است و به نظر می رسد اگر کی روش از بازیکنان تخریبی بیشتری استفاده کند، احتمالا می شود با سخت کوشی جلوی بازیسازی این بازیکنان را گرفت.

3214748-65850228-2560-1440

یک موضوع مهم دیگر در مورد تیم ملی انگلیس استفاده از ضربات ایستگاهی است. این تاکتیک می تواند برای تیم ملی کشورمان دردسرساز شود. در دو جناحین انگلیسی ها ستاره هایی را در اختیار دارند که می توانند سانترهای خطرناکی ارسال کنند و در نوک خط حمله هری کین و در دفاع هم بازیکنان سر زن زیادی در ترکیب این تیم حضور دارند.

آمریکا

اگر بخواهیم از لحاظ مهره‌ای این تیم را بررسی کنیم، بدون شک این نسل یکی از بهترین تیم های تاریخ این کشور است. چندین ستاره که در تیم های مختلفی مانند میلان، چلسی، یوونتوس، دورتموند، گلادباخ، لیل و.... بازی می کنند.

قهرمان کونکاکاف سال 2021 در آخرین بازی برابر ژاپن 2 بر 0 شکست خورد. بازی که آمریکایی ها نتوانستند حتی یک شوت در چارچوب ثبت کنند. شاگردان برهالتر  در 10 بازی گذشته خود به 4 برد، 3 مساوی و 3 باخت رسیده اند. نکته قابل توجه در مورد این تیم این است که در این 10 بازی تنها توانستند در 5 بازی دروازه خود را بسته نگه دارند. 8 گل خورده و 17 گل زده. اگر دو نتیجه برد 5 بر 0 برابر گرانادا و پاناما را حذف کنیم، این تیم در بازی با تیم های بزرگ نتوانسته عملکرد هجومی خوبی داشته باشد.

62268729

باخت به کانادا، تساوی بدون گل با مکزیک، باخت 2 بر 0 به کاستاریکا و ژاپن و در آخر تساوی بدون گل برابر اروگوئه. نتایج را که بررسی می کنیم متوجه می شویم این تیم در خط دفاعی مشکلات زیادی دارد و در خط حمله هم مقابل تیم های قوی تر ضعیف عمل کرده اند. شاگردان کی روش که اصولا در فاز دفاعی با نگاه به جام جهانی های گذشته عملکرد خوبی داشته اند این امید را زنده می کنند که می توان از این تیم گلی را دریافت نکرد و روی ضربه های ایستگاهی و ضد حمله به خوبی آمریکا را تحت فشار گذاشت.

ولز

در لیگ ملت های اروپا این تیم با کسب تنها 1 امتیاز و تفاضل منفی 5 در قعر جدول قرار گرفته است. به طور قطع می توانیم بگوییم کسب 3 امتیاز از این بازی قابل دسترس است. ما مراکش را در جام جهانی 2018 برده ایم که از این تیم ولز قوی تر بود.

1401031523561581025458814

در 10 بازی گذشته ولزی ها آمار بسیار بدی را ثبت کرده اند. 5 باخت مقابل لهستان (رفت و برگشت) ، بلژیک، هلند (رفت و برگشت)، 3 مساوی و تنها 2 برد. ثبت تنها یک کلین شیت به خوبی نشان دهنده وضعیت دفاعی این تیم است. دریافت 14 گل در 10 بازی و تنها 11 گل زده. می توان گفت هم در خط حمله و هم در فاز دفاعی این تیم آسیب پذیر نشان داده. در صورتی که فوق ستاره این تیم گرت بیل کنترل شود، بخش قابل توجهی از توانایی های این تیم گرفته خواهد شد.

پرتغال، اسپانیا و مراکش. همگروه های ما در جام جهانی 2018 و کسب 4 امتیاز، و حالا انگلیس، آمریکا و ولز. فقط به نام تیم ها نگاه کنیم معلوم است که در قرعه بهتری قرار گرفتیم.

1200px-Iran_vs_morocco_15

اولین بازی ما در جام جهانی قطر برابر انگلیس است. اگر در این بازی نبازیم شرایط عالی می شود، اما اگر قرار است نبازیم و از نظر بدنی ستاره های تیم ملی فشار زیادی را متحمل شوند که دو بازی برابر ولز و آمریکا را از دست دهند، انتخاب شما چیست؟ باخت به انگلیس اتفاق بدی است، اما برد مقابل آمریکا و ولز یک نسل را تاریخ ساز خواهد کرد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها