|

تصمیم بحث برانگیز کی روش در خط حمله تیم ملی

به نظر سرمربی تیم ملی به صورت همزمان از 2 ستاره تیمش در خط حمله استفاده نخواهد کرد.

لینک کوتاه کپی شد

مهدی طارمی و سردار آزمون در حال حاضر، سرشناس‌ترین مهاجمان فوتبال ایران هستند. به طوری‌که طارمی با درخشش در ترکیب پورتو توانسته توجه‌ها را به خود جلب کند و در مقابل، آزمون با پیوستن به بایرلورکوزن و حضور در بوندسلیگای آلمان در کانون توجهات است و همین مسئله باعث شده تا بسیاری از رسانه‌های خارجی، در تحلیل‌های خود درباره تیم ملی فوتبال ایران برای حضور در جام جهانی، به حضور این ۲ ستاره در خط حمله تیم ملی اشاره کنند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فرارو؛ هواداران فوتبال در ایران تصور می‌کردند که در بازگشت دوباره کارلوس کی‌روش به نیمکت تیم ملی، سرمربی پرتغالی تصمیم به استفاده همزمان از آزمون و طارمی در ۲ پست متفاوت می‌گیرد و مهدی طارمی در پست وینگر چپ و سردار آزمون در پست مهاجم هدف برای تیم ملی به میدان بروند، اما نگاهی به ترکیب تیم ملی در ۲ مسابقه اخیر نشان می‌دهد که گویا کی‌روش به دنبال پیاده‌سازی یک ایده جدید برای بهره‌وری از ۲ ستاره تیمش است.

سوپرایز بزرگ؛ نیمکت‌نشینی «طارمی»

کارلوس کی‌روش در اولین مسابقه بعد از بازگشت دوباره‌اش به نیمکت تیم ملی، یوز‌های ایرانی را در مصاف با تیم ملی اروگوئه هدایت کرد. کی‌روش در شرایطی ترکیب اولیه تیم ملی را چینش کرد که نام سردار آزمون را در بین نفرات اصلی تیم قرار داد، اما خبری از حضور نام مهدی طارمی در ترکیب تیم نبود و نام طارمی در بین بازیکنان نیمکت‌نشین به چشم می‌خورد.

کی‌روش در نیمه دوم، تغییراتی را در ترکیب تیمش اعمال کرد، اما خبری از حضور همزمان طارمی و آزمون در خط حمله تیم ملی نبود و در شرایطی که گفته می‌شد قرار است این ۲ ستاره در کنار علیرضا جهانبخش، مثلث تهاجمی تیم ملی ایران را شکل بدهند، اما طارمی به جای جهانبخش وارد میدان مسابقه شد و در تعویضی همزمان، کریم انصاری‌فرد به جای سردار آزمون به ترکیب تیم ملی اضافه شد که ۲ ستاره تعویضی سرمربی پرتغالی، سرنوشت بازی با اروگوئه را رقم زدند.

کریم انصاری‌فرد توانست در نقش یک گل‌ساز در ترکیب تیم ملی بدرخشد و مهدی طارمی هم قدر پاس به بیرون همبازی خود را دانست و با ضربه‌ای دقیق دروازه اروگوئه را باز کرد تا در غیاب ۲ ضلع از مثلث جهانبخش، طارمی و آزمون، تیم ملی فوتبال ایران به گل برتری مقابل اروگوئه دست پیدا کند.

سیاست جدید؛ «طارمی» فیکس، «آزمون» نیمکت‌نشین!

کی‌روش برای چینش ترکیب تیم ملی برای مصاف با سنگال، تغییر روش داد و از چند مهره جدید در ترکیب تیمش استفاده کرد. همچنین سرمربی پرتغالی تیم ملی در خط حمله هم تصمیم تازه‌ای گرفت و سردار آزمون را نیمکت‌نشین کرد و به جای او به مهدی طارمی میدان داد تا بازهم با وجود حضور علیرضا جهانبخش در ترکیب تیم ملی، خبری از شکل‌گیری مثلث خط آتش تیم ملی نباشد و هم‌چنین آزمون و طارمی هم همزمان در ترکیب تیم ملی به میدان نروند.

اتفاق عجیب؛ قهر ستارگان خط حمله تیم ملی؟

کارلوس کی‌روش بعد از ناکامی تیم ملی در رسیدن به گل در مقابل سنگال و با توجه به شکست یک‌گله تا دقیقه ۵۸، تصمیم گرفت تا مهدی طارمی را از ترکیب تیم ملی خارج کند و گزینه جانشینی او، سردار آزمون بود. کی‌روش در شرایطی این تعویض را انجام داد که طارمی برای خروج از میدان مسابقه به سمت همبازی خود نرفت و با فاصله از محل انجام تعویض، میدان مسابقه را ترک کرد تا نشان بدهد دلخوری‌هایی میان طرفین وجود دارد.

سردار آزمون البته در صفحه اینستاگرامی خود نسبت به شایعات پیرامون چند دستگی موجود در تیم ملی واکنش نشان داد و شایعه‌سازان در خصوص اختلاف بین بازیکنان را به خدا واگذار کرده و خط خوردنش از تیم ملی را دروغ خوانده است. با این‌حال البته آزمون در پیام اینستاگرامی خود نسبت به رفتار مهدی طارمی واکنش نشان نداده و در مقابل هم مهدی طارمی در وضعیتی مشابه، تصمیم به سکوت گرفته است.

سرمربی تیم ملی ایران در ۲ بازی اخیر برخلاف دوره اول حضورش در تیم ملی، تصمیم گرفته تا از مثلث جهانبخش، طارمی و آزمون به صورت همزمان استفاده نکند و باید دید طی اردوی آتی که آخرین اردو پیش از جام جهانی خواهد بود، بر تصمیم خود پایدار خواهد ماند یا به مانند جام جهانی ۲۰۱۸، در جام جهانی ۲۰۲۲ هم ۳ ستاره تیم ملی تشکیل‌دهنده مثلث خط آتش تیم ملی ایران هستند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها