|

سورپرایزهای ساپینتو برای گل گهر!

پیش بینی می شود استقلال با چند تغییر مهم در ترکیب خود به مصاف گل‌گهر سیرجان برود.

لینک کوتاه کپی شد

استقلالی‌ها بعد از کسب پیروزی در خانه مقابل نساجی مازندران که با ارائه یک نمایش فوق‌تهاجمی و جذاب همراه بود، به تعطیلات فیفادی رفتند و ریکاردو سا پینتو در فرصت ۲۰ روزه تعطیلات سعی داشت تا بتواند آمادگی شاگردان خود را حفظ کند و در غیاب حسین حسینی، صالح حردانی و ابوالفضل جلالی که اردوی تیم ملی حضور داشتند، مسائل تاکتیکی مدنظرش را با سایر بازیکنان مرور کند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فوتبال360؛ استقلالی‌ها بعد از مصاف با نساجی در هفته ششم، فردا باید در سیرجان مقابل گل‌گهر صف‌آرایی کنند، دیداری مهم و سرنوشت‌ساز برای آبی‌پوشان پایتخت که می‌تواند در راه رسیدن شاگردان سا پینتو به صدر جدول بسیار حائزاهمیت باشد و هواداران استقلال امیدوارند که تیم محبوب‌شان بتواند با کسب پیروزی خود را به صدر جدولِ لیگ بیست‌ودوم برساند.

سا پینتو برای چینش ترکیب ایده‌آل مدنظرش، به جز آرمان رمضانی و محمدحسین زواری مصدوم، سایر بازیکنان را در اختیار دارد. حتی ۳ ملی‌پوش استقلال هم از امروز در اختیار سرمربی پرتغالی استقلال هستند و در صورت صلاحدید او می‌توانند در مسابقه مقابل گل‌گهر به میدان بروند. تراکم ستارگان در فهرست استقلال باعث شده تا ریکاردو سا پینتو با دردسر شیرینی برای چینش ترکیب تیمش مواجه شود.

پازل دفاعی استقلال تغییر می‌کند؟

حسین حسینی در خط دروازه تیم ملی در مصاف با سنگال عملکرد فوق‌العاده‎‌ای داشت و توانست پاسخ مناسبی به اعتماد کارلوس کی‌روش بدهد. آبی‌ها در خط دروازه علیرضا رضایی را هم دارند، اما به نظر می‌رسد با وجود خستگی اردوی اتریش، ریکاردو سا پینتو برای دیدار حساس با گل‌گهر بازهم به کاپیتان شماره یک تیمش اعتماد کند و حسینی دروازه‌بان آبی‌ها مقابل گل‌گهر باشد.

رافائل سیلوا و عارف غلامی زوج خط دفاعی استقلال در هفته‌های اخیر بوده‌اند، اما تعطیلات فیفادی باعث شده تا محمدحسین مرادمند و سیاوش یزدانی هم به فرم ایده‌آل برسند و این مسئله سرمربی استقلال را با چالشی جدی برای انتخاب زوج دفاعی تیمش مواجه کرده است. آبی‌پوشان پایتخت در حضور زوج سیلوا-غلامی در میانه خط دفاع، در ۴ هفته اخیر تنها یک‌بار از روی نقطه پنالتی گل دریافت کرده‌اند که نشان از عملکرد خوب خط دفاعی این تیم دارد.

سا پینتو هنوز تصمیم نهایی‌اش برای خط دفاعی آبی‌پوشان پایتخت را نگرفته، اما احتمال نیمکت‌نشینی غلامی و حضور احتمالی مرادمند یا یزدانی در ترکیب آبی‌ها وجود دارد. در سمت راست سیستم ۴ دفاعه مدنظر سا پینتو، کوین یامگا در ترکیب استقلال خوش درخشیده و باعث نیمکت‌نشینی صالح حردانی شده، اما حردانی هم با استراحت کامل در اردوی تیم ملی در اختیار استقلال است و می‌تواند در صورت صلاحدید سا پینتو برای آبی‌پوشان در مصاف با گل‌گهر به میدان برود.

ابوالفضل جلالی هم پدیده اردوی تیم ملی در اتریش بود و مقابل اروگوئه نمایش خوبی را از خود نشان داد. هر چند او با تصمیم کی‌روش در مسابقه دوم مقابل سنگال استراحت کرد و این استراحت از سوی سرمربی تیم ملی باعث شده تا جلالی آماده حضور در ترکیب استقلال باشد. در هفته ششم و مصاف با نساجی، سا پینتو از جعفر سلمانی در سمت چپ خط دفاعی تیمش استفاده کرد، اما با توجه به درخشش ابوالفضل جلالی در تیم ملی، حضور دوباره او در ترکیب استقلال دور از ذهن نیست. رضا میرزایی هم در حضور کوتاه‌مدتش در مقابل نساجی در پست دفاع چپ، عملکرد خوبی را از خود نشان داد و او هم می‌تواند کاندیدای حضور در این پست باشد.

مثلث خط هافبک استقلال؛ ورود «نیک‌نفس» و شاید «آمانوف»؟

استقلالی‌ها با بهره‌وری از مثلث روزبه چشمی، مهدی مهدی‌پور و آرش رضاوند در تقابل با نساجی، نمایش کم‌نقصی در میانه میدان داشتند و آرش رضاوند ستاره بی‌چون و چرای آبی‌پوشان پایتخت بود. با این‌حال در تعطیلات فیفادی، ریکاردو سا پینتو بازیکنانی مثل زبیر نیک‌نفس و عزیزبک آمانوف را در بازی‌های دوستانه مورد آزمایش قرار داد که آمادگی این ۲ هافبک باعث شده تا معادلات خط میانی استقلال تغییر کند.

سعید مهری دیگر گزینه در دسترس سا پینتو است که می‌تواند در ترکیب استقلال مقابل گل‌گهر به میدان برود. سا پینتو همچنین امید حامدی‌فرِ جوان را هم در اختیار دارد و باید دید از میان این ۷ بازیکن، کدام بازیکنان منتخب ریکاردو سا پینتو برای حضور در ترکیب اصلی استقلال مقابل گل‌گهر سیرجان می‌شوند. عملکرد مهدی مهدی‌پور در هفته‌های اخیر لیگ برتر مورد انتقاد هواداران استقلال بوده و احتمال نیمکت‌نشین او بیش از چشمی و رضاوند است.

«سا پینتو» به ترکیب برنده در خط حمله دست می‌زند؟

مهدی قایدی، محمد محبی و پیمان بابایی مثلث زهرداری در خط حمله استقلال ساخته‌اند. موقعیت‌سازی‌های سریالی و درخشش مقابل نساجی باعث شده تا احتمال تغییر این بازیکنان در خط حمله آبی‌پوشان پایتخت بعید به نظر می‌رسد. به‌ویژه آنکه محبی در بازی‌های دوستانه انجام شده در تعطیلات فیفادی هم ستاره استقلال بود و در هر ۲ مسابقه مقابل سامیت و تیم ملی دانشجویان، موفق به گلزنی شد.

سا پینتو برای تغییر در خط حمله تیمش بازیکنانی مثل رضا میرزایی و سجاد شهباززاده را در کنار ارسلان مطهری در اختیار دارد و می‌تواند به این بازیکنان هم اعتماد کند، اما به نظر می‌رسد که سرمربی پرتغالی استقلال با مثلث قایدی، محبی و بابایی خط حمله تیمش را برای مصاف با گل‌گهر سیرجان چینش کند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها