|

برگزاری دربی قبل از جام جهانی بهتر است یا بعد از آن؟

برگزاری دیدار دربی پایتخت قبل یا بعد از جام‌جهانی قطر معایب و مزایای خودش را دارد.

لینک کوتاه کپی شد

سازمان لیگ فوتبال ایران عادت همیشگی خود برای تغییر برنامه فوتبال باشگاهی کشور را ترک نکرد تا بار دیگر شاهد اظهارات جدید پس از اعلام اولیه زمان برگزاری دربی رفت پایتخت باشیم.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از مهر؛ سهیل مهدی مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال تنها چند روز پس از اعلام برگزاری بازی استقلال و پرسپولیس در سیزدهم آبان در هفته دوازدهم اعلام کرد: احتمال دارد با توجه به درخواست آقای کی روش هفته دوازدهم را در اختیار تیم ملی ایران قرار دهیم تا زمان بیشتری برای برگزاری بازی و اردوی تدارکاتی با داخلی‌ها داشته باشند.

او افزود: زمان متفاوت برگزاری بازی‌های جام جهانی باعث شده است تا فیفا تنها یک هفته به بازیکنانی شاغل در لیگ‌های اروپایی فرصت حضور در اردوهای تیم ملی ملی را بدهد. همین موضوع باعث شده تا کمترین زمان ممکن برای هماهنگی در اختیار کادر فنی تیم‌های ملی حاضر در جام جهانی قطر قرار بگیرد.

همین موضوع بهانه شد تا سازمان لیگ فوتبال زمان برگزاری دربی را تغییر دهد تا آینده‌ای مبهم در انتظار مهم‌ترین بازی فوتبال باشگاهی کشور در پایتخت باشد.

تشدید «ترس» برای استقلال و پرسپولیس/ در هر دو صورت امیدی نیست!

مراقبت ویژه قبل از جام جهانی

برگزاری دربی پایتخت قبل از تعطیلی رقابت‌های لیگ برتر به دلیل جام جهانی ۲۰۲۲ قطعا احتیاط را در ساق پای بازیکنان بیشتر می‌کرد. بازی حساس دو تیم که اهمیت فراوان برای هواداران دارد می‌توانست یکی از دربی‌های کسالت‌آور احتمالی را رقم بزند. دیداری که ملی‌پوشان مراقبت ویژه برای عدم مصدومیت در آستانه برگزاری جام جهانی می‌کردند.

یحیی گل محمدی و ریکاردو ساپینتو نیز برای اولین رویارویی مستقیم خود نیازی به رها کردن جانب احتیاط نمی‌دیدند. دیداری که اگر قبل از دربی با شکست حریف روبرو شود فشار و تبعات بسیار زیادی را در مدت زمان تعطیلی رقابت‌ها بر دوش کادر فنی تیم بازنده ایجاد خواهد کرد.

از سوی دیگر برگزاری دربی قبل از آغاز جام جهانی ۲۰۲۲ می‌توانست هیجان فوتبالی را قبل از بازی‌های ملی به اوج خود برساند تا انرژی این رشته در طول برگزاری مسابقات جام جهانی در قطر بیش از پیش شود.

تشدید «ترس» برای استقلال و پرسپولیس/ در هر دو صورت امیدی نیست!

افسردگی پس از جام

نگاهی گذرا به برگزاری رقابت‌های فوتبال باشگاهی پس از برگزاری جام جهانی نشان داده است همواره کیفیت بازی‌ها و به دنبال آن بازیکنان روند نزولی قابل تأملی داشته است. نداشتن انگیزه و همچنین فضای نسبتا آرام هواداری باعث می‌شود تا دیدارهای ابتدایی پس از برگزاری جام‌های جهانی اهمیتی همیشگی نداشته باشد. از این رو اگر دربی پایتخت بلا فاصله پس از برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ باشد قطعا خستگی ملی‌پوشان و عدم انگیزه آنها برای درخشش را به همراه خواهد داشت.

با این حال بازی استقلال و پرسپولیس همواره روندی کاملا غیر متعارف را در فرهنگ هواداری فوتبال به همراه داشته است. طرفداران پر و پا قرص دو تیم با کسب هر نتیجه‌ای از سوی تیم ملی ایران قطعا نگاه ویژه خود به دربی را حفظ می‌کنند و برد تیم محبوبشان را همچون قهرمانی در لیگ برتر می‌دانند. همچنین برگزاری بازی بزرگ پایتخت می‌تواند خیلی زود تنور فوتبال باشگاهی کشور را داغ کند تا بیست و دومین دوره برگزاری لیگ برتر همچنان مهیج دنبال شود.

باید دید برنامه جدید سازمان لیگ در راستای حمایت از تیم ملی در آستانه جام جهانی چه زمانی منتشر می‌شود تا تکلیف مدعیان قهرمانی پایتخت نیز زودتر روشن شده و برنامه‌های فنی خود را بر اساس آن آماده کنند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها