|

مشکل اساسی خط دفاعی پرسپولیس در لیگ بیست و دوم

کادر فنی پرسپولیس باید برای حفره ای که میان دو مدافع میانی این تیم ایجاد می شود فکری کند.

لینک کوتاه کپی شد

یحیی گل محمدی بدون شک باید به فکر چاره ای برای عمق خط دفاعی تیمش باشد. جایی که پورعلی گنجی و گولسیانی به عنوان دو مدافع باکیفیت از نظر دفاعی به میدان می روند اما در برخی صحنه ها چنان فاصله ای بین آن ها ایجاد می شود که به قول فوتبالی ها حتی یک هلیکوپتر هم در این فضا می تواند به زمین بنشیند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از طرفداری؛ کافی است همین دو بازی اخیر پرسپولیس مقابل تراکتور و سپاهان را مرور کنیم تا دریابیم چگونه حریفان پرسپولیس با آنالیز درست متوجه این نقطه ضعف تیم یحیی شده اند.

در هفته هفتم و در رویارویی حساس پرسپولیس مقابل تراکتور، شاگردان بردیف با تک گلی که محمد عباس زاده به ثمر رساند به پیروزی رسدند. تماشای دوباره این بازی نشان می دهد چطور مهاجمان حریف یکی دو بار در فضای بین مدافعان پرسپولیس صاحب موقغیت شدند که از سوی بیرو دفع شد اما درنهایت عباس زاده در این فضا و حفره بزرگ ایجاد شده با بیرو تک به تک شد و درحالی که بیرانوند توپ اول را مهار کرده بود، باز هم توپ برگشتی را در غیاب دو مدافع میانی به راحتی تبدیل به گل کرد.

در بازی با سپاهان نیز این اتفاق تکرار شد. پرسپولیس درحالی مقابل سپاهان به مساوی بدون گل رسید که اگر هنرنمایی بیرانوند در یک صحنه نبود، دومین شکست سرخ پوشان در اصفهان به ثبت می‌رسید.

در نیمه دوم این دیدار و روی پاس تماشی کریمی بین مدافعان پرسپولیس، علی نژاد با بیرانوند تک به تک شد ولی گلر شماره یک تیم ملی با یک عکس العمل عالی و به موقع مانع از گل خوردن تیمش شد. مرور این صحنه نشان می دهد باز هم چه فضای زیادی بین گولسیانی و پورعلی گنجی ایجاد شد و علی نژاد با دروازه بان پرسپولیس در موقعیت تک به تک قرار گرفت.

این صحنه ها نشان می دهد یحیی گل محمدی هرچه سریع تر باید برای حل این مشکل فکری بیاندیشد و به دنبال ترمیم آن باشد. در غیر این صورت در بازی های بعدی به ویژه دیدار حساس با استقلال باز هم شاهد این اتفاق خواهیم بود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها