|

استقلال و پرسپولیس به لیگ قهرمانان برمی‌گردند؟

بارسلونای تحت هدایت ژاوی هرناندز هنوز آماده درخشش در مسابقات مهم و تعیین کننده نیست.

لینک کوتاه کپی شد

دو بازی مقابل اینتر در نوکمپ و ال کلاسیکو در سانتیاگو برنابئو، ناکامی های بزرگی برای بارسلونا به همراه داشته است.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ورزش سه؛ تساوی با نراتزوری احتمالا به قیمت پایان رویای بارسلونا لیگ قهرمانان اروپا خواهد بود. همچنین شکست در چامارتین اگرچه برای تعیین قهرمان لالیگا به طور قطعی تعیین کننده نیست، اما یک باخت دشوار برای بلوگرانا بوده و روحیه این تیم را در هفته های آتی کاهش می دهد.

حالا ژاوی باید دوباره روحیه سربازانش را بالا ببرد. او باید کاری انجام دهد تا رختکن متقاعد شود که هنوز اهداف بزرگی تا پایان فصل برای بارسلونا وجود دارد. بر طرف کردن تبعات شکست در برنابئو و مهمتر از همه تفاوت در سطح بین دو تیم، مستلزم یک کار خوب روانشناسی از سوی ژاوی برای بازگشت تیم به جاده موفقیت است. اگرچه ژاوی شکست را همیشه به اشتباهات و اتفاقات خاص نسبت ربط داده، اما حقیقت این است که این موضوع بارها تکرار شده و این حس را به هواداران بارسلونا القا می کند که تیم هنوز قادر به رقابت در رویدادهای بزرگ نیست.

به نظر می رسد مشکل نه تنها فنی، بلکه روحی نیز بوده است. واکنش کاتالان ها به هر کدام از گل های رئال مادرید قابل توجه بود. آنها از نظر ذهنی آماده نبوده و قصد داشت به سرعت کاری کنند گل خورده جبران شود. بارسلونا در مسابقات بزرگ چندان شبیه به تیمی نبوده است که ژاوی در تئوری از آن صحبت می کند. به محض اینکه پرس شدید، بارسلونا توپ را از دست می دهد و بازیکنان بارسلونا به دشواری به خط دفاع حریف می رسند.

این بارسا هنوز فاصله زیادی با یک تیم مستحکم و قوی دارد و به نظر می رسد هر بار در دیدارهای بزرگ دچار خودباختگی می شود. البته هنوز ژاوی برای ساختن تیمش فرصت دارد، اما او به خوبی می داند که هواداران بارسلونا طاقت زیادی ندارند.
 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها