|

بیانیه انتقادی کره‌جنوبی علیه میزبانی قطر در جام ملت های آسیا

فدراسیون کره‌جنوبی باانتشار بیانیه تند «حمایت غیرمتعارف قطر از AFC» را عامل انتخاب این کشور برای میزبانی جام ملتهای آسیا دانست.

لینک کوتاه کپی شد

قطر در حالی به عنوان میزبان جام ملتهای آسیا برگزیده شد که از یک هفته قبل روزنامه‌های اماراتی خبر از تصمیم ای اف سی برای اعطای میزبانی به کشور میزبان جام جهانی را در خروجی خود قرار داده بودند اما با این حال کره‌جنوبی امید زیادی داشت تا به عنوان جایگزین قطر انتخاب شود.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ورزش سه؛ بنابراین کره‌ای‌ها پس از انتخاب قطر به عنوان میزبان، واکنش تندی به این تصمیم نشان دادند و با انتشار بیانیه‌ای از سوی فدراسیون فوتبال خود موضع خود را اعلام کردند.

در این بیانیه آمده است: 63 سال است که جام ملتهای آسیا در کشور کره جنوبی به عنوان قطب اصلی فوتبال آسیا برگزار نمی‌شود و این دوره فرصتی بود که برای توازن منطقه‌ای و چرخش میزبانی، این امتیاز به کره جنوبی یا کشوری دیگر از شرق آسیا اهدا شود. ما از نظر فوتبالی، امکانات، حمل و نقل و اقامت تیم‌ها هیچ مشکلی برای قبول میزبانی نداشتیم.

ادامه این بیانیه اما مواضع تندتری را در خود دارد: قطر قول حمایت مالی گسترده از طریق افزایش مشارکت شرکتهای حامی مالی خود از ای اف سی را داده است. در حال حاضر ای اف سی به دلیل مشکلات کرونا، با کسری بودجه روبرو شده است و قطر با قرارداد حق پخش گسترده و حمایت از هزینه‌های عملیاتی، نظر ای اف سی را جلب کرده است.

فدراسیون فوتبال کره با توضیح دلایل خود افزوده است: حمایت غیرمتعارف کشورهای خاورمیانه که تلاش می‌کنند در فوتبال آسیا پیشتاز شوند، بر وضعیت تاثیر گذاشته است. آنها قول داده‌اند که ضرر ناشی از تغییر میزبانی از قطر را با حمایت مالی جداگانه جبران کنند.

در پایان این بیانیه آمده است: با تمام این کاستی‌ها و تصمیمات عجیب، ما تلاش خود برای حضور قدرتمند در جام جهانی را ادامه خواهیم داد. هیچ چیزی جلوی ما را نخواهد گرفت.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها