|

ادعای عجیب رسانه ایتالیایی درباره سرنوشت تیم ملی ایران در جام جهانی قطر

وبسایت کالچو مرکاتو ادعا کرده است که موضوع حذف تیم ملی ایران از جام جهانی قطر فردا توسط فیفا بررسی خواهد شد.

لینک کوتاه کپی شد

در فاصله یک ماه تا جام جهانی 2022 قطر ابهامات در مورد مهمترین رویداد فوتبالی دنیا هنوز زیاد است و آنطور که کالچو مارکاتو نوشته «مهمترین ابهام نیز به قضیه حضور ایران» در این رقابت‌ها برمی‌گردد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ورزش سه؛ این رزوها بحث بر سر اینکه ایران از جام جهانی کنار گذاشته شود، قوت گرفته و تحت تاثیر این اتفاق ممکن است «ایتالیا به جای ایران مجوز حضور در جام جهانی» را به دست بیاورد.

ساعاتی پیش جولیا مولا، خبرنگار ایتالیایی، در حساب توییتر خود نوشت که فیفا به صورت جدی در حال بررسی احتمال کنار گذاشتن ایران از جام جهانی است و در صورت محرومیت ایران، احتمال دارد که ایتالیا به عنوان گزینه جایگزین راهی جام جهانی شود. این قضیه امیدهایی را در دل ایتالیایی ها زنده کرده است تا در عین ناباوری، بتوانند در جام جهانی حاضر باشند.

به گفته جولیو مولا، روزنامه نگار در حساب کاربری خود در توییتر، فیفا به طور جدی در حال بررسی حذف ایران از جام جهانی بعدی است و بر اساس ادعای کالچو مرکاتو، فردا زمان بررسی درخواست حذف ایران از جام جهانی است.

به نوشته این وبسایت «این موضوع از اهمیت بالایی» برخوردار است و «ارگان های اصلی فیفا در حال تلاش هستند تا به سرعت به نتیجه» برسند. منابع فیفا به کالچومرکاتو اطلاع دادند که بحث درباره این موضوع در شورای فیفا که فردا برگزار می شود، انجام خواهد شد

البته این روزنامه معتقد است که «خوش بینی زیادی در این باره» وجود ندارد اما به هر حال مسئله «بررسی» خواهد شد. کالچو مرکاتو نوشته که «فیفا در مورد اتفاقات اخیر در ایران، بی تفاوت» نبوده و «احتمال حذف این کشور را بررسی» خواهد کرد.

اگرچه این موضوع بررسی خواهد شد اما دشوارتر از حذف ایران، احتمال جایگزینی ایتالیا و دادن مجوز حضور به تیم تحت هدایت روبرتو مانچینی است. داستان همچنان مبهم است و نگاه همه ایتالیایی ها به تصمیم فردای فیفا خواهد بود اما در این بین امارات و شیلی هم در صورت تصمیم نهایی، برای خود حق قائل خواهند بود و ماجرا به قدری پیچیدگی خاص خود را دارد که شاید فیفا حاضر نباشد هزینه‌های آن را به جان بخرد.

از 48 ساعت اخیر که خبر درخواست حذف ایران از جام جهانی در وبسایت‌های مختلف خارجی دست به دست شده، این نخستین باری است که یک رسانه ادعا می‌کند این موضوع توسط فیفا بررسی خواهد شد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها