|

بهترین خرید یحیی!

اسماعیلی‌فر که در این فصل به جمع شاگردان گل‌محمدی پیوست تاکنون 4 پاس گل داده است.

لینک کوتاه کپی شد

ریکاردو آلوز از تراکتور با 6 پاس گل، دانیال اسماعیلی‌فر با 4 پاس گل و فرشاد احمدزاده با 3 پاس گل در صدر جدول گلزنان لیگ بیست و دوم قرار دارند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از رکنا؛ این آمار درخشان دانیال وقتی به چشم می‌آید که او به عنوان مدافع راست، در بین هافبک‌های پاسور قهاری همچون مهدی ترابی ، سعید صادقی و امید عالیشاه؛ بهترین پاسور فعلی پرسپولیس است. 

پاس گل‌های اسماعیلی‌فر، 3 امتیازهای ارزشمندی را به کیسه قرمزهای پایتخت ریخته همچون پاس گلش به لوکادیا مقابل ملوان که تک گل پیروزی بخش تیمش را به ثمر رساند. بسیاری از ستاره‌های بزرگ لیگ یا بازیکنان خارجی وقتی به پرسپولیس آمدند نتوانستند درخشش گذشته خود را تکرار کنند. به طور کلی برای هر بازیکنی جدیدی که به پرسپولیس می‌آید، رسیدن به به ترکیب اصلی، کار بسیار دشواری است. 

دانیال حالا در اولین فصل حضورش، تا اینجای لیگ تنها در یک بازی به میدان نرفته و با درخششی که داشته به خوبی توانست خودش را به ترکیب اصلی پرسپولیس تحمیل کند. 

اگر بخواهیم اهمیت آمار درخشان 4 پاس گل در 10 بازی دانیال را بهتر درک کنیم، باید به دو نکته توجه کنیم. اول اینکه 2 پاسور برتر لیگ بیست و دوم، یعنی آلوز و احمدزاده هر 2 هافبک هستند نه مدافع. نکته دوم این است که اگر آمار پاس گل‌های دو مدافع راست قبلی پرسپولیس را بررسی کنیم، متوجه معجزه اسماعیلی‌فر می‌شویم. 

مهدی شیری در 110 بازی تنها 5 پاس گل و صادق محرمی در 63 بازی فقط 3 پاس گل دادند، آماری که خود به خوبی گویای همه چیز هستند. 

زمانی که رامین رضاییان از پرسپولیس کنار گذاشته شد و دانیال به جای او جذب شد بسیاری از هواداران معتقد بودند پرسپولیس از این معامله ضرر می کند که به نظر میردس این فرضیه به طور کلی اشتباه بود.

اتفاق شگفت‌آور اما این است که اسماعیلی‌فر با وجود این نمایش درخشان، جایی در فهرست کارلوس کی روش برای حضور در جام جهانی ندارد. کی روش ترجیح داده به جای اسماعیلی‌فر 29 ساله که در اوج قرار دارد، رامین رضاییان و صالح حردانی را به تیم ملی دعوت کند.

رضاییان 32 ساله عملکرد خوبی در سپاهان داشته اما انتخاب حردانی به جای اسماعیلی‌فر، عجیب به نظر می‌رسد!

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها