|

شش بازیکنی که احتمالا با تیم ملی به قطر نمی روند!

تقریبا شش بازیکن فهرست نهایی جام‌جهانی 2018 روسیه، هیچ شانسی برای حضور در قطر ندارند.

لینک کوتاه کپی شد

تیم ملی ایران در حالی آماده حضور در جام‌جهانی۲۰۲۲ قطر می‌شود که به شکلی غیرمنتظره سرمربی‌ خود در دوره قبلی این مسابقات را بار دیگر روی نیمکت خود می‌بیند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از خبر ورزشی؛ کارلوس کی‌روش به‌زودی باید فهرست نهایی تیم ملی را برای حضور در این رقابت‌ها اعلام کند، اما اگر قرار به مقایسه با سال۲۰۱۸ باشد، حالا دیگر مطمئنیم که دست‌کم ۶نفر از اعضای فهرست نهایی جام‌جهانی قبلی هیچ شانسی برای حضور در قطر نخواهند داشت. مرور اسامی و شرایط آنها خالی از لطف نیست.

رشید مظاهری

یکی از ۳دروازه‌بان تیم ملی ایران در فهرست نهایی جام‌جهانی۲۰۱۸ بود که البته آن روزها نسبت به حالا شرایط بسیار بهتری داشت. رشید در این سال‌ها کاملا افت کرده و بعد از ۲دوره حضور ناموفق و جنجالی در تراکتور و استقلال، این روزها در سپاهان نیمکت‌نشین پیام نیازمند شده است. با این شرایط طبیعی است که مظاهری شانسی برای حضور در تیم ملی نداشته باشد. او مدت‌هاست به هیچ‌یک از اردوها دعوت نمی‌شود.

محمدرضا خانزاده

بی‌شک باید او را عجیب‌ترین و بحث‌برانگیزترین انتخاب کی‌روش در دوران حضورش روی نیمکت تیم ملی ایران بدانیم. خانزاده در هر ۲جام‌جهانی ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ در فهرست نهایی تیم ملی قرار گرفت و البته به بازی گرفته نشد. هر وقت بحث انتخاب‌های جنجالی به میان می‌آید، محال است نامی از خانزاده برده نشود. با این حال، کی‌روش در بازگشت به تیم ملی قید خانزاده را زده است.

پژمان منتظری

شاید کمتر کسی بداند که این مدافع ۳۹ساله هنوز بازنشسته نشده و در لیگ دوی قطر مشغول بازی است. منتظری یکی از بهترین مدافعان میانی فوتبال ایران در ۲دهه گذشته بود که سال‌ها حضور درخشانی در استقلال و تیم ملی داشت. او تا سال۲۰۱۹ عضو تیم ملی بود، هرچند به شکلی عجیب و به‌دلیل استفاده بدهنگام از سرویس بهداشتی(!) شانس بازی در جام‌جهانی۲۰۱۸ را از دست داد. با جدایی کارلوس کی‌روش، پژمان منتظری هم دیگر به تیم ملی دعوت نشد.

مسعود شجاعی

بعد از حضور در ۳جام‌جهانی، مسعود شجاعی حالا باید رؤیای پوکر را فراموش کند. او ازجمله بازیکنان مورد علاقه کارلوس کی‌روش بود، اما حتی بعد از جدایی این مربی هم از سوی مارک ویلموتس به تیم ملی دعوت شد. دوران حضور مسعود در تیم اول ایران زمانی پایان یافت که او با آن اشتباه ویرانگرش در بازی با عراق و اخراج غیرضروری، مقدمات شکست تیم ملی را فراهم کرد. چیزی نمانده بود آن باخت به قیمت حذف زودهنگام تیم ملی از کل مسابقات تمام شود. طبیعی است که این روزها کمتر کسی به حذف شجاعی اعتراض داشته باشد.

عکس| سوگولی های محبوب کی‌روش ناپدید شدند!/خداحافظی ۶ بازیکن با رویای جام جهانی قطر

اشکان دژاگه

دوران او در تیم ملی ایران با حضور کی‌روش آغاز شد. اشکان دژاگه با وجود بازی برای تیم‌های ملی پایه آلمان، در رده بزرگسالان به دعوت تیم ملی ایران پاسخ مثبت داد. او نخستین بازی‌اش برای تیم کشورمان را روز هشتم اسفند۹۰ در مصاف با قطر انجام داد و از قضا موفق به ثبت دبل شد. دژاگه تا جام ملت‌های آسیا در سال۲۰۱۹ عضو تیم ملی ایران باقی ماند و در مجموع دوران درخشان و قابل دفاعی داشت. با کوچ کی‌روش، مربیان بعدی دیگر اشکان را دعوت نکردند و البته او هم آن اوایل نارضایتی‌اش از این موضوع را نشان می‌داد. هرچند بعدتر با موضوع کنار آمد و حالا دیگر بازیکن دوست‌داشتنی فولاد شانسی برای حضور در تیم ملی نخواهد داشت.

رضا قوچان‌نژاد

درست مثل دژاگه، پای او را هم کی‌روش به تیم ملی ایران باز کرد. گوچی پیش‌تر در دوران افشین قطبی هم با پیشنهاد مشابه مواجه شده بود، اما این حضور مربی پرتغالی بود که رضا را متقاعد کرد به تیم ملی ایران ملحق شود. او فرشته نجات کارلوس بود و چندین بار با گل‌های سرنوشت‌ساز باعث نجات این مربی شد. بدون تردید مهم‌ترین گل دوران فوتبال قوچان‌نژاد، همانی بود که در انتخابی جام‌جهانی۲۰۱۴ به کره‌جنوبی زد. بدون آن گل، به‌احتمال فراوان دوران حضور کی‌روش در ایران بسیار کوتاه‌تر می‌شد. گوچی تا جام‌جهانی۲۰۱۸ در تیم ملی باقی ماند و چون در این مسابقات به بازی گرفته نشد، با اعلام اعتراض خودش را بازنشسته کرد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها