|

مشکل تیم پرسپولیس خط هافبک است!

گلر سابق پرسپولیس با انتقاد از عملکرد اخیر این تیم و خط هافبک، گفت که فقط یک مهره به داد سرخپوشان رسیده است.

لینک کوتاه کپی شد

بهروز سلطانی در خصوص عملکرد شاگردان یحیی گل‌محمدی در مسابقات لیگ برتر اظهار داشت: تیم دو هفته ابتدایی مساوی کرد اما بعد از آن اوج گرفت و خیلی خوب شد و نمی‌دانم چه اتفاقی افتاد که حالا دوباره ضعیف شده‌اند. اگر لوکادیو نبود چه کار می‌کردیم؟ الان یک مهره به داد ما می‌رسد و آن هم لوکادیا است.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از تسنیم؛ وی با اشاره به عملکرد خوب ملوان افزود: باید از مازیار زارع تشکر کرد، چرا که تیم خوب و قابل تقدیری درست کرده و بد هم می‌آورد که اکنون جایگاهش در جدول خوب نیست. آنها مقابل پرسپولیس خیلی تلاش کردند، بهتر بودند ولی پرسپولیس گل زد و برد. پرسپولیس در حال افت است و از نظر بدنی کم می‌آورند خصوصاً خط هافبک که هیچ کار مفیدی انجام نمی‌دهد. در بازی با ملوان خط هافبک هیچ کدام از وظایفی که برعهده‌اش بود را انجام نداد. آنها خیلی کُند و پراشتباه بودند، پاس‌های اشتباه زیادی داشتیم و سردرگمی مشهود بود. خط هافبک ایستاده، تیم را از جریان انداخته است. دفاع خوب کار می‌کند و انسجام لازم را به دست آورده است و همین موضوع باعث شده گل نخوریم.

سلطانی با تأکید بر اینکه تیم با هزینه زیادی بسته شده و نباید عملکردش به این شکل باشد، گفت: نباید پرسپولیسی که با میلیاردها تومان بسته شده، دقیقه 89-90 با آژان‌کشی و بگیر و ببند یک گل بزند و ببرد. هیچ وقت از روی غرض‌ورزی صحبت نمی‌کنم، سود و زیانی از این تیم ندارم و حرف‌هایم از سر دلسوزی است. بقیه پیشکسوتان هم اغلب همینطور هستند. گاهی به هواداران باشگاه می‌گویم زمانی که هنوز شما به دنیا نیامده بودید، من داشتم در این تیم بازی می‌کردم، پس حق دارم حرف بزنم. تیم بد کار می‌کند، چرا باید به تراکتور ببازیم؟ سه امتیاز راحت از دست رفت، اگر ملوان را هم بردیم، زمین و زمان و آسمان در آن دخیل بودند، بازیکن ملوان اشتباه کرد و لوکادیو گل زد. با این هزینه حیف نیست این بازی را تماشا کنیم؟ باید دید درد تیم کجاست و مسئولان آن را حل کنند.

دروازه‌بان سابق فوتبال ایران با بیان این جمله که «خط هافبک تیم اصلاً فوتبال را فراموش کرده و نمی‌داند چه کاری باید در زمین انجام دهد»، تصریح کرد: انگار دارند د‌ر تیم دسته دومی بازی می‌کنند و این برای پرسپولیس خیلی بد است. با هزینه میلیاردی که روی تیم شده، خیلی افتضاح کار می‌کنند. بدنسازی تیم خوب نبوده و باید این مسئله را برطرف کنند. خط هافبک اصلاً تکان نمی‌خورد در حالی که بیشترین دوندگی باید اینجا باشد و هافبک‌ها هم به دفاع و هم به فوروارد باید کمک کرده و خطوط دیگر را به جریان بیندازند.

سلطانی در پاسخ به این سؤال که تعطیلی لیگ به خاطر جام‌جهانی در این وضعیت به سود پرسپولیس است و یا به ضررش؟ عنوان کرد: یکسری از بازیکنان با تیم ملی به جام‌جهانی می‌روند و تحت فشار سنگین اردو و مسابقات قرار می‌گیرند. در بازگشت به تیم قطعاً دچار افت می‌شوند. نفراتی هم که در تیم ملی نیستند، هنر کادرفنی است که آنها را سرحال و سرپا نگه دارد که بعد از جام‌جهانی تیم بتواند خوب نتیجه بگیرد. فکر می‌کنم خیلی زود دارند لیگ را تعطیل می‌کنند، انگلیس و تیم‌های اروپایی همچنان بازی می‌کنند و آخرین لحظه بازیکنان‌شان به تیم ملی می‌روند. همه کارمان عجیب و غریب است.

دروازه‌بان سابق تیم ملی درباره عملکرد بیرانوند گفت: چند وقت پیش در مصاحبه‌ای گفتم که او پاس‌های اشتباه زیادی می‌دهد که فکر کنم حرفم را خواند و بهتر شد. بیرانوند را خیلی دوست دارم و دروازه‌بان فیکس ماست، اما باید حواسش را جمع کند و اگر بخواهد پاس اشتباهی بدهد، حسینی خیلی سریع جایش را می‌گیرد. وضعیت گلرها اینطور است، اگر اشتباه فاحش کنند، زود جای‌شان را از دست می‌دهند و بازپس‌گیری جایگاه قبلی هم کار خیلی سختی است چون هر کسی درون دروازه قرار بگیرد، نمی‌خواهد به همین راحتی این موقعیت را از دست بدهد. یعنی باید منتظر بماند که دروازه‌بان جایگزین گل بد بخورد تا شاید دوباره نوبت به او برسد.

سلطانی گفت: بیرانوند تجربه لازم را دارد و در باشگاه اروپایی بازی کرده و تجربه ملی زیادی دارد و انگیزه‌اش زیاد است، فقط خواهش می‌کنم همان پرتاب دست‌های خوبش را داشته باشد چرا که با پا پاس‌های اشتباه زیادی می‌دهد. غیر از او در تیم ملی حسینی، نیازمند، عابدزاده و اخباری را هم داریم، من جای کی‌روش بودم از تعداد بیشتری از آنها دعوت می‌کردم که در اردوها حضور داشته باشند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها