|

لیست احتمالی تیم ملی ایران در جام‌جهانی از نگاه مجله ورلد ساکر

مجله معتبر ورلد ساکر 26 بازیکن انتخابی کارلوس کی‌روش برای جام جهانی 2022 قطر را پیش‌بینی کرده است.

لینک کوتاه کپی شد

در فاصله حدود سه هفته تا شروع جام جهانی ۲۰۲۲ تمرکز رسانه‌ها روی بزرگترین رویداد فوتبالی دنیا معطوف شده و ۳۲ تیم حاضر در قطر، زیر ذره‌بین قرار گرفته اند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از همشهری آنلاین؛ مجله ورلد ساکر در شماره جدید خود به بررسی این تیم‌ها پرداخته و به لیست احتمالی آنها اشاره کرده است. این مجله آلمانی لیست بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران برای حضور در جام جهانی را به شرح زیر معرفی کرده است:

دروازه‌بان‌ها: امیر عابدزاده (پونفرادینا)، علیرضا بیرانوند (پرسپولیس)، حسین حسینی (استقلال)

مدافعین: احسان حاج صفی (آ. اک. آتن)، صالح حردانی (استقلال)، مجید حسینی (کایسری اسپور)، ابوالفضل جلالی (استقلال)، حسین کنعانی (الاهلی)، شجاع خلیل‌زاده (الاهلی)، میلاد محمدی (آ. اک. آتن)، صادق محرمی (دینامو زاگرب)، امید نورافکن (سپاهان)، پورعلی گنجی (پرسپولیس)، رامین رضاییان (سپاهان)

هافبک‌ها: وحید امیری (پرسپولیس)، امید ابراهیمی (الوکره)، سعید عزت اللهی (وایله)، سامان قدوس (برنتفورد)، علی قلیزاده (شارلروا)، احمد نوراللهی (شباب الاهلی)، میلاد سرلک (پرسپولیس)، مهدی ترابی (پرسپولیس)

مهاجمان: کریم انصاری‌فرد (اومانیا)، سردار آزمون (لورکوزن)، علیرضا جهانبخش (فاینورد)، مهدی طارمی (پورتو)

 لیست احتمالی ایران در جام‌جهانی از نگاه ورلد ساکر | ۲۶ بازیکنی که مسافر قطر می شوند

نفرات رزرو که شانس ورود به لیست اصلی را دارند:

دروازه‌بانان: محمد رضا اخباری (تراکتور) – پیام نیازمند (سپاهان)

مدافعان: عارف آغاسی (فولاد) – دانیال اسماعیلی فر (پرسپولیس) – فرشاد فرجی (پرسپولیس) - عارف غلامی (استقلال) و سیاوش یزدانی (استقلال)

هافبک‌ها: امیرحسین حسین زاده (شارلروا بلژیک) – علی کریمی (کایسری اسپور) – محمد کریمی (سپاهان) – مهدی مهدی ‌پور (استقلال) – سعید صادقی (پرسپولیس) – یاسین سلمانی (سپاهان)

مهاجمان: مهدی قائدی (استقلال) – محمد محبی (استقلال) – کاوه رضایی (تراکتور) و الله‌یار صیادمنش (هال‌سیتی انگلیس)

مجله ورلد ساکر برای هر کدام از بازیکنان ایران شرح کوتاهی نیز نوشته که در ادامه آنها را مرور می‌کنیم:

امیر عابدزاده: پونفرادینا – سن ۲۹

او با سال‌ها بازی در اروپا به رقیب علیرضا بیرانوند تبدیل شده است. امیر عابدزاده در پونفرادنیای اسپانیا بازی می کند و ۲۹ ساله است. او پسر دروازه‌بان افسانه‌ای ایران در جام جهانی ۹۸فرانسه است.

 لیست احتمالی ایران در جام‌جهانی از نگاه ورلد ساکر | ۲۶ بازیکنی که مسافر قطر می شوند

*علیرضا بیرانوند: پرسپولیس – ۳۰ سال

خیلی از مردم دنیا او را به خاطر مهار پنالتی رونالدو در جام جهانی ۲۰۱۸ می شناسند. بیرانوند سی ساله بعد از یک دوره حضور در فوتبال اروپا به پرسپولیس برگشت و می خواهد برای دومین دوره متوالی دروازه‌بان اول تیم ملی در جام جهانی باشد.

*سید حسین حسینی: استقلال – ۳۰ سال

او با درخشش در فصل ۰۱-۱۴۰۰ و قهرمانی با استقلال در جام جهانی دوباره به تیم ملی رسید. حسینی به احتمالا زیاد با پیشی گرفتن از پیام نیازمند، دروازه بان سوم ایران در جام جهانی قطر خواهد بود.

*احسان حاج صفی آ. اک. آتن – ۳۲ سال

او در سومین حضور خود در جام جهانی، بازوبند کاپیتانی ایران را به بازو خواهد بست. حاج صفی هم توانایی بازی در پست هافبک دفاعی را دارد و هم می تواند در دفاع چپ به میدان برود.

 لیست احتمالی ایران در جام‌جهانی از نگاه ورلد ساکر | ۲۶ بازیکنی که مسافر قطر می شوند

*صالح حردانی: استقلال – ۲۴ سال

با تغییر مربی و رفتن اسکوچیچ، شانس بازی کردن حردانی در دفاع راست کم شده است. او که برادرش هم در لیگ برتر ایران بازی می‌کند، در رقابت های انتخابی جام جهانی چند بار در ترکیب تیم ایران حضور داشت.

*مجید حسینی: کایسری اسپور – ۲۶ سال

حسینی که حضورش در جام جهانی ۲۰۱۸ یک سورپرایز به حساب می آمد، با بازی در سوپر لیگ ترکیه امیدوار است تا دوباره به ترکیب تیم ملی راه پیدا کند.

ابوالفضل جلالی: استقلال – ۲۴ سال

او سورپرایز کی‌روش در بازی دوم بود. این مدافع چپ، سالی پر از اتفاقات بزرگ را تجربه کرد. صادقی بعد از مصدومیت و سقوط به دسته یک با سایپا، راهی استقلال شد و توانست قهرمانی در لیگ برتر را جشن بگیرد.

*حسین کنعانی‌زادگان: الاهلی قطر – ۲۸ سال

این مدافع وسط تیم ملی ایران طی چهار سال اخیر پیشرفت خوبی داشته و در بازیسازی قدرت بالایی پیدا کرده است. او به واسطه تجربه بازی در لیگ قطر به یک مهره تعیین کننده در خط دفاعی ایران تبدیل شده است.

*شجاع خلیل‌زاده: الاهلی قطر – ۳۳ سال

این مدافع ۳۳ ساله که در زمان اسکوچیچ برای اولین به تیم ملی دعوت شد، به نظر می‌رسید با رفتن این مربی از تیم ملی کنار گذاشته شود اما به نظر می‌رسد که کی‌روش هم او را در برنامه های خود قرار داده است. او با هم باشگاهی خود (کنعانی زادگان) یک زوج خوب در خط دفاعی تیم ملی ایجاد کرده‌اند.

*میلاد محمدی: آ. اک. آتن – ۲۹ سال

بازیکنی که با پرتاب اوت عجیبش در جام جهانی ۲۰۱۸ معروف شد، یکی از مهره‌های پرانرژی خط دفاعی ایران به حساب می آید. محمدی در دفاع چپ تیم ملی عملکرد خوبی در روسیه داشت و نگاه‌ها را به سمت خود معطوف کرد.

 لیست احتمالی ایران در جام‌جهانی از نگاه ورلد ساکر | ۲۶ بازیکنی که مسافر قطر می شوند

*صادق محرمی: دینامو زاگرب – ۲۶ سال

با توجه به اعتماد اسکوچیچ، محرمی در انتخابی جام جهانی در دفاع راست تیم ملی حضور یافت. او که در لیگ قهرمانان اروپا هم نمایش خوبی داشته می تواند امیدوار به حضور در ترکیب اصلی تیم کی‌روش باشد.

*امید نورافکن: سپاهان – ۲۵ سال

او با درخشش در تیم باشگاهی خود در دوره اسکوچیچ به تیم ملی ایران دعوت شد و به جایگاهی ثابت رسید. نورافکن می تواند در چپ و میانه میدان بازی کند و در ترکیب تیم ملی در صورت اعتماد کی‌روش بدرخشد.

*مرتضی پورعلی‌گنجی: پرسپولیس -  ۳۰ سال

بعد از یک سال دوری از میادین به علت مصدومیت از ناحیه رباط صلیبی، پورعلی‌گنجی در زمان مناسبی برگشت تا یکی از گزینه های کی روش برای خط دفاعی تیم ملی در جام جهانی باشد. او تجربه موفقی را زیر نظر این مربی در جام جهانی قبلی داشته است.

*رامین رضاییان: سپاهان – ۳۳ سال

او یکی از نفراتی است که با تعویض سرمربی، به تیم ملی برگشت. سرمربی جدید تیم ملی به رضاییان اعتقاد دارد و این بازیکن، گزینه مورد علاقه کی‌روش برای پست دفاع راست است. او که در لیست اسکوچیچ جایی نداشت، برای پست یاد شده باید با صادق محرمی رقابت کند.

 لیست احتمالی ایران در جام‌جهانی از نگاه ورلد ساکر | ۲۶ بازیکنی که مسافر قطر می شوند

*وحید امیری: پرسپولیس – ۳۴ سال

او یک جنگجوی خستگی‌ناپذیر و مصمم است. مصدومیت، امیری را متوقف نکرد و این بازیکن تمام تلاش خود را کرد تا به جام جهانی برسد. از او به عنوان برگ برنده ایران در چپ یاد می‌شود و در تمامی پست‌های این سمت می‌تواند بازی کند.

*امید ابراهیمی: الوکره – ۳۵ سال

این بازیکن یک ژنرال واقعی است که در تمامی نبردهای میانه میدان از جان مایه می‌گذارد. ابراهیمی که سال‌ها در کشور قطر بازی کرده، امیدوار است تا با پیراهن تیم ملی در این کشور بدرخشد و دو دوره موفقش در جام جهانی را بار دیگر در این دوره تکرار کند.

*سعید عزت‌اللهی: وایله – ۲۶ سال

مردود شدن گل او به اسپانیا در جام جهانی ۲۰۱۸ هنوز هم خیلی از هواداران ایرانی را به غصه وا می‌دارد. او که در خانواده‌ای فوتبالی به دنیا آمده، سابقه بازی در کشورهای روسیه، انگلیس، دانمارک، اسپانیا، بلژیک و قطر را دارد.

*سامان قدوس: برنتفورد – ۲۹ سال

سامان حضور در تیم ملی ایران را به بازی در تیم ملی سوئد ترجیح داد و یکی از اعضای این تیم در جام جهانی ۲۰۱۸ بود. او که در زمان اسکوچیچ خیلی فرصت بازی پیدا نمی‌کرد باید همه توان خود را به کار گیرد تا دوباره بتواند در تیم کی‌روش شانس بازی داشته باشد.

 لیست احتمالی ایران در جام‌جهانی از نگاه ورلد ساکر | ۲۶ بازیکنی که مسافر قطر می شوند

*علی قلیزاده: شالروا – ۲۶ سال

وینگر بااستعداد فوتبال ایران که جام جهانی قبلی را به علت مصدومیت از دست داد، یکی از مهره‌های ثابت تیم اسکوچیچ بود. جایگاه فعلی او اما اینک نامشخص است. قلی‌زاده منتظر اعتماد سرمربی پرتغالی است تا در جام جهانی یکی از حاضرین در ترکیب اصلی تیم ملی باشد.

*احمد نوراللهی: شباب الاهلی – ۲۹ سال

او بعد از جام جهانی ۲۰۱۸ خود را به ترکیب تیم ملی ایران رساند. احمد از آن به بعد همواره یکی از بازیکنان فیکس ایران بود و در حال حاضر گزینه ای مطمئن برای گلزنی و گل‌سازی در میانه میدان است.

*میلاد سرلک: پرسپولیس – ۲۷ سال

با وجود حضور چند هافبک دفاعی سرشناس، سرلک نشان داده که می تواند یک جایگزین خوب در این پست باشد. یک نمایش خوب مداوم در لیگ برتر برای پرسپولیس باعث شد تا او جزو دعوت شدگان به تیم ملی ایران باشد.

*مهدی ترابی: پرسپولیس – ۲۸ سال

ترابی در جام جهانی قبلی حضور داشت ولی موفق به حضور در زمین نشد. بازگشت کی‌روش یک خبر خوب برای گل‌زن‌ترین بازیکن لیگ ایران  بود چرا که او می تواند شانس حضور در ترکیب اصلی را در جام جهانی قطر داشته باشد.

*کریم انصاری فرد: اومانیا – ۳۲ سال

تنها گلزن ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ (مقابل پرتغال از روی نقطه پنالتی) سومین حضور خود در جام جهانی را تجربه می کند. بازگشت کی‌روش باعث شده تا احتمال حضور او در ترکیب ایران بالاتر رفته است.

 لیست احتمالی ایران در جام‌جهانی از نگاه ورلد ساکر | ۲۶ بازیکنی که مسافر قطر می شوند

*سردار آزمون: بایر لورکوزن – ۲۷ سال

او که چند وقتی است مصدوم شده، یک زوج موفق با مهدی طارمی در خط حمله تیم ملی ایران ساخته است. سردار یکی از مهره‌های بزرگ ایران است که احتمال دارد جام جهانی را از دست بدهد.

*علیرضا جهانبخش: فاینورد – ۲۹ سال

نمایش او در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ برای تیم ملی ایران بسیار دیدنی بود. او در سومین تجربه حضور در جام جهانی، شرایط خوبی را تجربه می کند چرا که به لیگ هلند بازگشته است؛ جایی که آنجا آقای گل شده بود.

*مهدی طارمی: پورتو – ۳۰ سال

ستاره تیم ملی ایران و پورتو نقشی مهم در تیم کی‌روش به عهده دارد. او مهره‌ای تاثیرگذار در انتخابی جام جهانی بود و به واسطه تجربه بالایی که از بازی در پورتو کسب کرده، امید اصلی ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ به شمار می‌رود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها