|

تکلیف نهایی نکونام مشخص شد!

حمیدرضا گرشاسبی درباره آخرین وضعیت فولاد خوزستان توضیحاتی را ارائه کرده است.

لینک کوتاه کپی شد

به نظر می رسد با صحبت های مدیر عامل باشگاه فولاد، تقریبا تکلیف حضور نکونام در تیم ملی مشخص شد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از طرفداری؛ صحبت های حمیدرضا گرشاسبی را می خوانید:

تساوی‌های فولاد به‌یک‌باره تبدیل به دو باخت پیاپی شد، به‌نظر می‌آید یک‌جای کار می‌لنگد!

واقعیت امر این است که ما در این چند هفته فوتبال خوبی را مقابل حریفان ارائه داده‌ایم، اما از دست رفتن موقعیت‌ها، بدشانسی، اشتباهات داوری و عوامل مختلف دست‌به‌دست هم داده تا نتوانیم به نتایج دلخواه دست یابیم. در همین بازی با گل‌گهر کاملا توپ و زمین را در اختیار داشتیم تا حدی که بازی یک‌طرفه به‌سود ما بود. متاسفانه قدر فرصت‌ها را ندانستیم و نتیجه پایانی عادلانه نبود.

سرمربی تیم چقدر در نتایج کسب شده سهیم بوده است؟

من از نزدیک شاهد تلاش نکونام هستم. ان‌شاءالله او با یک برنامه‌ریزی خوب در تعطیلات شرایط را تغییر خواهد داد. همه ما امیدواریم که فولاد بعد از تعطیلات تبدیل به همان تیم خوب و شاداب شود. برای بازی‌های لیگ قهرمانان هم به امید خدا هر‌کمبودی که تیم داشته باشد با نظر نکونام برطرف می‌کنیم. به‌دنبال این هستیم که یک تیم قدرتمند را برای مرحله حذفی لیگ قهرمانان داشته باشیم و برای این هدف‌مان هم باشگاه هر خواسته‌ای که نکونام داشته باشد مثل قبل برآورده خواهد کرد. 

شما هفته گذشته بعد از شکستی که مقابل نساجی در قائم‌شهر داشتید تصمیم گرفتید به تیم‌تان با جریمه مالی شوک دهید، اما از قرار معلوم این شوک زیاد سنگین نبوده است، تمایل ندارید شوک سنگین‌تری را برای تیم در‌نظر بگیرید؟

درست است که ما در زمین خودمان نتیجه را واگذار کردیم، اما چگونه باختن هم مهم است. ما در این بازی 70 درصد مالکیت توپ را دراختیار داشتیم. از نظر خودمان و هوادارانی که در تماس هستیم این شکست را در‌واقع باخت نمی‌دانیم. از این جهت که بازیکنان با تمام وجودشان در زمین تلاش کردند و حق‌شان واقعا باخت نبود. این تلاش برای ما ارزشمند است و به نفرات تیم فرصت جبران می‌دهیم. 

تیم شما یک بازی 6 امتیازی را در‌واقع واگذار کرد، از این جهت که گل‌گهر رقیب اصلی شما در کسب سهمیه آسیا است. 

بله، درست است اما خب تنها رقیب ما گل‌گهر نیست. ان‌شاءالله که جبران می‌کنیم. 

مشکل اینجاست که فولاد این فصل در نقل‌وانتقالات خیلی هزینه کرد و انتظار می‌رفت با این تیمی که بسته‌اید جزو مدعیان باشید نه اینکه در 6 بازی متوالی نتوانید برد بیاورید!

شرایط ما در جدول طوری است که با دو برد می‌توانیم در بین چهار تیم قرار بگیریم. خوبی‌اش این است که فاصله‌ها نزدیک است و با یکی دو نتیجه خوب می‌توان شرایط را تا حد زیادی تغییر داد. پرسپولیس و استقلال تا حدی شرایط‌شان بهتر است و خود را بالا کشیده‌اند، اما بقیه با احتساب برد در بازی عقب‌افتاده‌مان، فقط چند امتیاز با ما فاصله دارند که قابل جبران است. ما عزم خودمان را جزم کرده‌ایم که انتظارات هواداران‌مان را برآورده سازیم. 

تیم شما از 10 بازی فقط 12 امتیاز کسب کرده و این نشان می‌دهد از لحاظ آماری 18 امتیاز در 10 بازی از دست داده‌اید که اصلا برای تیم پرمهره‌ای چون فولاد خوب نیست. اینکه حالا در میانه جدول همه تیم‌ها مدام مساوی کسب می‌کنند و در توجیه آن می‌گویند شرایط‌شان در جدول چندان بد نیست بیشتر شبیه یک توجیه است. قبول دارید؟

دنبال توجیه نیستم، ما در این یکی دو بازی اخیر 7 بازیکن خوب‌مان را به‌دلایل مختلف از جمله بیماری آنفلوآنزا در‌اختیار نداشته‌ایم که این کار را برای کادرفنی سخت کرد. با بازگشت آنها و بعد از تعطیلات ان‌شاءالله بتوانیم نتایجی بگیریم که این امتیازات از دست رفته جبران شود. 

بعد از بازی با نساجی جریمه‌ای برای تیم در‌نظر گرفتید تا شاید شوکی داده باشید اما به‌نظر می‌آید شوک اصلی را مهدی تاج داد که به‌یک‌باره با حضور در یک برنامه تلویزیونی مدعی شد جواد نکونام بعد از هفته یازدهم به کادرفنی تیم‌ملی اضافه خواهد شد، این مساله چقدر در باخت مقابل گل‌گهر تاثیر‌گذار بود؟

بله متاسفانه بعد از این صحبت‌ها همه بازیکنان تیم با من تماس گرفتند و در‌مورد ماندن یا رفتن نکونام سوال می‌کردند. سوال می‌کردند با رفتن آقاجواد روی کدام مربی نظر مثبت دارید و.... قطعا این اتفاق نه‌تنها تمرکز بازیکنان، بلکه تمرکز خود نکونام را برهم زد و او در این یک هفته کارش شده بود پاسخ دادن به این سوالات. او مدام مجبور بود که تکرار کند قرار نیست از تیم جدا شود و ماندنی است. به هر صورت وقتی یک مربی حرفه‌ای در یک باشگاه بزرگ و ریشه‌دار کارش را انجام می‌دهد دلیل ندارد صحبت از رفتن او مطرح شود تا ما مجبور باشیم یک هفته به سوالات اعضای تیم پاسخ دهیم. قطعا این ماجرا تاثیر منفی خود را در تیم گذاشت. ان‌شاءالله این جام‌جهانی برگزار شود و بعد از تعطیلات این حاشیه از سر تیم‌مان برداشته شود تا فولاد بتواند خودش را در بازی‌ها پیدا کند. 

الان هواداران فولاد می‌خواهند بدانند که در تعطیلات نکونام بالای سر تیم‌شان هست یا قرار است به کارلوس کی‌روش کمک کند؟

نه قرار نیست نکونام جایی برود و در تعطیلات بالای سر فولاد خواهد بود، حتی به‌صورت پاره‌وقت هم قرار نیست با تیم‌ملی همکاری داشته باشد و با قدرت به کارش در تیم ما ادامه خواهد داد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی