|

گل محمدی و ثبت یک رکورد شخصی!

گل‌محمدی در دیدار با مس کرمان برای صدمین بار روی نیمکت پرسپولیس در لیگ برتر نشست.

لینک کوتاه کپی شد

یحیی در ۲ مقطع سرمربی پرسپولیس بوده که در مرتبه اول در نیم فصل دوم لیگ دوازدهم سرمربی این تیم بود و در بار دوم از اواسط لیگ نوزدهم تاکنون هدایت این تیم را برعهده گرفته است.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فوتبال360؛ 2 بازی پرسپولیس در این مقطع (دیدار با سپاهان در لیگ نوزدهم و بازی با تراکتور در لیگ بیست و یکم) نتیجه‌اش با رای کمیته انضباطی مشخص شده که در آمار این مربی لحاظ نشده است.

«یحیی» در آستانه رسیدن به پروفسور

گل محمدی در پرسپولیس به ۵۹ پیروزی، ۳۳ تساوی و ۸ شکست دست یافته است. پرسپولیس در این ۱۰۰ بازی ۱۴۳ گل زده و ۶۲ گل خورده است. پرسپولیس در این ۱۰۰ بازی ۵۱ بار دروازه‌اش را بسته نگه داشته و ۱۹ بازی در گلزنی ناکام بوده است و در مجموع ۲ بار با این تیم فاتح لیگ شده است.

گل‌محمدی در شرایطی ۱۰۰ بازی در پرسپولیس مربیگری کرده که تنها برانکو ایوانکوویچ سرمربی سابق این تیم تعداد بازی بیشتری هدایت این تیم برعهده داشته است. برانکو ۱۲۶ بازی سرمربی این تیم بود و اگر یحیی تا اوایل فصل بعد سرمربی این تیم باقی بماند می‌تواند رکورد بیشترین سرمربیگری در این تیم در تاریخ لیگ برتر شود.

برانکو با ۲۵۶ امتیاز، رکورددار بیشترین امتیاز در تاریخ لیگ برتر برای پرسپولیس است و گل‌محمدی با ۲۱۰ امتیاز در رده دوم است. یحیی با میانگین ۲.۱۰ امتیاز در هر بازی عملکرد بهتری نسبت به برانکو که ۲.۰۳ امتیاز در هر مسابقه داشته است و در صورتیکه ۴۶ امتیاز در ادامه فصل کسب کند می‌تواند رکورددار بیشترین امتیاز برای پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر شود. 

گل‌محمدی با ۲۱۰ امتیاز در پرسپولیس از زلاتکو کرانچار که در سپاهان ۲۰۹ امتیاز پیشی گرفت و در رده ششم مربیانی که بیشترین امتیاز در یک تیم بدست آوردند قرار گرفت. صدرنشین این جدول امیر قلعه‌نویی است که در استقلال ۴۰۲ امتیاز کسب کرد.

«گل‌محمدی» جلوتر از آقا معلم عقب‌تر از ژنرال

یحیی گل محمدی پس از امیر قلعه‌نویی و مجید جلالی سومین مربی امتیازآور تاریخ لیگ برتر است. یحیی پس از قلعه‌نویی و جلالی سومین مربی است که امتیازش به عدد ۵۰۰ رسیده است. قلعه‌نویی ۱۰۲۰ امتیاز در لیگ برتر کسب کرده است و در رتبه نخست تاریخ لیگ برتر قرار دارد و پس از آن مجید جلالی با ۵۷۱ امتیاز دوم است. علی دایی هم با ۴۸۷ امتیاز چهارم است

امیر قلعه‌نویی با ۲۶۵ بازی در کمترین تعداد بازی به ۵۰۰ امتیاز رسید. گل‌محمدی هم با ۲۸۱ بازی به این حدنصاب رسید این در حالی است که مجید جلالی در ۴۱۸ مسابقه ۵۰۰ امتیاز کسب کرد. گل‌محمدی فاصله زیادی با جلالی ندارد و می‌تواند در فصول بعدی نیز از این مربی عبور کند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی