|

محبوب استقلالی ها راهی قطر می شود؟

کی‌روش در آخرین فهرست تیم ملی برای مینی کمپ تهران، نام علی کریمی را بین بازیکنان دعوت شده قرار داده است.

لینک کوتاه کپی شد

کریمی اردوی قبلی ایران را به‌خاطر مصدومیت از دست داد و کار سختی هم برای رسیدن به فهرست تیم ملی برای جام جهانی قطر داشت.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فوتبال360؛ در ماه‌های اخیر اما، همه چیز به نفع او جلو رفته و حالا، کریمی شانس زیادی برای قرار گرفتن در بین فهرست نهایی مسافران قطر دارد.

تغییر پست کاپیتان

استفاده از احسان حاج‌صفی در پست هافبک میانی، ایده‌ای بود که کی‌روش آن را چند سال قبل اجرا کرد و نتیجه گرفت. عملکرد بسیار خوب حاج‌صفی به عنوان دفاع چپ مقابل سنگال اما، او را کاندیدای اصلی بازی در این پست کرده است. در صورت انتقال حاج‌صفی به پست مدافع چپ، یکی از رقبای کریمی حذف می‌شود. حاج صفی مثل سعید عزت‌اللهی و وحید امیری، جایگاه محکمی در لیست کی‌روش دارد و حذف او از بین کاندیداهای پست هافبک میانی، اتفاقی مهم برای سایر هافبک‌های تیم ملی محسوب می‌شود.

افت رقبا

در لیست تیم ملی برای مینی کمپ تهران به‌جز حاج‌صفی 5 بازیکن با خصوصیات بازی در پست هافبک میانی دعوت شده‌اند. امید ابراهیمی، میلاد سرلک، وحید امیری، مهدی مهدی‌پور و محمد خدابنده‌لو این بازیکنان هستند. سعید عزت‌اللهی، احمد نوراللهی و سامان قدوس به همراه علی کریمی هم به این جمع اضافه می‌شوند. ابراهیمی، امیری، عزت‌اللهی و قدوس به احتمال قوی جزو لیست نهایی کی‌روش هستند و کریمی، نسبت به سایر رقبایش برای رسیدن به لیست نهایی اوضاع بهتری دارد. به خصوص که نوراللهی و سرلک هم در بهترین شرایط‌شان به سر نمی‌برند و از روزهای اوج فاصله دارند. مهدی‌پور و خدابنده‌لو هم صاحب شانس چندانی برای گرفتن بلیت قطر نیستند.

بازیکن اروپایی

از بین بازیکنان کاندیدا برای پست هافبک میانی ایران، فقط 3 نفر لژیونر اروپایی هستند. سامان قدوس که در لیگ برتر انگلیس برای برنتفورد بازی می‌کند، سعید عزت‌اللهی که بازیکن وایله دانمارک است و علی کریمی که در سوپرلیگ ترکیه به میدان می‌رود. علاقه کی‌روش به لژیونرها و به خصوص لژیونرهای اروپایی، می‌تواند مسیر کریمی برای رسیدن به لیست نهایی ایران را هموار کند. سایر هافبک‌های میانی تیم ملی یا عضو لیگ برتر ایران هستند و یا مثل نوراللهی و ابراهیمی، به کشورهای حوزه خلیج فارس رفته‌اند. باتوجه به شناختی که از کی‌روش وجود دارد، بعید است او از نام یکی از لژیونرهای اروپایی‌اش به سادگی عبور کند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها