|

از قطر تعریف کنید، جام جهانی را رایگان ببینید!

مقامات قطر در ازای تمجید از شرایط میزبانی این کشور، شما را رایگان مهمان تماشای جام جهانی خواهند کرد.

لینک کوتاه کپی شد

جام جهانی حدود سه هفته دیگر آغاز می شود و هنوز جنجال های زیادی در مورد میزبانی قطر وجود دارد: از نادیده گرفتن حقوق انسانی و مدنی تا تعداد زیاد مرگ‌ومیر کارگران خارجی. بیش از 10 سال از زمان اعطای میزبانی این تورنمنت به قطر سپری شده و در تمامی این مدت اخبار زیادی در مورد زیر پا گذاشته شدن حقوق بشر در این کشور منتشر شده است.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ورزش سه؛ رقم 6500 کشته از زمان اعطای میزبانی به قطر در جام جهانی در سال 2010 اعلام شده و البته این بدان معنا نیست که همه آنها در مسیر ساخت ورزشگاه های این کشور جان باختند. در حقیقت فقط 37 نفر از آنها در این مسیر فوت کردند و البته همین نیز به وضوح تعداد زیادی است.

اما در دوحه، مقامات قطری در این فکر هستند که شاید بتوانند داستانی کاملا متفاوت را در جهان برای مردم رقم بزنند. در همه رسانه‌ها و به طور خاص شبکه های اجتماعی، تولید متحوا می تواند به کسب درآمد منجر شود. حالا برگزارکنندگان جام جهانی قطر تایید کردند که در ازای پوشش مطلوب در شبکه های اجتماعی به هواداران منتخب خارجی برای سفر و اقامت در قطر پول پرداخت می کنند. این خبر توسط شبکه هلندی NOS نیز تایید شده و حالا قرار است 50 هوادار- خبرنگار هلندی منتخب به مدت یک ماه و به صورت رایگان به قطر بروند، اما تنها با یک تعهد: "درباره قطر خوب بنویس".

این 50 هوادار هلندی منتخب از قبل از بازی افتتاحیه تورنمنت و دیدار قطر و اکوادر در 20 نوامبر راهی قطر خواهند شد. آنها باید اخبار خوب و مثبت از اتفاقات جام جهانی را مورد پوشش قرار داده و همچنین همه موارد خشن و توهین آمیز را نیز گزارش کنند.

کمیته برگزاری مسابقات برنامه‌ای را تدوین کرده که بر اساس آن بیش از 400 هوادار از حداقل 60 کشور در سراسر جهان با این هدف راهی این کشور می‌شوند: "با نگاه هواداری، به برنامه‌ریزی مسابقات کمک کنید، کار شما تولید محتوا و تقویت خبر رسانی است."

این کمیته اخیرا اعلام کرده که آنها به دنبال هوادارانی هستند که به عنوان مهمان در این مسابقات شرکت کنند. سخنگوی این نهاد به رویترز گفت: "با نزدیک‌تر شدن مسابقات، ما از فعال‌ترین رهبران گروه هواداری در قطر دعوت کرده‌ایم تا کاری کنند طرفدارانی از دیگر کشورها به اینجا بیایند." به هر حال چیزی تا شروع جام جهانی در قطر نمانده و به نظر می رسد مقامات این کشور از تمامی ابزارهای لازم استفاده می کنند تا بهترین نمای ممکن را از قطر به سراسر جهان نشان دهند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها