|

یورگن لوکادیا در کنار شاه ماهی سابق پرسپولیس!

لوکادیا در مسیر تاریخ‌ سازی و رسیدن به یک رکورد بی‌سابقه در ایران قرار دارد.

لینک کوتاه کپی شد

لیگ برتر فوتبال ایران تاکنون ۲۱ دوره برگزار شده و به جز قهرمانی‌های به‌دست آمده، در ۶ دوره عنوان آقای گلی هم به بازیکنان پرسپولیس رسیده، اما نکته مهم، ناکامی بازیکنان خارجی پرسپولیس در تصاحب کفش طلای فوتبال ایران بوده است.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ورزش سه؛ ناکامی که هواداران سرخ‌پوش امیدوارند در پایان لیگ بیست‌ودوم خاتمه یابد و با توجه به زوج اروپایی خط حمله پرسپولیس، یکی از میان یورگن لوکادیا و شیخ دیاباته بتواند آقای گل فوتبال ایران شود که شانس لوکادیا بیشتر است.

اولین آقای گل پرسپولیس؛ شهریار فوتبال ایران

علی دایی در لیگ سوم عضوی از تیم پرسپولیس بود. دایی در آن فصل شروعی فوق‌العاده در جمع سرخ‌پوشان پایتخت داشت و توانست در ۱۱ هفته ابتدایی، ۱۱ گل بزند و رکوردی استثنایی را از خود به جای بگذارد. هر چند که در ادامه فصل روند گلزنی‌هایی دایی سیر نزولی داشت و رکورد هر بازی یک گل او از دست رفت، اما ستاره خط حمله پرسپولیس موفق شد در پایان فصل با ۱۶ گل آقای گل فوتبال ایران شود.

قهرمانی سرخ‌ها همزمان با آقای گلی «خلیلی»

پرسپولیس در هفتمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران توانست با اختلافی میلی‌متری نسبت به سپاهان عنوان قهرمانی لیگ برتر را از آن خود کند. شاگردان افشین قطبی در شرایطی فاتح لیگ شدند که مهاجم سرخ‌پوشان پایتخت هم توانست در جدول گلزنان صدرنشین شده و کفش طلای لیگ هفتم را از آن خود کند. خلیلی البته در مسیر آقای گلی یک شریک هم داشت و با هادی اصغری مهاجم ابومسلم مشترکاً صاحب عنوان برترین گلزن لیگ هفتم شدند.

مهاجم گلزن و فرصت‌طلب پرسپولیس تا پایان هفته یازدهم لیگ هفتم، ۷ گل به‌ثمر رسانده بود، اما در ادامه فصل روندی فوق‌العاده را طی کرد و توانست ۱۱ بار دیگر برای سرخ‌پوشان پایتخت گل بزند تا با رکورد ۱۸ گل زده در کنار هادی اصغری به عنوان آقای گل‌های لیگ هفتم شناخته شوند.

دبل تاریخی «طارمی» با آماری شگفت‌انگیز

مهدی طارمی ستاره این روز‌های پورتو پیش از شکوفایی در فوتبال اروپا، روز‌های درخشانی را در پرسپولیس گذراند و رکورد ویژه آقای گلی در ۲ فصل متوالی را به‌نام خود ثبت کرد. طارمی در لیگ پانزدهم، ۱۶ بار برای تیمش گل زد، آن‌هم در حالی‌که در ۱۱ هفته ابتدایی تنها ۶ بار برای سرخ‌پوشان پایتخت گلزنی کرده بود.

ستاره خط حمله پرسپولیس به روند فوق‌العاده خود در لیگ شانزدهم ادامه داد و در آن فصل رکوردی بهتر را به‌نام خود ثبت کرد. طارمی تا پایان هفته یازدهم، فقط ۵ گل برای پرسپولیس به‌ثمر رسانده بود، اما با اوج‌گیری فوق‌العاده‌اش توانست کار خود را در جدول گلزنان با ۱۸ گل به پایان برساند و بعد از آن هم به جمع لژیونر‌های فوتبال ایران اضافه شد و دوران شکوفایی او در خارج از کشور آغاز شد.

بهترین رکورد گلزنی پرسپولیس برای «علیپور»

علی علیپور بعد از دوران درخشان مهدی طارمی، امید اول گلزنی پرسپولیسِ تحت هدایت برانکو ایوانکوویچ بود. ستاره خط حمله سرخ‌پوشان پایتخت از همان هفته‌های ابتدایی خود را در مسیر آقای گلی قرار داد و با ثبت ۸ گل در ۱۱ مسابقه، رکوردی ویژه از خود به‌جای گذاشت. ستاره خط حمله سرخ‌پوشان پایتخت در ادامه فصل روند درخشان خود را دنبال کرد و در نهایت موفق شد با ۱۹ گل لیگ هفدهم را به پایان برد و صاحب کفش طلا شود تا بهترین آمار گلزنی یک بازیکن پرسپولیس در ادوار لیگ برتر به‌ثبت برسد.

هدف‌گذاری «لوکادیا» برای ثبت ۲ رکورد تاریخی!

یورگن لوکادیا تا پایان هفته یازدهم توانسته ۶ گل برای پرسپولیس بزند و در کنار محمد عباس‌زاده از تراکتور، صدرنشین مشترک جدول گلزنان است. نگاهی به آمار و ارقام آقای گل‌های سرخ‌پوشان پایتخت در ادوار لیگ برتر نشان می‌دهد که لوکادیا نسبت به طارمیِ لیگ شانزدهم بیشتر گل زده و رکورد او برابر با تعداد گل‌های طارمی در لیگ پانزدهم تا پایان هفته یازدهم است و البته از سایر آقای گل‌های پرسپولیسی عقب‌تر بوده، اما او در ادامه فصل این شانس را دارد تا بتواند نام خود را در تاریخچه باشگاه پرسپولیس جاودانه کند.

سرخ‌پوشان پایتخت هیچگاه در ادوار لیگ برتر آقای گل خارجی نداشته‌اند و حالا این فرصت برای لوکادیا فراهم آمده تا بتواند عنوان اولین آقای گل خارجی تاریخ باشگاه پرسپولیس را به‌دست آورد. هدف‌گذاری لوکادیا در کنار آقای گلی این است که بتواند رکورد علی علیپور را هم بشکند و به بهترین گلزن پرسپولیس در یک فصل هم تبدیل شود که البته راه دشواری در انتظار مهاجم هلندی سرخ‌پوشان پایتخت است.

شیخ دیاباته دیگر مهاجم خارجی پرسپولیس در لیگ بیست‌ودوم است که در هفته یازدهم اولین گل خود در لباس پرسپولیس را به‌ثمر رساند، اما با توجه به عقب ماندن او از کورس آقای گلی، به نظر می‌رسد دیاباته نتواند خود را به صف مدعیان برساند. این مهاجم مالیایی پیشتر در استقلال سابقه آقای گلی در فوتبال ایران را دارد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها