|

پنج ستاره‌ای که فکرشان از ذهن کی‌روش بیرون نمی رود!

فیفاپلاس به بررسی پنج ستاره تیم ملی امریکا در جام جهانی پرداخته و مدعی شده این نسل، پرستاره‌ترین تیم تاریخ ایالات متحده خواهد بود.

لینک کوتاه کپی شد

درحالی که در جام جهانی 2002 کره و ژاپن، معتبرترین هم تیمی های گرگ برهالتر در بلکبرن روورز، کلمبوس کریو، دی سی یونایتد، سن خوزه ارتکویکز و ساندرلند حضور داشتند، مدافع آمریکا در آن دوره و سرمربی فعلی این تیم، اکنون می تواند شاگردانی از بارسلونا، بوروسیا دورتموند، چلسی، یوونتوس و منچسترسیتی را در اختیار داشته باشد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ورزش سه؛ در حالی که یک نسل طلایی آمریکایی آماده می شود تا خود را در جام جهانی نشان دهد، فیفاپلاس پنج استعداد ویژه تیم ملی امریکا را که سرمربی آنها برای موفقیت برابر ولز، انگلیس و ایران به آنها اتکا خواهد کرد، معرفی کرده است که در ادامه می‌خوانید؛

* کریستین پولیسیچ، مهاجم، 24 ساله

پانزده سال طول کشید تا میلتون اس.هرشی، معروف‌ترین قنادی امریکا را در پنسیلوانیا به شهرت رساند و بعد از او، کریستین پولیسیچ، دومین پسر معروف این ایالت، موفق‌ترین فوتبالیست کشورش شد. پولیسیچ که قبلا نقشی کلیدی در قهرمانی بوروسیا دورتموند در دی‌اف‌بی پوکال ایفا کرده بود، به چلسی کمک کرد تا در لیگ قهرمانان اروپا قهرمان شود. نمایش خیره‌کننده او در سانتیاگو برنابئو و استمفوردبریج مقابل رئال از عوامل قهرمانی چلسی با توخل در بزرگ‌ترین رقابت اروپایی در سطح باشگاهی بود.

«کاپیتان آمریکا» نه تنها عضوی از پوستر ستاره‌های امریکایی، بلکه مرد اصلی آن‌ها است. پولیسیچ رکوردهای بیشماری در تیم ملی امریکا به ثبت رسانده، به قهرمانی در لیگ ملت های کونکاکافرسیده و 21 گل و 10 پاس گل در 51 بازی ملی به ثبت رسانده است.

برهالتر در مورد او می‌گوید: "او روی توپ باورنکردنی است. یکی از خلاق ترین بازیکنان بازی. سپس شما انرژی، فشار و رهبری او را خواهید داشت. من فکر می کنم او می تواند یک جام جهانی بزرگ داشته باشد."

شاید یک تورنمنت "بزرگ" برای این بازیکن جاه طلب کافی نباشد. پولیسیچ پس از بلند کردن یک جام در خاور میانه در آغاز سال 2022، می خواهد سال را در آنجا با بزرگترین جایزه این ورزش به پایان برساند.

این ادعایی است که خودش پولیسیچ در مورد آن صحبت می‌کند: "ما با ذهنیت و طرز فکری که می خواهیم جام جهانی را ببریم، وارد میدان خواهیم شد. این دقیقاً همان جایی است که ما سرمان را برای آن می‌گذاریم. ما وارد آن می شویم و آن را باور می کنیم. زیرا اگر باور داشته باشید، فکر می کنم می توانید این کار را انجام دهید."

* سرجینیو دست، وینگ‌بک راست، 22 ساله

"به‌طور چشمگیری خوب است." این توصیف ژاوی برای دست است که برهالتر هم با آن موافق است: "ما بسیار خوش شانس هستیم که سرجینو را داریم. مثل این است که دو بازیکن در قالب یک بازیکن داشته باشیم."

تیم ملی امریکا بسیار خوشبخت است که بازیکنی مثل دست که در ترساندن مدافعان کناری به اندازه خنثی کردن وینگرها خوب است را در اختیار دارد چرا که هلند، کشور زادگاهش نیز او را زیر نظر داشت. با این حال، اولین سفر دست به ایالات متحده - پدرش اهل بروکلین، نیویورک سیتی است - تأثیری غیرقابل توصیف بر او گذاشت.

دست در این باره می‌گوید: «سال 2014 بود. جام جهانی شروع شد. یادم می آید که چقدر تصمیم بزرگی بود. آن موقع می دانستم که می خواهم پیراهن آمریکا را بپوشم.»

دست نسبت به سن خود بسیار با تجربه است، او در دو رقابت جوانان فیفا حضور داشت و بازیکن آژاکس، بارسلونا و آث میلانی بود که اخیراً به صورت قرضی به آنها ملحق شد و دلیل این تصمیمش را این طور عنوان کرد: "من باید تا حد امکان برای جام جهانی دقایق بیشتری را در تیم باشگاهی به میدان رفته باشم".

برهالتر در تحسین دست می‌کوید: " او در عین حال اینکه یک مدافع است، بازی هجومی‌اش غیرقابل باور است. آسمان تنها سقف او است."

* وستون مک‌کنی، هافبک، 24 ساله

مک‌کنی از هفت سالگی رویای حضور در جام جهانی را داشت. یک آمریکایی ساکن کایزرسلاترن، جایی که پدرش یک گروهبان نیروی هوایی ایالات متحده بود، قبل از بازی ایالات متحده با لهستان در آلمان در سال 2006، با لاندن داناوان، اسطوره و الگوی خودش دیدار کرد و از او امضا گرفت. اکنون مک کنی، هافبک باکس به باکس یووه که سبک بازی و نقشی که در یوونتوس دارد با ادگار داویدز و آرتورو ویدال مقایسه می‌شود، قرار است رویای خود را در قطر 2022 محقق کند.

برهالتر، سرمربی تیم ملی آمریکا در مورد او می‌گوید: " اولین باری که او را دیدم نمی‌توانستم انرژی اش را باور کنم. او هنوز همان است. در زمین، خارج از آن. او هرگز نمی خواهد تمرین را متوقف کند. او در حمل توپ بسیار قدرتمند و خوب است. او واقعاً بازیکن کارآمدی است."

مک‌کنی که هم‌اکنون هفتمین فصل حضورش در اروپا و سومین فصل حضورش در یوونتوس را سپری می‌کند، یکی از طرفداران بزرگ هری پاتر است، آیا بومی فورت لوئیس می تواند به نوشتن فانتزی آمریکایی در خلیج فارس کمک کند؟

* یونس موسی، هافبک، 19 ساله

گرت ساوت‌گیت از عمق اسکوادی که در خط هافبک تیم ملی انگلستان برخوردار است، حسابی خرسند است اما این واقعیت که او شخصا از موسی که سی بازی در رده های سنی انگلستان برای سه شیرها انجام داده، درخواست کرده بود تا انگلیس را در رده سنی بزرگسالان انتخاب کند، گویای این است که او چقدر برای این اعجوبه ارزش قائل است.

رد این پیشنهاد توسط بازیکن والنسیا یک قوت قلب قابل توجه برای برهالتر بود، که پیش از این 19 بازی ملی به بومی نیویورک سیتی ارائه کرده که اکثریت آنها در سمت راست خط هافبک سه نفره بوده است. موسی که دارای قدرت حمل توپ بالا، سرعتی و با قابلیت دریبلینگ انفجاری است، از انگولو کانته، پل پوگبا و کریستین پولیسیچ الهام گرفته است و ظاهراً به بارسلونا علاقه‌مند است.

برهالتر در تمجید از این ستاره جوان تیمش گفت: «توقف او یک مشکل بزرگ برای هر تیمی است. او مدام در خط دفاعی حریف در حال حرکت است. او بسیار سریع، چابک و متحرک است و توپ را نزدیک پایش نگه می دارد.»

* ریکاردو پپی، مهاجم، 19 ساله

برهالتر پس از اولین بازی بین‌المللی پپی در سپتامبر 2021 در مورد او گفت: "او باورنکردنی است."

پپی تا کنون 9 بار برای امریکا از ابتدا به میدان رفته و برهالتر همچنان از کیفیت او متحیر است: "او باهوش است، کورس‌های فوق‌العاده‌ای دارد، گلزن است. او همه ابزارها را در اختیار دارد."

این بازیکن بومی ال پاسو تگزاس که در پی استعدادیابی ایالات متحده در مکزیک شکوفا شد، در ژانویه به آگسبورگ پیوست و اکنون به صورت قرضی در خرونینگن با پیراهن شماره 9 که زمانی لوئیس سوارز، مهاجم تحسین‌برانگیز دنیای فوتبال آن را به تن داشت، حضور دارد.

این یکی دیگر از مهاجمان افسانه ای و مسافر قطر است که هیث پیرس، ملی پوش سابق امریکا برای تحسین او، این کلمات را انتخاب می‌کند: "ریکاردو پپی احتمالاً بهترین تمام کننده‌ای است که ایالات متحده تا به حال داشته است. وقتی گل های پپی را تماشا می کنید، گل های او شبیه لواندوفسکی است. او به هر طریقی گل می زند، از همه جای زمین."

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها