|

پرسپولیس به استقلالِ فرهاد نرسید!

سرخ‌پوشان در مجموع امتیازات به‌دست آمده ناموفق در رسیدن به رکورد استقلالِ فصل پیش بودند.

لینک کوتاه کپی شد

لیگ برتر فوتبال ایران بعد از اتمام هفته یازدهم به خواب پاییزی رفت و قرار است ادامه مسابقات لیگ بعد از اتمام جام جهانی و از اوایل دی‌ماه آغاز شود.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فوتبال360؛ در طول ۱۱ هفته ابتدایی لیگ بیست‌ودوم، رقابت تنگاتنگ و جذابی میان مدعیان لیگ بیست‌ودوم دنبال شد و در نهایت، با اختلاف ۴ امتیاز تیم‌های اول تا چهارم جدول به استقبال تعطیلات فیفادی رفتند.

پرسپولیس با هدایت یحیی گل‌محمدی موفق شد با ۲۴ امتیاز صدرنشین شود، آبی‌پوشان پایتخت با سرمربیگری ریکاردو سا پینتو با ۲۲ امتیاز در رتبه دوم قرار گرفتند و گل‌گهر سیرجان و سپاهان اصفهان هم به ترتیب با ۲۱ و ۲۰ امتیاز جایگاه سوم و چهارم جدول را از آن خود کردند تا هواداران فوتبال چشم‌انتظار آغاز دوباره لیگ و از سر گرفته شدن رقابت جذاب مدعیان برای رسیدن به عنوان قهرمانی لیگ بیست‌ودوم باشند.

رکورد تاریخی آبی‌ها تکرار نشد

استقلال فصل گذشته با هدایت فرهاد مجیدی توانست به ۵ دوره قهرمانی پیاپی پرسپولیس پایان بدهد و شاگردان مجیدی موفق شدند عنوان قهرمانی لیگ بیست‌ویکم را از آن خود کنند. قهرمانی که در شرایطی به‌دست آمد که آبی‌پوشان پایتخت موفق به رکوردشکنی شدند و توانستند یکی پس از دیگری رکورد‌ها را در تاریخچه لیگ برتر فوتبال ایران به نام خود کنند.

شاگردان مجیدی مهم‌ترین رکوردی که از خود به جای گذاشتند، رکورد قهرمانی بدون شکست بود. ۳۰ هفته شکست‌ناپذیری استقلال در لیگ بیست‌ویکم باعث شد تا اولین قهرمانی تاریخ لیگ برتر بدون قبول حتی باخت به‌ثبت برسد و در لیگ بیست‌ودوم رقابت جذابی برای رسیدن دوباره به رکورد شاگردان فرهاد مجیدی صورت گرفت، اما خیلی زود صفر‌های جدول رده‌بندی پاک شد و تیم‌ها ناکام در تکرار رکورد استقلالِ لیگ بیست‌ویکم ماندند.

پرسپولیسی‌ها ناکام در تکرار نتایج رقیب سنتی

استقلال فصل گذشته در پایان هفته یازدهم با هدایت فرهاد مجیدی ۲۵ امتیاز کسب کرد، آن‌هم در شرایطی که آبی‌پوشان پایتخت تنها ۲ بار دروازه‌شان باز شد و ۱۶ گل زده در کارنامه شاگردان مجیدی به‌ثبت رسید و مهم‌ترین دستاورد آبی‌ها هم که بدون شکست روند شکست‌ناپذیری‌شان بود. پرسپولیسی‌ها تلاش زیادی داشتند تا بتوانند از رکورد فصل گذشته استقلال بگذرند و روند امتیازگیری بهتری داشته باشند، اما این اتفاق رخ نداد.

سرخ‌پوشان پایتخت در پایان هفته یازدهم لیگ بیست‌ودوم با ۲۴ امتیاز صدرنشین ماندند. آن‌هم در شرایطی که ۱۱ گل به‌ثمر رسانده و ۳ گل دریافت کردند تا هم از حیث امتیازگیری و هم از حیث گل‌های زده و خورده شاگردان یحیی گل‌محمدی ناکام در رسیدن به قهرمان فصل گذشته لیگ برتر باشند.

بهترین تیم تاریخ لیگ برتر تا پایان هفته یازدهم، سپاهان فرهاد کاظمی در لیگ دوم است که تا پایان این هفته ۲۸ امتیاز کسب کرده بود.

فرصت طلایی؛ شاگردان «یحیی» جبران مافات می‌کنند؟

استقلال فصل گذشته در پایان نیم‌فصل نخست موفق شد با کسب ۳۵ امتیاز به کار خود پایان بدهد و با صدرنشینی نیم‌فصل به استقبال تعطیلات زمستانی رفت. شاگردان یحیی گل‌محمدی در تیم پرسپولیس این فرصت را دارند تا رکورد فصل گذشته آبی‌ها را در پایان نیم‌فصل اول بشکنند و رکورد ویژه‌ای از خود به جای بگذارند.

پرسپولیس ۴ دیدار دیگر تا پایان نیم‌فصل نخست دارد و سرخ‌پوشان پایتخت باید به ترتیب برابر استقلال، پیکان، گل‌گهر و نساجی قرار گیرند. عبور موفق از این ۴ مسابقه و کسب ۱۲ امتیاز باعث خواهد شد تا شاگردان گل‌محمدی بتوانند در جدول رده‌بندی ۳۶ امتیازی شوند و با عبور از استقلال فصل گذشته، رکورد تازه‌ای در کسب عنوان قهرمانی نیم‌فصل نخست از خود به جای بگذارند. سرخ‌پوشان پایتخت تا پایان هفته یازدهم میانگین امتیازی ۲.۱۸ را داشته‌اند که برای عبور از رکورد فصل گذشته استقلال باید میانگین امتیازی خود را در دیدار‌های پیش‌رو به عدد ۲.۴ برسانند!

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها