|

غایبان سرشناس در لیست کی روش!

به نظر می رسد کی روش ستاره های نامداری را از لیست نهایی تیم ملی برای حضور در قطر خط زده است.

لینک کوتاه کپی شد

تنها چند روز به شروع جام جهانی مانده و با وجود اینکه کیروش هنوز اسامی نفرات تیم ملی برای جام جهانی را به صورت رسمی اعلام نکرده ولی تقریبا مشخص است که سرمربی پرتغالی چه نفراتی را در ذهن دارد و می‌خواهد کدام بازیکنان را به قطر ببرد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از خبر ورزشی؛ در کنار بازیکنانی که راهی جام جهانی خواهند شد، هستند نفراتی که خودشان را شایسته حضور در قطر می‌دانستند ولی کیروش ترجیح داد آن‌ها را خط بزند و یا اصلا به اردوهای تیم ملی دعوت نکند. با وجود اینکه این بازیکنان به طور طبیعی ناراحت هستند و بعضا این ناراحتی را هم بروز می‌دهند، ولی سعی می‌کنند هیچ مصاحبه ای علیه کی روش انجام ندهند و به نوعی ناراحتی شان را خیلی نشان ندهند.

دلیل این کار اول به مدل شخصیتی کی روش و رفتارش برمی‌گردد و دوم اینکه خیلی از این نفرات فکر می‌کنند برای رقابت‌های جام ملت‌های آسیا هم قرار است کی روش روی نیمکت تیم ملی حضور داشته باشد. هرچند در این خصوص چیزی به صورت رسمی‌اعلام نشده و همه چیز به نتایج تیم ملی در قطر بستگی خواهد داشت، ولی با توجه به فاصله کم جام ملت‌های آسیا و جام جهانی، این احتمال وجود دارد که کی روش در آن رقابت‌ها هم سرمربی تیم ملی باشد. در این گزارش می‌خواهیم ۱۰ ستاره غایب تیم ملی در جام جهانی که امیدوار به حضور در جام ملت‌های آسیا هستند را بررسی کنیم.

دانیال اسماعیلی فر

بازیکن مورد علاقه گل محمدی تا اینجای فصل عالی کار کرده و خیلی‌ها فکر می‌کردند او یکی از نفرات دعوت شده به تیم ملی خواهد بود. اتفاقی که با آمدن کی روش رخ نداد و این بازیکن جایی در تفکرات این سرمربی برای جام جهانی نخواهد داشت. سرمربی پرتغالی تیم ملی تصمیم گرفته از صادق محرمی‌و رامین رضاییان در پست مدافع راست استفاده کند و این دو بازیکن را به قطر ببرد. حالا دانیال باید تلاش کند تا نظر کی روش را برای جام ملت‌های آسیا جلب کند و یکی از نفرات تیم ملی باشد.

 

سعید صادقی

بمب نقل و انتقالات فوتبال ایران در تابستان، در این فصل همان ستاره فصل قبل نبوده و انتظارات از این بازیکن خیلی بیشتر از این بوده است. با این حال صادقی در زمان اسکوچیچ به تیم ملی دعوت شده بود و امیدوار بود تا با ماندن او راهی جام جهانی شود. کی روش بعد از بازگشت به تیم ملی نشان داد در حال حاضر به این وینگر تکنیکی نیاز ندارد و به جای او مهدی ترابی را به تیم ملی دعوت کرده است. صادقی اگر پیراهن تیم ملی را برای جام ملت‌های آسیا می‌خواهد، باید دوباره به همان ستاره فصل قبل تبدیل شود و در پرسپولیس بدرخشد.

سروش رفیعی

سروش یکی از حامیان اسکوچیچ بود و در زمان این مربی چند بار به تیم ملی دعوت شد. با توجه به مصاحبه‌های قبلی رفیعی علیه کی روش تقریبا معلوم بود که کارلوس شماره ۷ پرسپولیس را به تیم ملی دعوت نخواهد کرد و همین اتفاق هم افتاد. سروش برای حضور در جام ملت‌ها قطعا انگیزه‌های زیادی خواهد داشت ولی برای رسیدن به این هدف یا باید منتظر رفتن کی روش باشد و یا اینکه مثل دوست صمیمی‌اش شجاع خلیل زاده دوباره دل کی روش را بدست بیاورد.

محمد محبی

با کلی ذوق و آرزو از پرتغال به ایران بازگشت تا جلوی چشم باشد و با درخشش در استقلال دوباره به پیراهن تیم ملی برسد. عملکرد محبی هم در این فصل خوب بوده و بهترین گلزن آبی‌ها محسوب می‌شود. شاید خیلی‌ها فکر می‌کردند که محبی یکی از مسافران جام جهانی است ولی نظر کی روش چیز دیگری بود و این بازیکن را خط زد. حالا محبی باید خیلی بیشتر تلاش کند تا برای جام ملت‌های آسیا عضوی از تیم ملی باشد. اتفاقی که با توجه به پتانسیل این بازیکن دور از دسترس نیست.

عارف غلامی‌

پای ثابت اردوهای تیم ملی در زمان اسکوچیچ بود ولی کی روش نشان داد علاقه ای به این بازیکن ندارد. عارف عملکرد خوبی در این فصل داشته ولی جایی در تیم ملی ندارد و نمی‌تواند حضور در جام جهانی را تجربه کند. با این حال شماره ۵ استقلال هم امیدوار است تا بتواند در جام ملت‌های آسیا حضور داشته باشد.

صالح حردانی

مدافع موردعلاقه اسکوچیچ توسط کیروش هم به تیم ملی دعوت شد و حتی در اردوی اتریش هم حاضر بود. با این حال نیمکت نشینی‌های عجیب او در استقلال باعث شد تا از لیست جام جهانی خط بخورد و شانس حضور در این رقابت‌ها را از دست بدهد. در واقع سرمربی استقلال با نیمکت نشین کردن حردانی شانس حضور در جام جهانی را از او گرفت و حالا این بازیکن باید تلاش کند تا ابتدا در تیمش فیکس شود و بعد از آن به فکر حضور در جام ملت‌های آسیا باشد.

مهدی مهدی پور

یکی از خوب‌های استقلال در ۲ فصل اخیر بود و در زمان اسکوچیچ حتی برای تیم ملی بازی کرد. در چند اردوی قبلی هم توسط کی روش دعوت شد و محک خورد ولی نتوانست نظر سرمربی پرتغالی را جلب کند. شاید اصلی ترین دلیل خط خوردن مهدی پور، ترافیک در پست او بود. با این حال این بازیکن می‌تواند امیدوار به حضور در جام ملت‌های آسیا باشد.

مهدی قایدی

با رفتن به امارات بزرگترین اشتباه زندگی فوتبالی اش را انجام داد. آنقدر افت کرد که به تدریج از نیمکت نشینی به سکونشینی رسید و مجبور شد در سال جام جهانی دوباره به استقلال برگردد. با وجود شروع خوب در اولین بازی برای استقلال، دوباره روند نزولی خود برگشت و کی روش هم به راحتی از کنار اسمش گذشت.این قایدی به وضوح با آن ستاره ای که می‌شناختیم، متفاوت است هرچند در دیدار سوپرجام رگه‌هایی از آن ستاره تکنیکی را دوباره دیدیم. قایدی برای رسیدن به تیم ملی و حضور در جام جهانی دیر به خودش آمد و خوب می‌داند اگر نمایش‌های سینوسی اش ادامه داشته باشد و حواشی اش به فوتبالش بچربد، شانس حضور در جام ملت‌های آسیا را هم از دست خواهد داد.

اللهیار صیادمنش

اگر مصدومیت طولانی مدت و بدموقع سراغش نمی‌آمد، به احتمال فراوان الان یکی از نفرات دعوت شده به تیم ملی می‌بود و راهی جام جهانی می‌شد. با این حال صیادمنش که جزو بهترین استعدادهای چند سال اخیر فوتبال ایران به حساب می‌آید، شانس حضور در قطر را از دست داده و از حالا باید تلاش کند تا با پشت سر گذاشتن مصدومیت، خودش را برای حضور در جام ملت‌های آسیا آماده کند.

علی علیپور

به امید حضور در جام جهانی در فوتبال اروپا ماند ولی در تیم جدیدش هم نتوانست به یک بازیکن فیکس تبدیل شود و اکثرا نیمکت نشین است. هرچند علیپور به طور قطعی شانس حضور در جام جهانی را از دست نداده، ولی احتمال اینکه توسط کی روش به تیم ملی دعوت شود، بسیار کم است. به هرحال مهاجم سابق پرسپولیس برای حضور در جام ملت‌های آسیا یا باید خودش را به ترکیب اصلی تیمش برساند و یا اینکه مثل چند لژیونر دیگر به فوتبال ایران برگردد و دوباره خودی نشان دهد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها