|

معرفی تیم‌ های جام جهانی؛ انگلیس و امید قهرمانی!

تیم ملی فوتبال انگلیس به عنوان یکی از رقبای ایران در بیست‌ودومین دوره جام جهانی به دنبال شکستن طلسم ناکامی‌های خود در کسب جام قهرمانی است.

لینک کوتاه کپی شد

تیم ملی فوتبال انگلیس در حالی شانزدهمین حضور خود در رقابت‌های جام جهانی را در قطر تجربه خواهد کرد که اولین حضور آنها در این تورنمنت معتبر به سال 1950 بازی می‌گردد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از تسنیم؛ سه‌شیر که در رده‌بندی فعلی فیفا در رده پنجم برترین تیم‌های جهان است، در جام جهانی 1966 انگلیس موفق شد برای اولین بار به عنوان قهرمانی این رقابت‌ها برسد. انگلیسی‌ها که از آن سال تاکنون دیگر فاتح تورنمنت معتبر دیگری نشده‌اند، امیدوارند بتوانند در قطر به حسرت 56 ساله خود پایان بدهند.

انگلیس که در جام‌های جهانی 1990 ایتالیا و 2018 روسیه در رده چهارم به کار خود پایان داد، در یورو 2020 هم به عنوان نایب‌قهرمانی بسنده کرد. بازگشت سه‌شیر به روزهای خوبش در چند سال اخیر باعث شده تا هواداران این تیم نسبت به نتیجه گرفتن تیم‌شان در جام جهانی 2022 خوشبین باشند و باید دید که آیا امسال سالی است که جام بالاخره به خانه می‌آید یا خیر؟

ساوت‌گیت و بازگشت امیدواری دوباره هواداران انگلیس

گرت ساوت‌گیت که در دوران حرفه‌ای‌اش برای تیم‌های کریستال‌پالاس، استون‌ویلا و میدلزبرو بازی کرد و بین سال‌های 1995 تا 2004 هم در 57 بازی برای تیم ملی انگلیس به میدان رفت، در سال 2006 و بلافاصله پس از اعلام بازنشستگی‌اش به مربیگری روی آورد و در اولین گام هدایت آخرین تیم دوران حرفه‌ای‌اش یعنی میدلزبرو را برعهده گرفت و سه سال در این تیم فعالیت کرد. این مربی انگلیسی در ادامه وقفه‌ای چهار ساله در کارش به وجود آمد و در سال 2013 هدایت تیم زیر 21 سال انگلیس را برعهده گرفت و سه سال بعد هم به عنوان سرمربی جدید سه‌شیر معرفی شد و حضورش روی نیمکت این تیم تا به امروز ادامه دارد. کسب عنوان چهارمی جام جهانی 2018 و نایب‌قهرمانی در مسابقات یورو 2020 دستاورد ساوت گیت در تیم ملی انگلیس به عنوان سرمربی بوده است. ساوت‌گیت که محبوبیت نسبتاً خوبی در بین هواداران انگلیس دارد، به نظر نمی‌رسد تیمش کار سختی برای صعود از مرحله B جام جهانی 2022 قطر داشته باشد، جایی که با تیم‌های ایران، آمریکا و ولز همگروه هستند اما آنها در راه قهرمانی رقبای سرسختی از اروپا و آمریکای جنوبی را پیش‌روی خود می‌بینند.

جام جهانی 2022 قطر , تیم ملی فوتبال انگلیس , معرفی تیم های جام جهانی 2022 قطر , جام جهانی فوتبال , جام جهانی 2022 ,

صعودی مقتدرانه از مرحله انتخابی

انگلیس در حالی جواز حضور در بیست‌‌ودومین دوره مسابقات جام جهانی را به دست آورد که در مرحله انتخابی جام جهانی 2022 در منقطه اروپا عملکرد خوبی از خود در گروه I این رقابت‌ها و در مصاف با تیم‌های لهستان، آلبانی، مجارستان، آندورا و سن‌مارینو داشت و با کسب 8 برد و دو تساوی از 10 بازی خود به عنوان صدرنشین گروه مسافر قطر شد. شاگردان ساوت‌گیت که در این مرحله شکستی را متحمل نشدند، 39 گل به رقبا زدند و تنها سه بار دروازه‌شان باز شد. هری کین مهاجم تاتنهام با 12 گل‌ زده بهترین گلزن سه‌شیر در مرحله انتخابی جام جهانی بود.

مصدومیت‌های لحظه آخری بلای جان ساوت‌گیت

انگلیس یکی از تیم‌هایی اروپایی است که بیشترین ضربه را از بازی‌های پرفشار باشگاهی قاره سبز در آستانه آغاز مسابقات جام جهانی قطر خورده و چند بازیکن این تیم به خصوص بازیکنان خط دفاعی به دلیل مصدومیت شانس حضور در این تورنمنت را از دست می‌دهند. ب ن چیلول از چلسی به دلیل مصدومیت همسترینگ شانس حضور در جام جهانی را از دست داد، این در حالی است که ریس جیمز از چلسی، کایل واکر از منچسترسیتی، کالوین فیلیپس از منچسترسیتی و امیل اسمیت رو از آرسنال نیز به دلیل مصدومیت‌های مختلف حضورشان در این تورنمنت در هاله‌ای از ابهام است.

هری کین؛ ستاره سه‌شیر

بهترین بازیکن و ستاره تیم ملی فوتبال انگلیس به طور حتم کاپیتان این تیم یعنی هری کین است. مهاجم 29 ساله تاتنهام که از سال 2015 در عضویت تیم ملی فوتبال انگلیس است، تاکنون در 75 بازی برای این تیم به میدان رفته و آمار 51 گل‌زده را از خود برجای گذاشته است. او که تنها به دو گل‌ دیگر نیاز دارد تا به رکورد وین رونی به عنوان بهترین گلزن تاریخ تیم ملی انگلیس برسد، به نظر می‌رسد بتواند در این دوره از رقابت‌ها این رکورد را بشکند و تبدل به بهترین گلزن سه‌شیر در تمامی ادوار شود. در کنار هری کین، انگلیسی‌ها خوشبین به درخشش بازیکنان جوانی همچون فیل فودن، بوکایو ساکا و جود بیلینگهام هستند.

عملکرد انگلیس در سال 2022

شاگردان گرت ساوت‌گیت در سال 2022 در مجموع در 8 بازی به میدان رفته‌اند که حاصلش دو برد، سه تساوی و سه شکست بوده است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها