|

رازهایی عجیب از پشت پرده مهمترین عکس تاریخ جام جهانی!

قطعا عکس گل دیگو مارادونا به انگلیس در جام جهانی 1986 که به گل دست خدای معروف شد، یکی از معروف‌ترین عکس‌ های تاریخ فوتبال است.

لینک کوتاه کپی شد

آندره لوکوک، عکاس ورزشی فرانسوی به خوبی آن حال و هوای گرفتن آن عکس را به خاطر می‌آورد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از  طرفداری؛ آندره لوکوک، عکاس فرانسوی که در جام جهانی 1986 برای روزنامه اکیپ فرانسه کار می‌کرد، از جام جهانی 1962 شیلی مشغول پوشش جام جهانی بوده و کسی است که آن عکس معروف دست خدای مارادونا را گرفته است. لوکوک در مصاحبه با تلگراف، از رازهای پنهان بزرگ‌ترین عکس تاریخ ادوار جام جهانی صحبت کرده است:

پشت خط دروازه بودم و در جایگاه مخصوص عکاس‌ها ایستاده بودم. در آن صحنه، توپ را تعقیب کردم و تمام مسیرش را نگاه می‌کردم. از طریق لنز می‌توانستم ببینم مارادونا توپ را با دست زده. کاملا برایم واضح بود. از پذیرفته شدن گل خیلی تعجب کردم. در مورد آن عکس، باید بگویم صحنه واضحی بود و انتظار داشتم همه آن عکس را گرفته باشند اما این‌طور نبود. من تنها کسی بودم که از گل هند مارادونا عکس گرفته بود و این موضوع مرا بیش از پذیرفته شدن گل متعجب کرد. نمی‌دانم چرا بقیه این عکس را نگرفتند اما برای من که خوب شد!

عکسی که آندره لوکوک گرفت، در تمام جهان منتشر شد و روی جلد همه روزنامه‌های ورزشی، به خصوص در انگلستان رفت. عکاس فرانسوی در این خصوص می‌گوید:

خوشحالم که این‌قدر در انگلیس محبوب شدم. این عکس، مدرک تقلب کردن مارادونا بود. البته که چنین مدرکی به کار بریتانیایی‌ها نیامد و حذف شدند اما به هرحال این عکس یک سند تاریخی مهم در فوتبال است. من به پشتوانه این عکس مشهور نشدم. برای نشریه اکیپ کار می‌کردم و آن‌ها صاحب امتیاز عکس بودند. البته که پاداش گرفتم اما به قدر کافی برای ثروتمند شدنم کافی نبود. آن محبوبیتی که به دست آوردم باعث شد کمی در اکیپ ارتقا بگیرم و توانستم رویدادهای مهمی را پوشش دهم. 

لوکوک پیش از جام جهانی 1998، جایی که کشورش فرانسه به عنوان قهرمانی دست یافت، بازنشسته شد و نتوانست عکس‌های تاریخی دیگری از قهرمانی فرانسه تهیه کند:

شاید بگویید زمان‌بندی‌ام خیلی خوب نبود. البته آن موقع مثل الان نبود که عکاسی دیجیتال داشته باشیم. در زمان من باید برای تهیه عکس به لابراتوار می‌رفتید و خیلی دردسر داشت. از نظر فیزیکی، کار عکاسی خسته کننده بود و شاید حمل‌ونقل وسایل برایم کافی بود. من در مجموع 9 جام جهانی را تجربه کردم و دیگر عکسی مثل عکس منحصربه‌فرد خودم ندیدم. 

لوکوک همچنین اعلام کرد این هفته نسخه اصلی عکس گل دست خدای مارادونا را به مزایده می‌گذارد:

گل مارادونا یکی از بزرگ‌ترین گل‌های تاریخ جام جهانی است و وقتی آن صحنه را از نزدیک دیدم، لذت بردم. حالا خیلی خوشحالم که مردم انگلیس شاید عکسم را بخرند. می‌دانم پیراهن آن بازی مارادونا اخیرا میلیون پوندی فروخته شد. انتظار ندارم این عکس با قیمت میلیون پوندی فروخته شود اما این یک عکس خاص است. هرکس که این عکس را بخرد، یک چیز خاص خریده است.  

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها