|

اقدام کی‌روش علیه ایران اینترنشنال و بی‌بی‌سی!

عوامل خبری شبکه‌های معاند، چون ایران اینترنشنال و بی‌بی‌سی در هتل تیم‌ملی اتاق رزرو کرده‌اند.

لینک کوتاه کپی شد

این یعنی آن‌ها بیش از هر زمان دیگری به تیم‌ملی نزدیک خواهند بود، در حالی که خبرنگاران داخلی طبق قوانین رسانه‌ای و ملی، از کی‌روش و تیمش فاصله می‌گیرند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از جام جم؛ در جام ملت‌های امارات وقتی عکاسی ایرانی در هتل تیم‌ملی اتاق گرفت، با واکنش منفی بازیکنان و کی‌روش مواجه شد و حتی کارت ورودش به تمرین را مصادره کردند. دوری رسانه‌ها از هتل تیم‌های ملی و باشگاهی یک قاعده است چراکه بازیکنان می‌خواهند راحت باشند و مربیان ترجیح می‌دهد عکاسان و خبرنگاران در این زمان‌ها، کنار تیم‌شان نباشند.

با وجود حساسیت‌های کارلوس کی‌روش، اما در قطر این اتفاق رخ نمی‌دهد چراکه همین حالا هم اگر بخواهید می‌توانید در هتل تیم‌ملی اتاق بگیرید! احتمالا با توافق صورت گرفته فقط در طبقه تیم‌ملی نمی‌توانید اتاق رزرو کنید، ولی در مابقی طبقات مشکلی وجود ندارد و می‌توانید مهمان باشید.

ایران در ایام برگزاری جام‌جهانی در هتل الریان مستقر است. اگر وارد سایت این هتل یا یکی از سایت‌های رزرو هتل شوید و الریان را جست‌وجو کنید، متوجه خواهید شد بین ۱۵ تا ۲۵ نوامبر (۲۴ آبان لغایت ۴ آذر) اتاق موجود است. تیم‌ملی احتمالا ۲۴ آبان وارد قطر می‌شود و تا زمانی که حذف نشود، در آنجا باقی می‌ماند. یعنی همین حالا هرکسی با داشتن کارت اعتباری، می‌تواند حداقل ۱۰‌روز را در هتل تیم‌ملی و بیخ گوش آن‌ها سپری کند.

این موضوع اصلا باب میل کی‌روش نبوده است. او در جام‌جهانی قبلی و در شهر کازان، وقتی هلههله و هجمه هواداران ایرانی در هتل تیم‌ملی را دید، به هم ریخت و از مسئولان فیفا خواست تا مسیری جداگانه برای ملی‌پوشان تعبیه کنند. حتی رستورانی مجزا از رستوران عموم در اختیارشان قرار گرفت. این بار هم کارلوس دوست ندارد تیم‌ملی در معرض نمایش باشد و بازیکنان هر جا بروند، با طرفداران یا عکاسان و خبرنگاران روبه‌رو شوند.

امیرمهدی علوی، مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال وارد موضوع می‌شود و به جام‌جم می‌گوید: «امکان تغییر هتل یا زمین تمرینی وجود ندارد، بنابراین هدف فدراسیون و تیم‌ملی این بود که اوضاع را بهتر کنیم. مشکل زمین تمرینی که حل شد. دورتادور زمین را کاور گرفته‌اند تا تمرینات قابل مشاهده نباشد.»

او درباره حساسیت‌های کی‌روش توضیح می‌دهد: «چون همه چیز از قبل رزرو شده، امکان تغییر نیست، ولی کیست که نداند کارلوس همیشه راه حل‌های خود را دارد. شک نکنید او دور تا دور طبقه‌ای که تیم‌ملی در آن مستقر هست را آجرچینی می‌کند. در جام‌جهانی روسیه طوری محل اسکان تیم را بسته بود که حتی بعضی از بزرگان فوتبال که در هتل بودند، نتوانستند بازیکنان تیم‌ملی را ببینند؛ بنابراین در قطر هم تدابیری اندیشیده خواهد شد تا مشکلی از این بابت برای تیم به وجود نیاید.»

محسن معتمدکیا، مدیر رسانه‌ای تیم‌ملی هم اضافه می‌کند: «قرار شده مسیری برای ورود و خروج بازیکنان در نظر بگیرند. در زمانی که ملی‌پوشان بیاینداز این مسیر عبور می‌کنند.»

اجازه ندارند...

برای تیم‌های ملی نامی مثل برزیل، انگلیس، آرژانتین، فرانسه و... حساسیت‌ها از سوی فیفا بیشتر بوده، اما در قبال تیم‌هایی، چون ایران، حساسیت کمتر و کمتر می‌شود. کی‌روش همیشه تاکید دارد اگر قرار است فضای امنی برای تیم‌ها ایجاد شود، برای همه باید یکسان باشد. او در جام‌جهانی روسیه چالش‌هایی با فیفا داشته و به همین دلیل نمایندگان فدراسیون جهانی در هتل تیم‌ملی حاضر می‌شدند و حتی به عکاسان اجازه عکاسی در لابی هتل را هم نمی‌دادند. باید دید این بار هم آیا حساسیت به همان اندازه خواهد بود؟ آیا گزارشگران شبکه‌های معاند که در این شرایط دوست ندارند تیم‌ملی موفق باشد، در هتل الریان محدودیت دارند یا به سادگی کار خود را انجام خواهند داد؟ قاعدتا آن‌ها اجازه ندارند در هتل فیلم و عکس بگیرند؛ مگر این‌که مجوز فیفا را داشته باشند یا مسئولان تیم‌ملی، تاییدیه لازم را داده باشند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها