|

با شرایط فعلی استقلال فتح‌الله‌زاده استعفا می‌کند؟

رضا رجبی: متأسفانه باشگاه را به ورطه ورشکستگی رسانده اند و بعد گذاشتند و رفتند!

لینک کوتاه کپی شد

پیشکسوت استقلال گفت: باز هم دم آقای فتح‌الله‌زاده گرم که با این همه بدهی که از مدیر قبلی روی دست باشگاهش مانده است از آجورلو و تیم مدیریتی اش تشکر می‌کند، ای کاش بقیه هم چنین مرامی داشتند.

به گزارش «شایانیوز» رضا رجبی بازیکن تیم استقلال در گفت‌وگو با خبر ورزشی، درباره اوضاع و احوال این روزهای باشگاه استقلال در فاز مدیریتی انتقاداتی را نسبت به مدیران قبلی باشگاه عنوان و اظهاراتی را مطرح کرد.

از اوضاع و احوال این روزهای باشگاه استقلال خبر دارید؟

متأسفانه باشگاه را به ورطه ورشکستگی رسانده اند و بعد گذاشتند و رفتند! من تعجب می‌کنم چرا نهادهای نظارتی و آنهایی که صحبت از پاکسازی و یا مردم سالاری می‌کنند به این قبیل مسائل بی تفاوت هستند. چرا به این اتفاقات عجیب و بحث برانگیز ورود نمی‌شود!

پیش از این هم اتفاقاتی در دوران مدیران قبلی رخ داد که پیشکسوتان استقلال خواستار سئوال و جواب از مدیران قبلی شدند ولی اتفاقی رخ نداد. فکر میکنید این صحبت های شما تاثیری در این باره داشته باشد؟

بله! به خوبی به یاد داریم که در دوران مدیران قبلی بقیه چه اتفاقاتی رخ داد و باشگاه را به کجا رساندند! چه بدهی هایی روی دست باشگاه باقی ماند که همین حالا یکی از آنها مربوط به استراماچونی یا پادوانی است و نه تنها هیچ کس به آقایان نگفت بالای چشم‌تان ابروست، بلکه پست های بهتر و حقوق های بیشتر هم گرفتند. وقتی کسی کاری به این قبیل مسائل ندارد همین میشود. در همه‌ این سال‌ها تنها کسی که در مدیریت باشگاه استقلال به فکر این مجموعه بود و وقتی هم از اینجا رفت همه جور حرفی پشت سرش زدند، فتح‌الله‌زاده بود.

منظورتان را واضح تر بیان می‌کنید؟

هیچ کس در پست مدیرعاملی یک باشگاه نمی‌تواند تا ابد حد از جیب خرج کند. باشگاه استقلال باشگاه دولتی است و مدیر عاملش باید خلاقیت داشته باشد و درآمدزایی کند. همین حالا باشگاه استقلال کمپ حجازی را از کجا دارد؟ چه کسی خودش را به آب و آتش زد تا کمپ حجازی را برای باشگاه استقلال بگیرد؟ لااقل فتح‌الله‌زاده در همه این سال‌هایی که در استقلال بوده و یا نبوده آورده بزرگی برای این باشگاه داشته که حالا همان زمین چند هزار میلیارد ارزش دارد. دیگر آقایان چه کار کردند؟ جز این بود که سیصد میلیارد بدهی روی دست باشگاه گذاشتند و رفتند؟ یکی دیگر بدهی میلیون دلاری به بار آورد و رفت یکی دیگر با این وضعیت ورشکستگی تیم را گذاشت و رفت.

اما آجورلو برکنار شد و خودش نرفت؟

به همه گفتند برکنار شده ولی همه آنهایی که در باشگاه هستند گواهی می‌دهند او وقتی خودش متوجه وضعیت باشگاه شد، قصد داشت استعفا بدهد. در واقع وزارت ورزش با این کار در حقش لطف کرد.

با این شرایط و انبوه بدهی‌هایی که باشگاه استقلال دارد چشم انداز شما از آینده باشگاه استقلال چیست؟

من می‌گویم وقتی مدیرعاملی را می‌آورید، باید بیلان مالی باشگاه صفر باشد و وقتی هم که او می‌خواهد برود باید با همان بیلان صفر باشگاه را از او تحویل بگیرید. در غیر این صورت دو راه بیشتر باقی نمی‌ماند.

کدام دو راه؟

یکی اینکه دولتمردان و مجلسی‌ها باید کمک کنند تا بدهی باشگاه استقلال پرداخته شود و فتح‌الله‌زاده بتواند از اینجا به بعد به درآمدزایی و چرخاندن باشگاه فکر کند. یا اینکه در نهایت فتح الله زاده باشگاه را به امان خودش رها میکند و می‌رود. اگر فتح الله زاده استعفا کند و بروند نباید تعجب کرد. حالا که ما فتح الله زاده را با این تجربه بالا و این دلسوزی ثابت شده در باشگاه داریم باید کمکش کنیم.

یعنی از چه طریق؟

مطمئناً پرداختن بدهی باشگاه استقلال از سوی مجلس و یا دولت هیچ کاری ندارد. ما که نباید چشم‌مان به پول بیت المال باشد. نباید فکر کنیم که چون مردم در بورس سرمایه گذاری کرده‌اند میتوان از آن طریق بدهی را پرداخت کرد. باید مرد و مردانه به فتح‌الله‌زاده کمک کرد. همانطور که او مردانه ایستاده و دارد کار می‌کند. واقعاً باید از او تقدیر کرد.

به چه دلیل از او تقدیر شود؟

چون با وجود این همه بدهی و اوضاع به هم ریخته باشگاهی که تحویلش دادند و آجورلو را خراب نمی‌کند بلکه همواره در این مدت از زحمات او و کادر مدیریتی او تشکر کرده است. در حالی که به یاد داریم مدیران قبلی چطور علیه الله زاده حرف می‌زدند و او را خراب می‌کردند. رفتاری که بین مدیران قبلی باشگاه عادت بود و همواره از مدیران قبلی ایراد می‌گرفتند و بدهی‌ها را گردن آنها می‌انداختند.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها