|

سورپرایز احتمالی تیم ملی یک استقلالی است؟

سرمربی تیم ملی ایران برای چینش ترکیب تیمش برابر نیکاراگوئه با دردسرهای مهمی روبرو است.

لینک کوتاه کپی شد

تیم ملی ایران بعد از برگزاری ۳ دوره ارزیابی فنی، امروز و در آخرین دیدار پیش از اعلام رسمی فهرست کارلوس کی‌روش برای حضور در جام جهانی باید در ورزشگاه آزادی تهران مقابل تیم ملی نیکاراگوئه قرار بگیرد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فوتبال360؛ کی‌روش که این مسابقه تدارکاتی را برای محک زدن آمادگی بازیکنان لیگ برتری در تقویم تیم ملی جای داده، با چالش انتخاب بازیکن برای حضور در ترکیب اصلی مواجه است و احتمالاً برخی از بازیکنان تیم جوانان ایران امروز فرصت بازی در ترکیب تیم ملی بزرگسالان را به‌دست خواهند آورد.

خط دفاعی و خیال آسوده سرمربی پرتغالی

تیم ملی ایران در خط دفاعی امروز بازیکنان متعددی را دارد و به نظر می‌رسد تمرکز اصلی کارلوس کی‌روش هم برای خط قرمز کشیدن روی نام چند بازیکن حاضر در این پست است. در خط دروازه، علیرضا بیرانوند، پیام نیازمند، محمدرضا اخباری و حسین حسینی گزینه‌های در دسترس سرمربی پرتغالی هستند که احتمال می‌رود بیرانوند در ترکیب اصلی حضور پیدا کند و سایر دروازه‌بان‌ها به صورت چرخشی در ترکیب قرار بگیرند چون احتمالا از میان این ۴ دروازه‌بان، ۲ نفر در فهرست نهایی تیم ملی حضور پیدا کنند!

روزبه چشمی، مرتضی پورعلی‌گنجی و سامان فلاح در کنار شجاع خلیل‌زاده و محمدحسین کنعانی‌زادگان مدافعان میانی هستند که کی‌روش می‌تواند از آن‌ها در ترکیب امروز تیم ملی استفاده کند. در بین این بازیکنان، فلاح کمترین شانس را برای رسیدن به جام جهانی قطر دارد و باید دید او امروز در مقابل نیکاراگوئه چه عملکردی از خود به جای خواهد گذاشت. به نظر می‌رسد به مانند ۲ دیدار تدارکاتی قبلی، خلیل‌زاده و کنعانی‌زادگان زوج اصلی خط دفاعی ایران در مسابقه امروز باشند.

پدیده جوان استقلال در ترکیب تیم ملی به میدان می رود؟

کارلوس کی‌روش در پست دفاع راست تنها یک حق انتخاب از بین بازیکنان شاغل در لیگ برتر دارد و آن‌هم رامین رضاییان است. بازیکنی که باتوجه به علاقه ویژه کی‌روش به سبک بازی‌اش شانس بالایی برای حضور در ترکیب اصلی ایران در جام جهانی هم دارد. در سمت چپ خط دفاعی، ابوالفضل جلالی و امید نورافکن و البته وحید امیری گزینه‌های در دسترس سرمربی پرتغالی تیم ملی هستند که با توجه به حضور احتمالی میلاد محمدی و احسان حاج‌صفی در فهرست نهایی تیم ملی برای جام جهانی، احتمال خط خوردن حداقل یک بازیکن از میان این ۳ نفر وجود دارد.

جلالی و نورافکن امیدوارند که بتوانند در مسابقه امروز، شایستگی‌های خود برای حضور در فهرست تیم ملی برای حضور در جام جهانی را نشان بدهند و معادلات را تغییر بدهند. در بازی‌های تدارکاتی قبلی، کارلوس کی‌روش اعتماد ویژه‌ای به ابوالفضل جلالی کرد و احتمال دارد مدافع چپ آبی‌پوشان پایتخت امروز هم در ترکیب اصلی ایران برابر نیکاراگوئه قرار گیرد.

خط میانی تیم ملی در تسخیر پرسپولیسی‌ها؟

میلاد سرلک در کنار امید ابراهیمی، ۲ بازیکنی هستند که می‌توانند امروز در میانه میدان برای تیم ملی به میدان بروند. البته که روزبه چشمی و امید نورافکن هم توانایی بازی در این پست را دارند و باتوجه به کمبود بازیکن در پست‌های تخصصی در فهرست تیم ملی، کارلوس کی‌روش برای چینش ترکیب اصلی کار دشواری دارد اما به نظر می‌رسد که سرمربی پرتغالی به زوج سرلک-ابراهیمی اعتماد کند.

وحید امیری و مهدی ترابی در پست‌های خود فعلا در اردوی تیم ملی رقیب ندارند و همین مسئله باعث شده تا احتمالاً آن‌ها در ترکیب اصلی تیم ملی در مسابقه امروز مقابل نیکاراگوئه قرار بگیرند. امیری و ترابی هم هنوز احتمال حضورشان در جام جهانی قطعی نشده و گمانه‌زنی‌های زیادی درباره احتمال عدم حضور آن‌ها در جام جهانی وجود دارد، به ویژه مهدی ترابی با توجه به لژیونرهای آماده حاضر در پست وینگر احتمال دارد فرصت حضور در جام جهانی را از دست بدهد.

پدیده استقلالی؛ مهاجم ایران مقابل نیکاراگوئه؟

کارلوس کی‌روش در اردوی اخیر تیم ملی سعی کرده تا با دعوت از بازیکنان تیم ملی جوانان، فقدان بازیکنان لژیونر را در اردوی تیم ملی بزرگسالان برطرف کند و تمرینات با حضور حداکثری بازیکنان برگزار شود. باتوجه به عدم تنوع پست بازیکنان لیگ برتری دعوت شده به اردوی تیم ملی، در حال حاضر هیچ مهاجمی در فهرست کی‌روش از بین بازیکنان بزرگسال دعوت شده از لیگ برتر وجود ندارد و همین مسئله باعث شده تا احتمالا بازیکنی از تیم ملی جوانان در ترکیب اصلی تیم ملی ایران در مسابقه امروز مقابل نیکاراگوئه به میدان برود.

امیرعلی صادقی نزدیک‌ترین گزینه برای حضور در ترکیب اصلی ایران در مسابقه امشب است. پدیده جوان استقلال که عملکرد خوبی در بازی‌های دوستانه پیش‌فصل داشته و همچنین در تمرینات اخیر تیم ملی هم توانسته نمایش‌های درخشانی را از خود به جای بگذارد و همین مسئله باعث شده تا او شانس بالایی برای حضور در ترکیب اصلی تیم ملی بزرگسالان در مسابقه امشب داشته باشد و دور از ذهن نیست که صادقی در خط حمله به میدان برود. مهدی هاشم‌نژاد پدیده جوان تراکتور دیگر بازیکنی است که احتمال دارد در خط حمله از سوی کارلوس کی‌روش به کار گرفته شود.

گفتنی است که تیم ملی ایران امشب از ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه آزادی تهران و در غیاب تماشاگران باید در مقابل تیم ملی نیکاراگوئه قرار بگیرد. مسابقه امشب، آخرین دیدار تدارکاتی شاگردان کی‌روش پیش از اعزام به کشور قطر است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها