|

بررسی گروه A جام جهانی؛ از شانس صعود تا ستاره های احتمالی

چیزی به شروع جام جهانی 2022 قطر باقی نمانده تا تب داغ فوتبال به بالاترین حد خودش برسد.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- تقریبا چهار سال از سوت پایان بازی فینال جام جهانی 2018 روسیه می گذرد، جام جهانی که با قهرمانی نسل طلایی فرانسه به پایان رسید. حالا دیگر چیزی به شروع جام جهانی 2022 قطر باقی نمانده و باید دید این بار بوسه شیرین بر جام طلایی نصیب ستاره های کدام کشور خواهد شد.

در اولین مطلب ویژه جام جهانی 2022 قطر به معرفی تیم های هشت گروه این دوره خواهیم پرداخت. با معرفی گروه A  که تیم های قطر، اکوادور، هلند و سنگال در آن حضور دارند همراه ما باشید.

قطر تازه وارد!

200 میلیارد دلار هزینه برای اولین حضور در جام جهانی. احتمالا قطری ها در کنار دیگر انگیزه هایی که برای گرفتن میزبانی جام جهانی داشته اند، سال ها به دنبال آن بوده اند که در بزرگترین تورنمنت فوتبالی جهان حضور داشته باشند. به لطف هزینه های گزاف، عنابی ها می توانند برای اولین بار این اتفاق را تجربه کنند.

اینکه فیفا قطر را به عنوان میزبان جام جهانی انتخاب کرد حاشیه های بسیار زیادی را به همراه داشت. اتهاماتی که به سران قطری برای پرداخت رشوه به مسئولان فیفا در رسانه های دنیا مطرح شد از لحاظ تبلیغاتی به شدت علیه این کشور شد. شرایط بد کارگران و رعایت نکردن حقوق اولیه آن ها که طبق آمار غیر رسمی منجر به مرگ چندین نفر از آن ها شد، موجی دیگر از انتقاد ها را ایجاد کرد.

قطر

سوال مهمی که مطرح می شود این است که آیا شاگردان فلیکس سانچز به سرنوشت آفریقای جنوبی که اولین میزبان حذف شده دردور گروهی تاریخ جام جهانی بود دچار می شوند یا خیر. جواب احتمالا بله خواهد بود.

تیم قطر در دیدارهای تدارکاتی نتایج خوبی را کسب کرده و به عنوان آخرین قهرمان جام ملت های آسیا کارشناسان شانسی را برای صعود این تیم در نظر گرفته اند، هرچند کم.

فلیکس سانچز 46 ساله و اسپانیایی که سال ها در رده های پایه بارسلونا مشغول به پرورش استعداد ها بوده، توانسته تیمی منسجم که علاقه به مالکیت توپ دارد را بسازد. شاید اگر هلند و سنگال همگروه های قطر نبودند، شانس این تیم می توانست بیشتر باشد. المعز علی 26 ساله، ستاره آینده دار فوتبال قطر، چشم امید مردم این کشور است. ستاره جام ملت های آسیا 2019. این ستاره که برچسب 3 میلیون یورویی هم دارد مهره کلیدی در سیستم تیم سانچز محسوب می شود.

شاید نوبت هلند باشد

نسل های طلایی هلند می روند و می آیند، اما قهرمانی در جام جهانی همچنان آرزو است.

اگر بخواهیم اسم تمام ستاره های این نسل هلند را ذکر کنیم کار بیهوده ای انجام دادیم، چرا که از خط دروازه تا نوک حمله ستاره هستند. ستاره بزرگ لاله های نارنجی بدون شک فن خال است. یکی از باتجربه ترین مربی های فوتبال جهان. سیستمی که هلند در دیدار های اخیر از آن استفاده کرده 4231 بوده است. همه ما هلند را با 433 به یاد می آوریم، اما شاید همین سیستم هلند را به موفقیت برساند.

هلند

مهره های خط دفاعی هلند از بهترین های اروپا هستند و یکی از دلایل موفقیت این تیم همین قدرت دفاعی بوده. فندایک و ده لیخت ستون های این خط هستند. دی یونگ و دپای هم دیگر بازیکنان تاثیرگذار تیم فن خال هستند که در فاز هجومی می توانند هر تیمی را دچار  دردسر کنند.

این تیم شانس نخست صعود از این گروه خواهد بود و در صورتی که تیم ملی کشورمان به عنوان تیم دوم به دور بعد صعود کند، حریف ما لاله های نارنجی هستند.

سنگال به دنال شگفتی

شیرهای ترانگا با یکی از بهترین نسل های تاریخ خود راهی جام جهانی قطر می شوند. در تمام خطوط ستاره هایی برای این تیم بازی می کنند که در اروپا در پست خودشان بهترین هستند. ادوارد مندی، کولیبالی، کوناته، مانه و...

سنگال

آلیو سیسه تقریبا تیم کاملی را در اختیار دارد و پس از هلند می توانیم جایگاه دوم را برای  این تیم در نظر بگیریم. در 14 بازی گذشته این تیم تنها یک شکست برابر مصر را تجربه کرده و همین آمار نشان دهنده قدرت این تیم است. سادیو مانه که چند روز قبل دچار مصدومیت شده بود، نامش در لیست نهایی سنگال برای حضور در جام جهانی قطر قرار گرفت. ستاره سال های قبل لیورپول و فعلی بایرن مونیخ در صورت آماده بودن می تواند خیال سیسه را در خط حمله راحت کند. کولیبالی تنومند هم مهره قابل اعتماد سیسه در خط دفاعی به شمار می رود.

اکوادور سخت می بازد!

همین که بدانیم این تیم در انتخابی جام جهانی برابر برزیل و آرژانتین شکست نخورده است کافی نیست که این تیم را به عنوان مدعی صعود در نظر بگیریم؟

گوستاو آلفارو تیمی دارد که تا آخرین ثانیه می جنگد. اگر بازی های این تیم را دیده باشید به وضوح متوجه تلاش بی وقفه آن ها می شوید. اکوادوری ها از لحاظ قدرت بدنی و ارائه یک بازی خشن و فیزیکی کار را برای هر حریفی سخت می کنند.

اکوادور

شانس صعود این تیم کمتر از سنگال است، اما این تیم پتانسیل خلق شگفتی در این گروه را دارد.

در تیم  اکوادور نمی توانیم اسم ستاره خاصی را بیاوریم، اما کایسدو، ستاره تیمو برایتون از نظر فیفا می تواند تک ستاره این تیم به حساب بیاید.

رده بندی احتمالی این گروه

ASCSASCACACSACASC

ساعت پخش بازی ها

۲۹ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۳۰/ قطر - اکوادور، ورزشگاه البیت

۳۰ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۳۰/ سنگال - هلند، ورزشگاه الثمامه

۴ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۳۰/ قطر - سنگال، ورزشگاه الثمامه

۴ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۳۰/ هلند - اکوادور، ورزشگاه خلیفه

۸ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۳۰/ اکوادور - سنگال، ورزشگاه الخلیفه

۸ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۳۰/ هلند - قطر، ورزشگاه البیت

اگر می خواهید از اخبار جام جهانی 2022 قطر جا نمانید صفحه روی خط جام جهانی شایانیوز را دنبال کنید

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها