|

چند نکته عجیب از گروه ایران در جام جهانی!

جام جهانی 2022 قطر 7 روز دیگر آغاز می شود و تیم ملی کشورمان در گروه بی رقات ها باید به مصاف انگلیس، ولز و آمریکا برود.

لینک کوتاه کپی شد

فقط 7 روز تا بزرگترین رویداد فوتبالی جهان باقی مانده است. کشور هایی که سال ها برای حضور در جام جهانی برنامه ریزی می کنند تا در نهایت یکی از 32 تیم حاضر در این رقابت ها باشند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از طرفداری؛ ایران در جام جهانی 2022 قطر با هدایت کارلوس کی روش در گروه B قرار دارد. جایی که با سه تیم دیگر یعنی انگلستان، ولز و آمریکا به رقابت می پردازد.

حالا قرار است نکاتی از گروه B جام جهانی را با هم بخوانیم. نکاتی که شاید برای شما جالب باشد.

آمریکا - انگلستان؛ سومین تقابل

جام جهانی 2022 قطر موجب می شود تا آمریکا و انگلستان برای سومین بار درمرحله گروهی جام جهانی برابر یکدیگر قرار بگیرند.(اولین بار در سال 1950، در نهایت آمریکا در گروه چهارم شد)

آمریکا در صدر

اخرین باری که انگلیس و آمریکا با هم در یک گروه بودند به جام جهانی 2010 بر می گردد، در آن دوره آمریکا به عنوان صدرنشین از گروه خود صعود کرد.

آمریکا صعود می کند؟

آمریکا در دو حضور اخیر خود در جام جهانی (2010و 2014) موفق به صعود از گروه شده است. حالا باید ببینیم در جام جهانی 2022 این اتفاق تکرار می شود یا خیر.

آسیایی ها برای آمریکا شانس می آورند؟

جام جهانی 2002 به میزبانی کره جنوبی و ژاپن برگزار شد. تا قبل از جام جهانی 2022، سال 2002 آخرین دوره ای بود که آمریکا با یک تیم آسیایی همگروه شد. در نهایت از گروه خود نیز صعود کرد.

کونکاکاف برگشت

آخرین باری که ایران با یک تیم از منطقه کونکاکاف هم گروه بوده به جام جهانی 2006 برمی گردد. جایی که مثل دوره های قبل و بعد نتوانستیم از گروه خود صعود کنیم.

وقتی خوش شانس نیستیم

در سال 2014 ایران با 4 گل خورده در مرحله گروهی به عنوان تیم اخر گروه قرار گرفت اما آمریکا با 4 گل خورده در همان دوره، در گروه خودش دوم شد و به مرحله حذفی صعود کرد.

کم گل بزن و صعود کن

انگلستان در جام های جهانی 1950، 1990و 2010 موفق شده فقط با دو گل زده در مرحله گروهی به دور بعد رقابت ها صعود کند.

اولین دوره، بدترین دوره

بدترین عملکرد خط دفاعی ایران در جام جهانی به سال 1978 بر می گردد. جایی که برای اولین بار با هدایت حشمت مهاجرانی به جام جهانی رسیدیم اما در نهایت با 8 گل خورده عملکرد ضعیفی در خط دفاعی داشتیم. ایران در هیچ دوره ای به اندازه جام جهانی 1978 گل نخورده است.

فقط سه شیر ها

انگلیس تنها تیمی از گروه B جام جهانی است که توانسته در یک دوره از جام جهانی، در مرحله گروهی دروازه خودش را بسته نگه دارد. (انگلستان در سال 1966 موفق شد بدون گل خورده از مرحله گروهی صعود ‌کند)

یک تیم از کونکاکاف صدا کنید

ولز در دو دوره ای که در جام جهانی حضور داشته است (1958 و 2022) با یک تیم از منطقه کونکاکاف هم گروه بوده (1958مکزیک و 2022 آمریکا)

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها