|

پیشنهاد عجیب پیشکسوت استقلال به ریکاردو ساپینتو

یشکسوت باشگاه استقلال: برای اینکه صالح حردانی بفهمد کجا آمده و در چه تیمی بازی می‌کند باید شدیدترین جریمه‌ها را برایش در نظر بگیرید.

لینک کوتاه کپی شد

ادموند اختر مهاجم اسبق استقلال درباره اتفاقات اخیر مرتبط با مصاحبه انتقادی صالح حردانی درباره تصمیمات ساپینتو اظهار داشت: شاید حردانی به فکر خودش حرف درستی زده باشد اما من اگر جای ساپینتو باشم او را ممنوع از تمرین می‌کنم و دیگر این بازیکن را به تمرین راه نمیدهم تا بفهمد یک بازیکن حق ندارد درباره تصمیمات کادر و فنی تیمش نظر بدهد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از خبر ورزشی؛ وی افزود: شخص مربی است که در مسابقات می‌گوید چه کسی بازی کند و چه کسی بازی نکند. ظاهراً فوتبالیست‌های ایرانی چون پول حرفه‌ای می‌گیرند توقع دارند حتماً باید فیکس باشند! در صورتی که تصمیم‌گیرنده در تیم سرمربی است.

کارشناس فوتبال کشورمان خاطرنشان کرد: وقتی تیمی‌نتیجه نگیرد اولین فردی که تغییر می‌کند سرمربی تیم است نه بازیکن! بنابراین همه مسئولیت‌ها بر دوش سرمربی است و اوست که تصمیم می‌گیرد چه کسی بازی کند و چه کسی بازی نکند. به همین خاطر تمام فشارها روی اوست. ما در تمرینات استقلال نیستیم و نمی‌دانیم شرایط به چه ترتیب است.

اختر تاکید کرد: البته من شخصاً فوتبال حردانی را می‌پسندم و در مصاحبه‌های قبلی خودم هم گفته بودم که او می‌تواند در استقلال فیکس بازی کند و در عوض کوین یامگا که ۵۰ متر رو به جلویش بهتر است یک خط جلوتر برود اما در نهایت نظر سرمربی تیم مهم تر از هر چیزی است.

وی در پاسخ به این پرسش خبر ورزشی که آیا باشگاه باید با این بازیکن برخورد کند یا نه توضیح داد: صد درصد باید با حردانی برخورد شود. باشگاه باید شدیدترین جریمه را برای او در نظر بگیرد تا بقیه بازیکن‌ها هم حساب کار دستشان بیاید. حردانی باید افتخار کند که پیراهن استقلال را می‌پوشد و حتی افتخار کند که روی نیمکت این تیم بنشیند. مدیران باشگاه باید با تنبیه حردانی از بقیه هم زهرچشم بگیرند.

پیشکسوت استقلال یادآورشد: حردانی اگر در اینترنت سرچ کند متوجه میشود در تاریخ استقلال چه بازیکنان بزرگی سمت راست استقلال بازی کرده اند. اگر بخواهم اسم چند نفر آنها را بیاورم به هم دوره‌های خودم اشاره می‌کنم. نفراتی مثل جواد زرینچه یا محمد تقوی، محمد نوازی و خسرو حیدری بازیکنانی هستند که حردانی عکس آنها را در اتاقش می‌زده و حالا هم باید در استقلال تلاش کند تا بتوانتد فیکس شود، اگر هم نشد حق ندارد حرف بزند.

وی افزود: مربیگری یک کار کاملا سلیقه‌ای است. او باید کیفیت خودش را بالا نگه دارد اما در نهایت این سرمربی تیم است که درباره نفرات حاضر در ترکیب تیمش نظر می‌دهد. از طرفی استقلال هم در بالای جدول و در شرایط خوبی است و به هیچ عنوان نمی‌توان انتقادی به سرمربی استقلال وارد کرد.

فوتبالیست قدیمی‌کشورمان درباره دیدار اخیر تیم ملی مقابل نیکاراگوئه گفت: من این بازی را ندیدم ولی در رابطه با تیم ملی می‌خواهم بگویم امیدوارم آه اسکوچیچ تیم ملی ایران را نگیرد.

اختر درباره علت این آرزویش تصریح کرد: من از همان روز اول گفتم که آوردن اسکوچیچ اشتباه بود ولی وقتی او را برداشتند گفتم این اشتباه بزرگتر از اشتباه اول بود. چون ما انتظار داشتیم تیم ملی مان با ارزانترین مربی و سریع ترین شکل ممکن به جام جهانی برسد که همه این اتفاقات افتاد.

وی اضافه کرد: قطعاً همه ما می‌دانیم که اسم کوروش خیلی بزرگتر از اسکوچیچ است اما آمدن کی روش در این مقطع درست نبود. ما هشت سال با او کار کردیم و دو دوره جام جهانی رفتیم اما مگر بیشتر از سه بازی در هر جام جهانی انجام دادیم؟ این سه بازی را اسکوچیچ نمی‌توانست انجام دهد؟

او در پایان گفت: به عنوان یک ایرانی قلباً دوست دارم تیم ما در این جام جهانی صعود کند و نتایج خوبی بگیرد اما با نگاهی به اسامی‌بازیکنان تیم‌های مقابل می‌توان دریافت کار راحتی نیست. ما در جام جهانی قبلی هم با خوش شانسی توانستیم ۴ امتیاز بگیریم. برای نمونه اگر پنالتی رونالدو گل می‌شد بعید نبوده ایران با چند گل اختلاف به پرتغال ببازد. حالا هم باز تکرار می‌کنم که امیدوارم آه اسکوچیچ تیم ملی ایران را نگیرد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها