|

بررسی گروه C جام جهانی؛ از شانس صعود تا ستاره های احتمالی

چیزی به شروع جام جهانی 2022 قطر باقی نمانده تا تب داغ فوتبال به بالاترین حد خودش برسد.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- تقریبا چهار سال از سوت پایان بازی فینال جام جهانی 2018 روسیه می گذرد، جام جهانی که با قهرمانی نسل طلایی فرانسه به پایان رسید. حالا دیگر چیزی به شروع جام جهانی 2022 قطر باقی نمانده و باید دید این بار بوسه شیرین بر جام طلایی نصیب ستاره های کدام کشور خواهد شد.

در سومین مطلب ویژه جام جهانی 2022 قطر به معرفی تیم های هشت گروه این دوره خواهیم پرداخت. با معرفی گروه C که تیم آرژانتین، مکزیک، عربستان، و لهستان در آن حضور دارند همراه ما باشید.

نوبت مسی

تیمی که لیونل مسی را در اختیار دارد قطعا مدعی همه جام ها می تواند باشد. قهرمان کوپا آمه‌ریکا سال 2021 با روند شکست ناپذیری که ثبت کرده است ( 35 بازی بدون باخت) اگر نگوییم مدعی اول قهرمانی است، قطعا یکی از اصلی ترین شانس های قهرمانی محسوب می شود.

EREFEFER

کسی فکرش را هم نمی کرد اسکالونی بتواند این نتایج درخشان را با رهبری لیونل مسی 35 ساله در آرژانتین ثبت کند. آلبی سلسته در قطر به دنبال کسب سومین جام قهرمانی است تا حسرت 36 ساله به پایان برسد.

آرژانتین در کنار برزیل تنها تیم های بدون شکست در انتخابی جام جهانی منطقه آمریکا جنوبی بودند. اسکالونی معمولا تیمش را با سیستم 433 به میدان می فرستد، سیستمی که در آن مسی کلیدی ترین نقش را ایفا می کند.

یکی از نقطه قوت های این تیم آرژانتین خط دفاع مستحکم و داشتن یک دروازه بان مطمئن به شمار می رود. دریافت تنها 8 گل در 17 بازی مرحله انتخابی جام جهانی و ثبت 7 کلین شیت در 9 بازی آخر گواه این مسئله است.

قطعا شانس نخست صعود از گروه C  آرژانتین خواهد بود. همه مردم آرژانتین چشم امیدشان به ابر ستاره دنیای فوتبال است. مسی در یکی از بهترین فرم های سال های اخیرش قرار دارد. ثبت 17 گل و پاس گل در 13 بازی لیگ فرانسه و ثبت 8 گل و پاس گل در لیگ قهرمانان اروپا. مسی خودش اعلام کرد که این آخرین جام جهانی او خواهد بود و باید دید آیا او می تواند دیگر بدون هیچ حرفی با کسب جام جهانی بهترین بازیکن تاریخ فوتبال شود؟

عقاب ها به دنبال شگفتی

تیمی که می خواهد در گروه سوم به عنوان دومی برسد کار سختی را پیش رو دارد. لهستانی ها امید دارند با تکیه بر بهترین بازیکن تاریخ خود یعنی لوا شگفتب بزرگی را در جام جهانی 2022 قطر خلق کنند.

چسواو میشنیویچ 52 ساله تیم یکدستی را در اختیار دارد، اما نتوانسته با این تیم انتظارات را برآورده کند. کسب رتبه سومی در لیگ ملت های اروپا و ثبت تفاضل منفی 6 شانس های این کشور برای کسب موفقت در جام جهانی را کم نشان می دهد. آن ها در مرحله انتخابی پس از انگلیس در رتبه دوم قرار گرفتند و فقط 2 امتیاز بیشتر از آلبانی کسب کردند.

DCSCDSDCQW

می توانیم برای این تیم مانند دیگر تیم های این گروه شانس صعود قائل باشیم اما به نظر نمی رسد مکزیک به راحتی جایگاه دومی را از دست بدهد.

ستاره لهستانی ها هم کسی نیست جز لوا. این ستاره که مانند مسی هم آخرین جام جهانی خود را تجربه می کند، می تواند با درخشش نام خود را در تاریخ فوتبال این کشور بیش از پیش جاودانه کند.

تیمی که همیشه صعود می کند!

سرمربی سابق بارسا، خراردو مارتینو نتایج بسیار خوبی در تیم مکزیک کسب کرده. کسب یک قهرمانی در گلدکاپ و صعود بی دردسر به جام جهانی قطر این امر را اثبات می کند.

در این گروه باتوجه به سابقه مکزیک و بازیکنان باتجربه در ترکیب این تیم، می توانیم شانس بیشتری ها برای شاگردان تاتا به عنوان تیم دوم صعود کننده در نظر بگیریم. قطعا تقابل مکزیکی ها با لهستان می تواند بسیار تعیین کننده باشد.

از ستاره ویژه ای نمی توانیم مانند دیگر تیم ها برای این تیم اسم ببریم، اما خیمنز، گلزن تیم ولورهمپتون مهره تاثیرگذاری می تواند باشد.

blog-10

نکته مهم این است که تنها صعود از دور گروهی، چیزی نیست که مردم مکزیک در پی  آن باشند. این تیم پتانسل زیادی برای خلق شگفتی در جام جهانی دارد.

شاید اینبار شد

صعود مقتدرانه از گروه مرگ انتخابی جام جهانی در آسیا کافی است که متوجه این نکته شویم که عربستان هروه رنار می تواند حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد، اما...

شاهین ها درجام های جهانی نتوانستند نتایج خوبی کسب کنند و از لحاظ روانی این تیم فشار زیادب را تحمل می کند. همگروهی با آرژانتین، لهستان و مکزیک کار را بیش از پیش برای این تیم سخت کرده است.

امید عربستانی ها قطعا حضور رنار روی نیمکت است. سرمربی باتجربه ای که با قهرمان کردن ساحل عاج در آفریقا و رساندن مراکش به جام جهانی پس از سال ها، خودش را اثبات کرده است.

saudi-arabia-world-cup-1280x720

یکی از نکات عجیب این تیم حضور 12 بازیکن الهلال در ترکیب نهایی است. ستاره هایی که تجربه بازی کردنشان در کنار هم می تواند نقطه قوتی محسوب شود. سالم الدوساری، سلمان فرج و شهرانی 3 ستاره کلیدی این تیم به شمار می روند.

رده بندی احتمالی این گروه

WEFWFWFEWEFWEF

ساعت پخش بازی ها

۱ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۳۰/ آرژانتین - عربستان، ورزشگاه لوسیل

۱ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۳۰/ مکزیک- لهستان، ورزشگاه راس ابوعبود

۵ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۳۰/ لهستان - عربستان، ورزشگاه اجوکیشن‌سیتی

۵ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۳۰/ آرژانتین - مکزیک، ورزشگاه لوسیل

۹ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۳۰/ لهستان - آرژانتین، ورزشگاه راس ابوعبود

۹ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۳۰/ عربستان - مکزیک، ورزشگاه لوسیل

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها