|

سود هنگفت پرسپولیس و استقلال از جام جهانی

چهار تیم ایرانی پرسپولیس ، استقلال، سپاهان و سایپا از حضور بازیکنان در جام جهانی 2022 قطر سود مالی کسب خواهند کرد.

لینک کوتاه کپی شد

چهار باشگاه ایرانی پرسپولیس ، استقلال، سپاهان و سایپا از حضور بازیکنان در جام جهانی 2022 سود مالی کسب خواهند کرد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از پارس فوتبال؛ حضور در جام جهانی آرزوی هر بازیکنی است. طبق قوانین فیفا این حضور از نظر مالی نیز می تواند برای بازیکن و باشگاهی که در آن توپ زده یا می‌زد سودده باشد. به ازای هر روز حضور بازیکنان در جام جهانی، فدراسیون جهانی موظف است تا 10 هزار دلار به تیم های باشگاهی آنها پرداخت کند. این رقم تا پایان دور گروهی 180 هزار دلار می شود و با بالاتر رفتن تیم‌ها، رقم یاد شده نیز بیشتر می شود. در میان تیم های باشگاهی ایرانی سپاهان، پرسپولیس، استقلال و سایپا طبق همین قانون سود مالی خوبی خواهند داشت.

طبق قانون فیفا، مبلغ یاد شده در صورتی تماما به باشگاه فعلی بازیکن تعلق خواهد گرفت که او طی دو سال اخیر در باشگاه یاد شده حضور داشته باشد. در غیر این صورت، رقم تعیین شده، با درصدی که مشخص است، بین باشگاه فعلی و باشگاه/باشگاه‌های قبلی تقسیم خواهد شد.

پرسپولیس که با 4 بازیکن، بیشترین نماینده را در بین باشگاه‌های ایرانی دارد، تنها از پاداش مربوط به وحید امیری رقم کامل را دریافت خواهد کرد چرا که این بازیکن در دو سال اخیر فقط در پرسپولیس بازی کرده است. از پاداش سه بازیکن دیگر (بیرانوند، ترابی و پورعلی‌گنجی) نیز دو سوم به سرخ پوشان خواهد رسید تا مجموع دریافتی این باشگاه از حضور تیم ملی در دور گروهی، 600 هزار دلار باشد.

استقلال هم بابت حضور سید حسین حسینی در تیم ملی پاداش کامل را می گیرد و شرایط چشمی و جلالی مشابه سه بازیکن داخل پرانتز پرسپولیس است. مجموع دریافتی این باشگاه از فیفا نیز 420 هزار دلار خواهد بود. در مورد سپاهان هم پاداش های مربوط به حضور رضاییان و نیازمند میان این باشگاه و باشگاه‌های قبلی این دو بازیکن (پورتیموننزه و پرسپولیس/الدحیل) تقسیم می شود. به این ترتیب سپاهان از حضور ملی پوشانش در جام جهانی رقمی در حدود 180 هزار دلار به جیب خواهد زد. سایپا دیگر باشگاه ایرانی است که بابت حضور جلالی در جام جهانی مبلغ 60 هزار دلار کاسب می شود. با جمع کردن این اعداد به رقم یک میلیون و 200 هزار دلار می رسیم که در کل رقم قابل توجهی است و می تواند خیلی به کار باشگاههای فوق بیاید.

این طرح فیفا از جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی به منظور به رسمیت شناختن باشگاه‌هایی که بازیکنان خود را برای این مسابقات آزاد کردند اجرایی شد. همچنین تیم‌هایی که در دور اول جام جهانی کناربروند مبلغ 9 میلیون دلار پاداش دریافت می‌کنند. 30 درصد از این پاداش یعنی 2.7 میلیون دلار به بازیکنان تیم می‌رسد.

 

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها