|

رکورد خاص ستاره پرسپولیسی از امارات تا جام جهانی

امارات علیرغم صرف هزینه‌های زیادی که برای ارتقای لیگ این کشور داشته، در جام جهانی تنها یک نماینده خواهد داشت؛ احمد نوراللهی!

لینک کوتاه کپی شد

شاید عجیب و غیرقابل باور باشد که در شرایطی که لیگ امارات طی فصول اخیر موفق شده بیشتر ستاره‌های فوتبال را به خدمت بگیرد، اما باشگاه‌های این کشور در جام جهانی 2022 که قرار است کمتر از 5 روز دیگر در قطر برگزار شود، تنها یک نماینده خواهند داشت که آن هم مربوط به باشگاه شباب الاهلی و احمد نوراللهی از ایران خواهد بود.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ورزش سه؛ احمد نوراللهی که فصل گذشته با پایان قراردادش با پرسپولیس راهی امارات شده و پیراهن تیم شباب الاهلی را بر تن کرده است، در دومین فصل حضور در این تیم اکنون به عنوان تنها نماینده لیگ این کشور در جام جهانی قطر حاضر خواهد بود. باشگاه‌های اماراتی با توجه به اسپانسرهای ویژه و حمایت‌های مناسبی که از آنها صورت می‌گیرد، طی فصول گذشته توانسته‌اند از حیث جذب بازیکنان مطرح و صاحبنام، شرایط جالبی را تجربه کنند. هرچند بیشتر ستاره‌هایی که معمولا توسط باشگاه‌‌های این کشور جذب می‌شوند، از جمله ستاره‌هایی هستند که سال‌های پایانی فوتبال خود را سپری می‌کنند یا اینکه از شرایط حضور در سطح اول فوتبال اروپا و همچنین آسیا به دور هستند. با این حال شاید دور از ذهن بود که این لیگ که طی سالیان اخیر در تلاش بوده تا همواره سطح کیفی خود را بالا ببرد، تنها یک نماینده در جام جهانی قطر داشته باشد.

اما از طرفی این اتفاق هم برای لیگ ما جالب و ویژه خواهد بود چراکه از کل لیگ امارات، تنها نماینده این کشور در جام جهانی بازیکنی از ایران است. احمد نوراللهی، هافبکی که در دوره حضورش در پرسپولیس روند رو به رشدی را تجربه کرد و در آخرین قهرمانی این تیم نیز نقش پررنگی داشت، در ترکیب تیم ملی نیز قرار گرفت و در دوران هدایت دراگان اسکوچیچ به جایگاه ثابت هم رسید. نوراللهی، هرچند پیش از جام جهانی و در ترکیب تیم الاهلی امارات دچار آسیب‌دیدگی نگران‌کننده‌ای شده بود، اما با پیگیری روند درمانی و در شرایطی که کارلوس کی‌روش نیز شرایط وی را به طور جدی دنبال می‌کرد، اکنون توانسته است جایگاهی از لیست ایران برای جام جهانی را به دست بیاورد.

نوراللهی، در جام جهانی قطر با نفراتی همچون احسان حاج صفی، سعید عزت اللهی، علی کریمی و روزبه چشمی در رقابت برای حضور در پست شماره 6 خواهد بود و باید دید تنها نماینده لیگ امارات در جام جهانی و در ترکیب ایران، چه شرایطی را دنبال خواهد کرد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها