|

اندر احوالات گروه D جام‌جهانی با ساعت و روز پخش؛ جنگ خروس و کانگورو چه شووود!

چیزی به شروع جام جهانی 2022 قطر باقی نمانده تا تب داغ فوتبال به بالاترین حد خودش برسد.

لینک کوتاه کپی شد

شایانیوز- تقریبا چهار سال از سوت پایان بازی فینال جام جهانی 2018 روسیه می گذرد، جام جهانی که با قهرمانی نسل طلایی فرانسه به پایان رسید. حالا دیگر چیزی به شروع جام جهانی 2022 قطر باقی نمانده و باید دید این بار بوسه شیرین بر جام طلایی نصیب ستاره های کدام کشور خواهد شد.

در چهارمین  مطلب ویژه جام جهانی 2022 قطر به معرفی تیم های هشت گروه این دوره خواهیم پرداخت. با معرفی گروه D  که تیم فرانسه، دانمارک، استرالیا، و تونس در آن حضور دارند همراه ما باشید.

فرانسه طلسم را می شکند؟

قهرمان نشدن با این نسل طلایی تعجب برانگیز است. قهرمان جام جهانی 2018 می تواند با کسب جام 2022 به طلسم قهرمان نشدن متوالی تیم ها در این تورنمنت پایان دهد. دشان چند سالی است که تیم بسیار خوبی را در اختیار دارد. از خط دروازه تا خط آتش.

photo_2022-11-10_02-22-54

هوگو لوریس می تواند با به پایان رساندن دور گروهی با رکورد افسانه تورام در تعدا بازی ملی برابری کند. 142 بازی. کاپیتان باتجربه خروس ها قطعا خیال دشان را از درون دروازه راحت کرده است. در خط دفاع فرانسوی ها ستاره خود را از دست دادند. کیمپمبه. این بازیکن درآخرین بازی psg دچار مصدومیت شد و جام جهانی را از دست داد. پیش از شروع جام جهانی هم واران مصدوم شده بود اما در لیست نهایی قرار گرفت.

به طور کلی دست سرمربی فرانسه برای انتخاب مهره در تمامی خطوط بسیار باز است. در فهرست نهایی این تیم فوق ستاره های زیادی حضور دارند که این تیم را به بخت نخست کسب قهرمانی جام 2022 تبدیل کرده است.

فرانسه در مقدماتی جام جهانی در قاره اروپا در گروه چهارم این قرار داشت و با انجام 8 بازی و کسب 18 امتیاز، مقتدرانه راهی جام جهانی قطر شد. احتمالا خروس ها مشکلی برای صعود از گروه چهارم نداشته باشند و از همین حالا خود را برای مراحل حذفی باید آماده کنند.

محور تاکتیکی فرانسه کیلیان ام‌باپه است. فوق ستاره همه کاره پاریسی ها و یکی از شانس های کسب عنوان آقای گلی جام جهانی. کریم بنزما که این روها از آمادگی صددرصد به دور است دیگر مهره تاثیرگذار در ترکیب این تیم خواهد بود. در خط حمله اولیویه ژیرو 36 ساله می تواند با به ثمر رساندن 3 گل در جام جهانی از رکود 51 گل زده تیری هانری در رده ملی عبور کند.

این تیم فراموش نمی شود!

ایست قلبی کریستین اریکسن در یورو 2020 بدون شک یکی از شوک آورترین  لحظه های تاریخ رقابت های یورو محسوب می شود. احتمالا تصویر این ستاره از ذهن کسانی که بازی را تماشا می کردند هرگز پاک نخواهد شد. ستاره ای که پس از مدتی استراحت به میادین فوتبال برگشت، آن هم با درخشش.

SDCSDCSA

دینامیت ها تا نیمه نهایی یورو 2020 بالا رفتند و همین مسئله میزان قدرت و غیرقابل پیشی بینی بودن این تیم را نشان می دهد.  کسپر هیولمند رزومه قوی در عرصه مربیگری ندارد اما او تیم ترسناکی ساخته که می تواند از پس هر تیمی بر بیاید. این تیم که به عنوان دومین تیم صعود کننده به جام جهانی 2022 معرفی شد در آخرین بازی رسمی 2 بر 0 فرانسه را در لیگ ملت ها شکست داد.

قطعا می توانیم این تیم را بعد از فرانسه در رتبه دوم این گروه قرار دهیم.

دانمارکی ها در فاز دفاعی بازیکنان بسیار خوبی در اختار دارند. در خط دروازه اشمایکل ستاره کهنه کار سابق لستر و فعلی تیم نیس مهره بسیار کلیدی به شمار می رود. کریستنسن و کیائر در قلب خط دفاعی و هویبرگ که به عنوان هافبک دفاعی در جلوی مدافعان بازی می کند، کار را برای هر تیمی سخت خواهند کرد.

در خط هافبک اریکسن امید اول مردم دانمارک است. یکی از معدود بازیکنان خوب فعلی تیم منچستر. خط حمله دانمارک هم دولبرگ، برتویت و پولسن حضور دارند که تجربه کافی را برای کسب موفقیت و گلزنی در بازی های بزرگ دارند.

تونسی ها به دنبال شگفتی

5 حضور در جام جهانی و 5 بار حذف در مرحله گروهی. شاید این بار با  تکیه بر چند ستاره شگفتی رخ دهد، البته بعید است. جلال القادری گفته اگر تیمش به مرحله حذفی جام جهانی 2022 صعود نکند دیگر مربیگری نمی کند. باید دید او به حرفش عمل می کند یا خیر.

RWFEFWEFW

باتوجه به ناکامی و حذف در جام ملت های آفریقای سال 2021، نمیتوانیم شانسی را برای این تیم قائل شویم تا راهی مرحله حذفی شود. آنها با شکست مالی توانستند به جام جهانی صعود کنند.

یوسف المساکنی کاپیتان این تیم و وهب خزری دو ستاره ان تیم هستند.

یکی از نکاتی که در معرفی این تیم باید به آن بپردازیم، نوع سیستم دفاعی آن ها است. دفاع اتوبوسی. این تیم در 10 بازی گذشته 7 کلین شیت ثبت کرده و همین آمار نشان دهنده قدرت تاکتیکی این تیم در فاز دفاعی است.

به دنبال سال 2006

کانگوروها می خواهند با این نسل فوتبال خود خاطرات جام جهانی 2006 را تکرار کنند یعنی صعود به مرحله یک هشتم. اگر که شاگردان گراهام آرنولد در این گروه قرار نمی گرفتند می توانستیم شانسی را برای صعود آن ها در نظر بگیریم.

خیلی بعید است این تیم از پس فرانسه و دانمارک بر بیاید مگر بر حسب اتفاقاتی. استرالیا با شکست پرو توانست راهی جام جهانی 2022 قطر شود.

zev3yvgbrizulbfdrc0x

اگر بخواهیم به ستاره این تیم اشاره کنیم تنها نام یک بازیکن به ذهن می آید. آیدین هروستیچ هافبک بازیساز تیم هلاس ورونا که استاد ضربات ایستگاهی است.

رده بندی احتمالی این گروه

DSDCSCSE

ساعت پخش بازی ها

۱ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۳۰/ دانمارک - تونس، ورزشگاه اجوکیشن‌سیتی

۱ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۳۰/ فرانسه - استرالیا، ورزشگاه الجنوب

۵ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۳۰/ تونس - استرالیا، ورزشگاه الجنوب

۵ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۹:۳۰/ فرانسه - دانمارک، ورزشگاه راس ابوعبود

۹ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۳۰/ استرالیا - دانمارک، ورزشگاه الجنوب

۹ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۸:۳۰/ فرانسه - تونس، ورزشگاه اجوکیشن‌سیتی

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی