|

جزییات کامل درآمد تیم های ایرانی از جام جهانی

درآمد تیم های ایرانی از حضور بازیکنان خود در جام جهانی 2022 قطر چقدر است؟

لینک کوتاه کپی شد

فیفا برای حضور روزانه بازیکنان در جام جهانی 10 هزار دلار در نظر است و قرار است این پول بین باشگاه‌هایی که این بازیکنان در دو سال گذشته عضو آنها بوده‌اند تقسیم ‌شود. 

 به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فوتبالی؛ طبق قانون فیفا، مبلغ مصوب شده در صورتی به شکل کامل به باشگاه فعلی بازیکن تعلق خواهد گرفت که این بازیکن در 2 فصل گذشته به صورت کامل عضوی از این باشگاه بوده باشد، در غیر این صورت، رقم تعیین شده، با درصدی که مشخص است، بین باشگاه فعلی و قبلی تقسیم خواهد شد.

در واقع این قانون باعث می‌شود درآمد سه باشگاه استقلال، پرسپولیس و سپاهان کاهش یابد چرا که برخی بازیکنان دعوت شده کمتر از دو سال است که در این تیم‌ها عضویت دارند.

به طور مثال پرسپولیسی‌ها تنها پاداش مربوط به وحید امیری را به صورت کامل دریافت خواهند کرد چرا که این بازیکن پس از بازگشت از لیگ ترکیه طی 2 فصل گذشته تنها در پرسپولیس حضور داشته اما در مورد ترابی، پورعلی‌گنجی و علیرضا بیرانوند این موضوع متفاوت است چون این 3 نفر طی 2 سال گذشته در باشگاه‌های دیگری نیز مشغول به بازی بودند.

در سمت مقابل و در باشگاه استقلال هم وضعیت به همین شکل است، سیدحسین حسینی که طی 2 فصل گذشته پیراهن استقلال را بر تن داشته کلیه پاداش حضورش به استقلال خواهد رسید اما روزبه چشمی و ابوالفضل جلالی به دلیل اینکه در تیم‌های دیگری مشغول بازی بودند بخشی از درآمد حضورشان به آبی‌ها خواهد رسید.

در باشگاه سپاهان که رامین رضاییان و پیام نیازمند را به عنوان 2 ملی‌پوش در تیم ملی دارد هر دو بازیکن در این فصل مجدد پیراهن سپاهان را بر تن کردند، هر چند نیازمند 2 فصل پیش نیز عضو طلایی‌پوشان اصفهان بود و درآمد سپاهانی‌ها از حضور او در جام جهانی بیش از رامین رضاییان خواهد بود.

باشگاه پرسپولیس 600 هزار دلار (540 هزار دلار از بازیکنان کنونی و 60 هزار دلار از رامین رضاییان) استقلال 420 هزار دلار، سپاهان 180 هزار دلار و سایپا 60 هزار دلار (یک سوم پاداش حضور ابوالفضل جلالی در جام جهانی) از حضور این بازیکنان در جام جهانی پاداش دریافت خواهند کرد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها