|

ترکیب احتمالی تیم ملی ایران مقابل تونس امروز چهارشنبه 25 آبان

تیم ملی که در دوحه به سر می برد، امروز در آخرین دیدار دوستانه خود پیش از شروع جام جهانی 2022 به مصاف تونس می‌رود.

لینک کوتاه کپی شد

این بازی به درخواست فدراسیون فوتبال ایران بدون حضور تماشاگر و خبرنگاران و عکاسان برگزار می شود. هدف کارلوس کی‌روش این است که برای آخرین بار ترکیب تیم ملی و شیوه بازی با انگلیس را مرور کند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ورزش سه؛ پیش‌بینی می شود کی‌روس برای اینکه تیم ملی در میانه میدان، جنگ را به انگلیسی ها نبازد، دوشنبه آینده و در مصاف با شاگردان ساوتگیت تیم ملی را با سه هافبک میانی و با شیوه 1-4-1-4 به میدان بفرستد. بر این اساس حضور علیرضا بیرانوند در دروازه تیم ملی برای بازی با انگلیس محتمل است. او مرد شماره یک تیم ملی در جام جهانی 2022 است. درست مثل جام جهانی 2018 که با مهار ضربه پنالتی رونالدو خاطره‌ساز شد. اگر چه در مقدماتی جام جهانی و در برخی از بازی ها شاهد افت علیرضا بودیم و همین منجر به ورود امیر عابدزاده به دروازه تیم ملی شد اما کارلوس کی‌روش حاضر نیست، چنین دروازه‌بان باتجربه‌ای را به راحتی نیمکت‌نشین کند.

در قلب خط دفاعی حضور محمد حسین کنعانی زادگان و شجاع خلیل‌زاده دو مدافعی که در لیگ ستارگان قطر با هم همبازی هستند و به نوعی در زمین چشم بسته هم یکدیگر را پیدا می کنند، اتفاقی طبیعی است. مرتضی پورعلی‌گنجی و سیدمجید حسینی دو ذخیره مطمئن تیم ملی در این پست به‌شمار می روند. در سمت راست خط دفاعی احتمال بازی رامین رضاییان  بیشتر از صادق محرمی است و در سمت چپ خط دفاعی پیش‌بینی می‌شود، ابوالفضل جلالی بازی کند چرا که کارلوس کی‌روش در مصاف با اروگوئه و نیکاراگوئه از او در این پست استفاده کرد. میلاد محمدی و احسان حاج‌صفی آماده بازی در این پست هستند و شاید در آخرین لحظه سرمربی تیم ملی مجاب شود که از احسان حاج صفی در این پست استفاده کند، چراکه تجربه بیشتری به نسبت ابوالفضل جلالی دارد.

تک هافبک دفاعی تیم ملی در بازی با تونس که شبیه‌سازی بازی با انگلیس است، به نظر سعید عزت‌اللهی باشد. این نقش را در تیم استقلال روزبه چشمی بازی می کند و می تواند یک مهره جانشین خوب باشد. دو هافبک روی دست که باید در یک خط بازی کنند و زمان دفاع به میانه میدان برگردند، احتمالا احمد نورالهی و سامان قدوس هستند. در سمت راست علیرضا جهانبخش و در سمت چپ وحید امیری شانس بیشتری برای بازی دارند. به خصوص که این دو بازیکن علاوه بر حرکت در نیم فضاها و ایجاد خطر روی دروازه حریف در چارچوب شناسی و گلزنی بازیکنان خوبی به‌شمار می روند. تیم ملی در این پست ها هم بازیکنان خوبی روی نیمکت دارد، علی قلی‌زاده و مهدی ترابی. در نوک خط حمله هم بازی مهدی طارمی محتمل‌تر از سردار آزمون است به خصوص که سردار آزمون بیش از یک ماه مصدوم بود و البته دوران نقاهت خود را به خوبی سپری کرده و اکنون برای حضور در ترکیب تیم ملی از آمادگی خوبی برخوردار است.

ترکیب احتمالی تیم ملی مقابل تونس: علیرضا بیرانوند – محمدحسین کنعانی زادگان – شجاع خلیل‌زاده – رامین رضاییان – ابوالفضل جلالی (احسان حاج‌صفی) – سعید عزت‌اللهی – احمد نوراللهی – سامان قدوس – علیرضا جهانبخش – وحید امیری – مهدی طارمی

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها