|

صحبت های امیدوارانه لژیونر ملی پوش از شرایط تیم ملی

سامان قدوس ستاره عضو تیم برنتفورد انگلیس در یک مصاحبه با سایت اتلتیک درخصوص مسائل مختلف صحبت کرده است.

لینک کوتاه کپی شد

پدر و مادر قدوس اهل شهر اهواز در جنوب غربی ایران هستند. این هافبک تهاجمی دارای دو ملیت است، زیرا در مالمو سوئد به دنیا آمده و بزرگ شده است، اما غرق در فرهنگ ایرانی بوده و در خانه به این زبان صحبت می کند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ایرنا؛ قدوس در آغاز دوران حرفه‌ای برای چندین باشگاه مختلف سوئدی از جمله اوسترشوندز و ترلبورگ بازی کرد. در ژانویه ۲۰۱۷، به تیم ملی سوئد دعوت شد و اولین بازی خود را برای سوئد به عنوان بازیکن تعویضی در یک بازی دوستانه مقابل ساحل عاج انجام داد و در پیروزی ۶-۰ مقابل اسلواکی گلزنی کرد.

او می گوید: «این افتخار بزرگی بود. من از حضور در آنجا بسیار خوشحال بودم، اما بعد از آن خبری از دعوت به تیم ملی سوئد نشد، فکر می‌کردم آنقدر بازیکن خوبی هستم که بتوانم در ترکیب باشم.»

اندرسون سرمربی سوئد در ادامه، قدوس را برای دیدارهای مقدماتی جام‌جهانی در ماه مارس و ژوئن از لیست خارج کرد و پس از آن کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی ایران با او تماس گرفت تا ببیند آیا به تغییر شرایط خود فکر می‌کند یا خیر.

قدوس می گوید: «من هرگز به چنین مسئله‌ای فکر نکرده بودم، کی‌روش گفت که من را به یک اردو دعوت می‌کند و می‌توانم با تیم تمرین کنم، اما او به من بازی نمی‌دهد زیرا نمی‌خواهد به من فشار بیاورد. سپس برای اردوی بعدی، می‌توانستم انتخاب کنم. شگفت انگیز بود. واقعا از روشی که او این کار را انجام داد قدردانی کردم و پس از اینکه به آن اردو رفتم، تیم ملی سوئد پس از آن از من خواست برایشان بازی کنم. خیلی دیر به نظر می رسید. من این رویکرد را دوست نداشتم، بنابراین تصمیم گرفتم برای ایران بازی کنم.»

قدوس هرگز به ایران نرفته بود تا اینکه کی روش از او برای پیوستن به اردو دعوت کرد. او در اولین سفر با مادربزرگ و سایر اقوامش که قبلا ندیده بود، آشنا شد.

او اولین بازی خود را در پیروزی ۲-۰ مقابل توگو در ورزشگاه آزادی تهران در اکتبر ۲۰۱۷ انجام داد و در جام‌جهانی روسیه در هر سه بازی به صورت تعویضی وارد بازی شد.

قدوس: بهترین ترکیب تاریخ ایران در جام‌جهانی قطر حضور دارند

حالا ۴ سال بعد در اولین بازی در جام‌جهانی قطر، تیم ملی ایران مصاف انگلیس می‌رود و قدوس متقاعد شده است که می‌توانند شگفتی ساز شوند.

او می گوید: «فکر می کنم این بهترین ترکیبی است که ایران تا به حال داشته است. مهدی طارمی با پورتو خوب کار می‌کند و سردار آزمون در بایرلورکوزن هم همینطور است. ما چند بازیکن خیلی خوب داریم. شاید قبلا با علی دایی، علی کریمی، تیم ایران بازیکنان استثنایی مانند آنها داشت اما این تعداد زیاد نبود. حالا به نظر می‌رسد که تعداد بازیکنان خوب ما بیشتر است و روحیه تیمی بزرگی داریم. همه بازیکنان واقعاً یکدیگر را دوست دارند و واقعاً با هم هستند. حتی اگر روی کاغذ تیم خوبی نیستید، با این اتحاد ما می‌توانیم از آن عبور کنیم.»

قدوس درباره بازی با انگلیس معتقد است: «البته ما مقابل انگلیس ضعیف هستیم. این چیزی نیست که بشود پنهان کرد. ترجیح می‌دهم از موقعیت ضعیف بجنگم و از این موقعیت به موفقیت برسم.»

هدایت تیم ملی ایران را کارلوس کی‌روش بر عهده دارد، مربی‌ای که به دو بار دستیاری سر الکس فرگوسن در منچستریونایتد شناخته می شود. او فصل ۲۰۰۴-۲۰۰۳ هدایت غول اسپانیایی رئال مادرید را برعهده داشت و علاوه بر ایران در پرتغال، کلمبیا و مصر را هم سرمربی بوده است. این مربی ۶۹ ساله به این شهرت دارد که تیم هایش را طوری می‌چیند  که شکستن دادن‌شان دشوار است.

قدوس می‌گوید: «این یک تاکتیک است و پیامی که او می‌فرستد بسیار واضح و آسان است. همه کار خود را می دانند. اگر توپ اینجاست، باید این کار را انجام دهید. در تیم ملی ایران انگار هر تمرین  یک بازی است. همه می خواهند نشان دهند که می خواهند بازی کنند.»

 هافبک ایرانی برنتفورد در این مصاحبه درباره هم تیمی شدن با کریستین اریکسن بازیکن تیم ملی دانمارک هم صحبت کرده است. اریکسن پس از ایست قلبی در جریان جام ملت‌های اروپا و جدایی از اینتر، فصل گذشته در برنتفورد کارش را دوباره آغاز کرد و با قدوس هم تیمی شد.

او تأثیر زیادی در برنتفورد داشت و به آنها کمک کرد تا قبل از پیوستن به منچستریونایتد در تابستان در رتبه سیزدهم قرار گیرند.

قدوس می گوید: «شگفت انگیز بود. من این افتخار را داشتم که در تمرینات با او در زمین باشم. من سعی کردم تا جایی که می توانم یاد بگیرم زیرا این بازیکنی است که وقتی در لیگ های پایین بازی می‌کردم، بازی‌هایش را تماشا می‌کردم. او در موقعیت من قرار داشت و کارهایی که انجام می داد به من الهام می بخشید. بنابراین از روز اول تمرین سعی کردم هر جا که می‌رفت به سمتش بروم، اما او همیشه چند قدم جلوتر از من بود. یک بازیکن شگفت انگیز و بهتر از من بود.»

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها