|

مشکل بزرگ اسکالونی در تیم ملی آرژانتین؛ همبازی مسی!

وقتی پای فوق‌ستاره‌ای مثل لیونل مسی در میان باشد، روی نیمکت نشاندن این بازیکن غیرممکن است.

لینک کوتاه کپی شد

او لیونل مسی است. صاحب 6 توپ طلا، جانشین مارادونا، اسطوره بارسلونا و یک پای 2 قطبی فوتبال دنیا در دهه اخیر! کار برای سرمربی آلبی سلسته از بعد از قراردادن مسی شروع می‌شود. مسی انتخاب شده است و انتخاب سرمربی باید همبازی‌های فوق‌ستاره پاری‌سن‌ژرمن را تعیین کند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فوتبال360؛ درخشش و نام‌آوری اسطوره فوتبال آرژانتین مرزهای کار در تیم ملی را پشت سر گذاشته و لیونل اسکالونی با تمام موفقیت‌هایش می‌داند نمی‌تواند 11 بازیکن برای ترکیبش برگزیند. او ترکیب تیم ملی را با مسی تحویل گرفته و باید 10 بازیکن مناسب را در کنارش قرار دهد. در این بین نقش یار کاپیتان آلبی سلسته در خط حمله، نقش ویژه و تاثیرگذاری خواهد بود؛ نقشی که پیش از این بلای جان گونسالو ایگواین شد و همه طرفداران تیم ملی او را مقصر قهرمان جهان نشدن مسی می‌دانستند.

گزینه‌ها؛ یکی بهتر از دیگری

انتخاب بهترین همبازی برای مسی در خط حمله تیم مدعی آرژانتین هم کار آسانی نیست چرا که اسکالونی در این پست با گزینه‌های متعددی روبه‌روست. او، لائوتارو مارتینس را در اختیار دارد که در اینتر و سری‌آ آماده و قابل اطمینان ظاهر شده است. مارتینس به پختگی و تجربه کافی برای میادین بزرگ دست پیدا کرده و یک سرمربی را از انتخابش پشیمان نخواهد کرد. شاید اگر مسی در ترکیب آلبی سلسته نبود، مارتینس، سرمربی را به انتخاب هم‌بازی خود وا می‌داشت. با این وجود مارتینس هم در این پست تنها نیست و رقبای آماده و هیجان‌انگیز دیگری دارد. یولین آلوارس آماده است تا تجربیاتش از بازی در کنار ارلینگ هالند را در اولین جام جهانی دوران فوتبالش پیاده کند. مهاجم منچسترسیتی بارها پاسخ اعتماد پپ گواردیولا را با درخشش خود داده و مورد توجه کادر فنی تیم ملی است. او قرار شده آگوئروی بعدی آلبی سلسته نام بگیرد و با این ذهنیت، دور نگه داشتنش از ترکیب برای اسکالونی چندان منطقی نیست. دیبالا با اما و اگر به قطر آمده، در واپسین روزها مورد تایید کادر پزشکی قرار گرفته و از همین رو یک گام از رقبایش برای همراهی مسی در خط حمله تیم ملی عقب‌تر است اما اگر او هم به فرم ایده‌آلش برسد، تجربه انکارناپذیر و قابل قبولی از میادین بزرگ دارد که این تجربه در رقابت‌هایی با اهمیت و حساسیت جام جهانی بسیار حائز اهمیت قلمداد می‌شود. در کنار این 3 بازیکن آرژانتینی‌ها، خواکین کورئا را هم دارند. هم‌بازی مارتینس در اینتر که سابقه 18 بازی ملی و 3 گل را با پیراهن تیم ملی در کارنامه دارد. کورئا تا اینجای فصل در 13 مسابقه موفق به ثبت 3 گل برای اینتر شده و شاید نسبت به دیگران شانس کم‌تری برای قرار گرفتن در ترکیب اصلی تیم ملی داشته باشد. با این وجود قابلیت‌های این مهاجم 28 ساله قابل چشم‌پوشی نیست و ممکن است اسکالونی برای بازی‌های خاصی به این مهاجم بلند قامت فرصت حضور در میدان و کمک به مسی در خط حمله آرژانتین را ببخشد. کورئا شاید مناسب‌ترین گزینه آلبی سلسته برای ارسال‌های بلند و سر زنی باشد و از همین رو گزینه نیمکت نشین کردن مطلق این بازیکن منتفی به نظر می‌رسد. سرمربی تیم ملی آرژانتین با دردسر شیرینی روبه‌رو شده که شامل انتخاب بهترین گزینه از جمع بهترین‌ها برای قرار گرفتن در کنار بهترین بازیکن جهان در 6 سال از سال‌های اخیر است. اسکالونی قابلیت انعطاف در رویکرد هجومی را با توجه به ویژگی‌های متفاوت مهاجمانش هم دارد که این موضوع به غیرقابل پیش‌بینی بودن آرژانتین در جام جهانی و سخت بودن آنالیز این تیم هم کمک می‌کند.

مسی کجای ماجراست؟

در این که لیونل مسی در ترکیب ثابت تیم ملی آرژانتین قرار خواهد گرفت، تقریبا کوچک‌ترین تردیدی وجود ندارد اما با توجه به سن و سال اعجوبه آرژانتینی و افت سرعت این بازیکن، شاید انتخاب پست او را برای اسکالونی با تردید همراه کند. لیونل مسی 35 ساله در جام جهانی بعدی اگر هم حاضر باشد در فرم کنونی نخواهد بود و حتی طرفدارانش هم می‌دانند و تایید می‌کنند  فوق‌ستاره پاری‌سن‌ژرمن به آخرین جام جهانی خود در دوران با شکوهش پا می‌گذارد. مسی  در آن جام‌جهانی بعدی 39 ساله می‌شود و یقینا دیگر گزینه‌ای برای حضور قطعی در ترکیب تیم ملی نخواهد بود و اسکالونی باید سعی کند از نسخه 35 ساله او در اوج پختگی و تجربه بیشترین بهره را ببرد. او هنوز می‌تواند پست‌های زیادی را پوشش دهد. با توجه به آنچه از مسی می‌شناسیم، پست مهاجم هدف برایش دور از ذهن به نظر می‌رسد اما جانشین مارادونا می‌تواند پشت مهاجم هدف در پست هافبک هجومی یا حتی در کناره‌های زمین بازی کند و به درخشش در قطر بپردازد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی