|

چالشی بزرگ پیش روی مدافعان تیم ملی؛ فودن، استرلینگ یا هری کین!

تمام مدافعان تیم‌ملی کار بسیار سختی را برابر یکی از بهترین خطوط حمله دنیا پیش رو خواهند داشت.

لینک کوتاه کپی شد

انگلیس هشتمین تیم مدعی است که در جام جهانی حریف ایران می‌شود.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ورزش سه؛ ایران اگرچه هرگز نتوانسته این تیم‌های مدعی قهرمانی را در جام جهانی شکست دهد و به جز پرتغال، همیشه بازنده بوده اما به خصوص با حضور کارلوس کی‌روش، نمایش‌های دفاعی درخشانی را ارائه کرده است.

در سه دیدار مقابل اسپانیا، آرژانتین و پرتغال ایران تنها سه گل خورد تا همه امیدوار باشند حداقل در مقابل انگلیس نیز ایران با ساختار دفاعی موردنظر کی‌روش، نتیجه قابل‌قبولی را کسب کند.

انگلیس البته تیمی است که بهترین عناصر هجومی لیگ جزیره را در اختیار دارد و چه بسا جزو چند تیم نخست رده‌بندی قدرت‌های ملی دنیا نیز باشد. آنها در آخرین بازی سه گل به آلمان زدند و آمار خطوط حمله باشگاه‌های لیگ جزیره نیز نشان می‌دهد که سه شیرها چه وضعیتی از نظر هجومی دارند.

اگرچه ایران نسبت به سال ۲۰۱۸ از نظر نظم، انسجام، برنامه‌ریزی و آمادگی در سطح پایین‌تری باشد اما به هر حال حضور مهره‌هایی باتجربه حضور در جام جهانی و سایر رویدادهای بین‌المللی، به کارلوس کی‌روش کمک می‌کند تا انگلیس را بهتر کنترل کند.

احتمالا گرت ساوت‌گیت مثلث هجومی خود را با فیل فودن، رحیم استرلینگ و هری کین تشکیل خواهد داد که این سه با نمایش‌های درخشان در سه قدرت لیگ برتر انگلیس، با آمادگی و البته کمی خستگی پای به دوحه گذاشته‌اند.

حتی ساوت‌گیت نیز به این موضوع اشاره و تایید کرد که باتوجه به بازیهای فشرده باشگاهی، هری‌ کین با خستگی به دوحه رسیده است.

برنامه کی‌روش برای مهار فودن و استرلینگ شاید مهمترین علامت ابهام تاکتیکی تیم‌ملی باشد. بازیکنانی سریع، خوش‌تکنیک و تیزهوش که می‌توانند در یک لحظه پاس نهایی را به هری‌ کینی بدهند که از نظر فیزیکی شاید بهترین مهاجم حال حاضر فوتبال جهان هم باشد.

بنابراین قطع اتصال دو وینگر انگلیس و همچنین دو هافبک مرکزی و هجومی این تیم با هری‌ کین مهمترین ماموریت عناصر دفاعی ایران خواهد بود و سپس سوال اصلی این خواهد بود که چه کسی مامور مهار هری کین خواهد شد؟

برای پاسخ به این سوال باید منتظر تمرین امروز و فردای تیم‌ملی ماند و دید که کی‌روش کدام زوج را برای خط دفاعی برمی‌گزیند؛ آیا همچون دوره قبلی، مجید حسینی و مرتضی پورعلی‌گنجی در خط دفاع قرار خواهند گرفت یا نیروی جدید از بین شجاع و کنعانی به ترکیب اصلی خواهد رسید.

ایران در دو دوره قبلی با هدایت کی‌روش از بازی نخست امتیاز گرفت و همین موضوع باعث شد تا در روز پایانی به صعود امیدوار باشد و حداقل در رقابت باقی بماند و از همین رو، کسب امتیاز و برای رسیدن به این هدف، عملکرد خط دفاعی، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها