|

کی روش به ترکیب مورد نظرش رسیده است؟

تیم ملی کشورمان روز دوشنبه در نخستین بازی خود در جام جهانی قطر به مصاف انگلیس می رود.

لینک کوتاه کپی شد

آیا ترکیب بازی با تونس، ارنج اصلی ایران در جام‌ جهانی است؟ دلایلی در تأیید و رد این فرضیه بخوانید.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از همشهری؛ تیم ملی فوتبال در آخرین و یکی از مهم‌ترین مسابقات تدارکاتی‌اش پیش از جام‌ جهانی ۲۰۲۲ قطر، با دو گل برابر تونس شکست خورد. این مسابقه به‌دلیل پافشاری کارلوس کی‌روش، پشت درهای بسته و در فضایی کاملا پلیسی برگزار شد. در نتیجه کمترین اطلاعات ممکن از بازی به بیرون درز کرد؛ چنان‌که حتی رسانه رسمی فدراسیون فوتبال دو کشور، دقایق متفاوتی را به‌عنوان زمان به ثمر رسیدن گل‌های حریف اعلام کردند! با این همه، آنچه در مورد این مسابقه می‌دانیم آن است که ابوالفضل جلالی که به‌عنوان بازیکن ذخیره به زمین آمده بود، از میدان اخراج شده و احتمالا تیم ملی ایران با این ترکیب اولیه مقابل تونس صف‌آرایی کرده است: علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی، مجید حسینی، صادق محرمی، میلاد محمدی، روزبه چشمی، سعید عزت‌اللهی، احسان حاج‌صفی، علیرضا جهانبخش، وحید امیری و مهدی طارمی.

دلایل زیادی وجود دارد در تأیید اینکه ترکیب ابتدایی دیدار مهم با تونس، به‌احتمال فراوان همان ارنج اصلی کی‌روش در دیدارهای جام‌جهانی به‌ویژه مسابقه ابتدایی برابر انگلستان خواهد بود. ازجمله موضوعاتی که این گزاره را تقویت می‌کند، حضور علیرضا بیرانوند درون دروازه است. به هر حال کمتر کسی تردید دارد که بیرو گلر اول ایران در قطر خواهد بود و احتمالا انتخاب او برای بازی با تونس نشان می‌‎دهد کی‌روش خواسته نفرات اصلی‌اش را محک بزند. در قلب خط دفاعی از زوج پورعلی‌گنجی و حسینی استفاده شده؛ ۲نفری که در ۲بازی پایانی جام‌جهانی مقابل اسپانیا و پرتغال هم فیکس بودند. استفاده از ۳هافبک دفاعی که خوشایند کی‌روش است، بر احتمال اصلی بودن این ارنج می‌افزاید. او روزبه چشمی را که جزو بازیکنان مورد علاقه‌اش به‌حساب می‌آید، همراه با سعید عزت‌اللهی و احسان حاج‌صفی در این پست به میدان فرستاد. از قضا هر دو بازیکن دیگر هم جزو معتمدین و محبوب‌های کارلوس هستند. جایگاه طارمی و جهانبخش هم در ترکیب مربی پرتغالی تضمین‌شده به‌نظر می‌رسد و البته از وحید امیری هم به‌خاطر عنصر دوندگی‌اش استفاده شده؛ خاصیتی که در جام قبلی هم منجر به فیکس‌شدن وحید شد. بنابراین می‌بینید که دلایل زیادی پیرامون احتمال حضور همین ارنج در دیدار با انگلیس وجود دارد.

سه نکته تردیدآمیز در مورد ارنج بازی با تونس وجود دارد که نشان می‌دهد شاید هم همه این ۱۱ نفر، منتخبان کارلوس در دیدار با انگلستان نباشند. دلیل اول زوج قلب خط دفاعی است. دراگان اسکوچیچ به استفاده از محمدحسین کنعانی‌زادگان و شجاع خلیل‌زاده اصرار داشت. کارلوس کی‌روش هم این دو نفر را مقابل دروازه ایران حفظ کرد، حتی به بهای اینکه از اختلافاتش با شجاع چشم بپوشد. به علاوه این دو بازیکن در تیم باشگاهی هم هم‌تیمی هستند و در اوج هماهنگی به‌سرمی‌برند. در نتیجه اینکه ناگهان کی‌روش از این همه مزیت دست بشوید و زوج جدیدی را بیازماید، کمی دور از ذهن است. دیگر نکته تردیدآمیز به پست دفاع راست مربوط می‌شود. در جام‌جهانی قبلی رامین رضاییان در این منطقه به بازی گرفته شد که می‌دانیم بازیکن مورد علاقه کی‌روش است. رامین در این مدت به اردوها دعوت نمی‌شد، اما با بازگشت کی‌روش، دعوت او هم از سر گرفته شد و بعید است این بازیکن در ارنج اصلی نباشد. نکته آخر هم به پست دفاع چپ برمی‌گردد؛ جایی که در جام قبلی شاهد حضور احسان حاج‌صفی بودیم و از قضا او یکی از بهترین مدافعان چپ مرحله گروهی لقب گرفت، اما در مصاف با تونس از میلاد محمدی در این پست استفاده شد. به هر حال، این چند روز را هم باید صبر کنیم و ببینیم تیم ملی با چه ترکیبی جام‌ جهانی را آغاز خواهد کرد.»

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها