|

مهم ترین بازی های مرحله گروهی جام جهانی 2022 قطر

بیست و دومین دوره جام جهانی از امروز 29 آبان به میزبانی قطر و با حضور 32 تیم آغاز خواهد شد.

لینک کوتاه کپی شد

«الجزیره» در گزارشی به برگزاری چند دیدار مهم و هیجانی در مرحله گروهی این رقابت‌ها اشاره کرده است.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از مهر؛ در مطلب این رسانه آمده است:

«پس از قرعه کشی بیست و دومین دوره جام جهانی ۲۰۲۲ که قرار است در قطر برگزار شود، صحبت‌ها درمورد مهم‌ترین و قوی‌ترین بازی‌های مرحله گروهی در میان اهالی فوتبال ادامه دارد. این قرعه‌کشی که در تاریخ اول آوریل ۲۰۲۲ در مرکز نمایشگاه‌ها و همایش‌های دوحه انجام شد، منجر به برگزاری چند بازی مهم و هیجان‌انگیز می‌شود که هواداران فوتبال مشتاقانه منتظر آن هستند.

قطر - اکوادور

رسم بر این است که فوتبال دوستان بازی افتتاحیه جام جهانی را از دست ندهند، چرا که این دیدار ۴ سال پس از آخرین بازی دوره قبل برگزار می‌شود. از جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان، تیم ملی کشور میزبان است که نوار مسابقات جام جهانی را به نشانه شروع مسابقات قطع می‌کند، این درحالی است که قبل از آن، قهرمان دوره قبل این کار را می‌کرد.

بنابراین، دیدار قطر (کشور میزبان) و همتای اکوادوری خود در صدر آن بازی‌های مورد انتظار در مرحله گروهی جام جهانی قرار می‌گیرد. این دیدار امروز یکشنبه ۲۹ آبان در ورزشگاه البیت و از ساعت ۱۹:۳۰ دقیقه آغاز می‌شود.

دو تیم پیش از این یک بار به مصاف یکدیگر رفته بودند و آن هم در دیداری دوستانه در ۱۲ اکتبر ۲۰۱۸ در ورزشگاه جاسم بن حمد بود که با برتری ۴ بر ۳ عنابی‌ها به پایان رسید.

آرژانتین - عربستان سعودی

دیدار «تانگو» و «الاخضر» به ویژه مورد توجه هواداران عربستانی است که برای خرید بلیت خود هجوم آوردند. علاقه به این مسابقه تنها به هواداران عربستانی محدود نشد، بلکه شامل همتایان عرب آن‌ها و همچنین طرفداران تیم ملی آرژانتین که به شور و شوق زیاد و عشق دیوانه وار به فوتبال معروف هستند، نیز می‌شود.

این مسابقه یکی از ۵ دیداری است که بلیت‌های آن با استقبال چشمگیری روبرو شد و پس از بازی آرژانتین و مکزیک در رده دوم قرار گرفت. علاوه بر این، در این دیدار شاهد اولین حضور لیونل مسی، بازیکن پاری سن ژرمن در جام جهانی قطر خواهیم بود. این دیدار قرار است روز چهارشنبه ۳۰ آبان ماه ساعت ۱۳:۳۰ در ورزشگاه لوسیل برگزار شود.

این دیدار سومین دیدار دو تیم خواهد بود، اولین بازی میان این دو تیم در جام کنفدراسیون‌ها در ۱۹ اکتبر ۱۹۹۲ برگزار شد که با برتری ۳-۱ آرژانتین به پایان رسید. دیدار دوم آنها، که با تساوی بدون گل به پایان رسید، در تاریخ ۱۴ نوامبر ۲۰۱۲ در ریاض برگزار شد.

اسپانیا - آلمان

می‌توان گفت دیدار اسپانیا و آلمان مورد انتظارترین بازی فوتبال دوستان است. این دو تیم جزو تیم‌های برتر اروپا و جهان هستند، چرا که علاوه بر نام‌های درخشانی که هر تیم در آن حضور دارد، از نظر عناوین نیز سابقه بسیار خوبی دارند. تیم ملی آلمان ۴ بار (۱۹۵۴، ۱۹۷۴، ۱۹۹۰ و ۲۰۱۴) قهرمان جام جهانی شده بود، در حالی که همتای اسپانیایی اش یک بار (۲۰۱۰) این افتخار را کسب کرده است.

مانشافت‌ها به دنبال جبران شکست سختی هستند که در آخرین بازی مقابل ماتادور‌ها متحمل شدند. بازی که در دومین دوره لیگ ملت‌های اروپا در ۱۷ نوامبر ۲۰۲۰ برگزار شد و با پیروزی گسترده ۶ بر صفر اسپانیا به پایان رسید.

این دیدار در دور دوم مرحله گروهی روز یکشنبه ۲۷ نوامبر در ورزشگاه البیت از ساعت ۲۲:۳۰ برگزار می‌شود.

ایران - آمریکا

اهمیت این دیدار کمتر از دیدار اسپانیا و آلمان نیست. تقابل ایران و همتای آمریکایی اش با توجه به تنش سیاسی دو کشور طی سالیان متمادی، مورد انتظار فوتبال دوستان است.

این دیدار اولین دیدار دو کشور در جام جهانی نیست چرا که آن‌ها پیش از این در جام جهانی فرانسه در تاریخ ۲۱ ژوئن ۱۹۹۸ به مصاف هم رفته بودند و بازی در آن روز در فضایی کاملا ورزشی برگزار شد.

تیم ملی ایران با دو گل حمید استیلی و مهدی مهدوی کیا در دقایق ۴۰ و ۸۵ موفق شد در آن دیدار تاریخی پیروز شود. تنها گل آمریکا را برایان مک براید ۳ دقیقه مانده به پایان به ثمر رساند.

دو تیم در جام جهانی قطر در دیدار‌های دور سوم مرحله گروهی ۲۹ نوامبر ۲۰۲۲ از ساعت ۲۲:۳۰ در ورزشگاه الثمامه به مصاف هم خواهند رفت.

غنا - اروگوئه

روزی که قرعه کشی جام جهانی قطر منجر به هم گروهی غنا و اروگوئه در گروه H شد، همه ۱۲ سال پیش را به یاد آوردند. هواداران فوتبال آخرین لحظات «دیوانه وار» بازی دو تیم در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی آفریقای جنوبی را که در تاریخ ۲ جولای ۲۰۱۰ در ساکر سیتی برگزار شد را به یاد آوردند.

در آن روز تیم ملی غنا راهی نیمه نهایی شد اگر دست لوئیز سوارز مانع از گل شدن «ستاره‌های سیاه» نمیشد. گرچه داور در دقیقه ۱۲۰ یک ضربه پنالتی اعلام کرد و به سوارز کارت قرمز داد، اما «آساموا گیان» فرصت تاریخی کشورش را از دست داد و ضربه پنالتی را به تیر افقی زد و سوارز را در هیجان هیستریک قرار داد.

در نهایت اروگوئه پس از پیروزی در ضربات پنالتی با نتیجه ۴ بر ۲، کارت راهیابی به مرحله نیمه نهایی را ربود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها