|

ترکیب رسمی انگلیس برای بازی با ایران اعلام شد؛ جمع سوپراستارها!

ترکیب تیم انگلیس برای بازی با ایران، با لشگری از ستاره های مطرح و چند صد میلیون یورویی دنیای فوتبال اعلام شد.

لینک کوتاه کپی شد

بالاخره زمان موعود فرا رسید. پس از 234 روز که مراسم قرعه کشی رقابت های جام جهانی 2022 قطر برگزار و حریفان تیم ملی ایران در مرحله گروهی مشخص شدند، حالا نوبت به شروع رسمی دیدارهای ملی پوشان در بزرگترین تورنمنت فوتبالی جهان و تقابل با یکی از مدعیان کسب عنوان قهرمانی است.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ورزش سه؛ انگلیس که برای دومین بار در تاریخ خود توانسته است در 2 تورنمنت مهم (جام جهانی 2018 و یورو 2020) به مرحله نیمه نهایی برسد، از انگیزه های زیادی برای تقابل با شاگردان کی روش و شروع پرقدرت در این پیکارها برخوردار است. آنها که گران ترین تیم حاضر در این تورنمنت هستند، با ترکیبی مملو از ستاره های مطرح دنیای فوتبال، به مصاف ایران می روند.

گرت ساوت‌گیت تصمیم گرفت تا یازده بازیکن زیر را برای دیدار برابر ایران روانه میدان کند:

دروازه بان: جردن پیکفورد

سنگربان 28 ساله و 28 میلیون یورویی اورتون در درون دروازه انگلیس ایستاده است. پیکفورد فوتبال خود را از رده های پایه ساندرلند آغاز کرد و با وجود اینکه هرگز تجربه پوشیدن پیراهن 6 تیم برتر لیگ جزیره را در کارنامه ندارد، اما 45 بار درون قفس توری سه شیرها ایستاده و در تمام دیدارهای جام جهانی 2018 روسیه و یورو 2020، در ترکیب ثابت انگلیس حضور داشته است.

پیکفورد امسال آمار خوبی را در دروازه اورتون به ثبت نرسانده و در چهارده بازی لیگ برتر، فقط سه بار موفق به ثبت کلین شیت شده است.

مدافعین مرکزی: هری مگوایر – جان استونز

جنجالی ترین بازیکن این روزهای انگلیس، بدون شک هری مگوایر است. مدافعی که به دلیل اشتباهات فاحش و کشنده اش در ترکیب منچستر یونایتد، بسیار مورد انتقاد قرار گرفته است. ارزش 70 میلیون یورویی او در اوایل سال 2020 به عدد 30 میلیون یورو رسیده و این نشان دهنده افت مگوایر است. مگوایر امسال فقط 9 بار برای یونایتد به میدان رفته و چهارده دیدار تیمش را به دلایل مختلف از دست داده است.

زوج او در یورو 2020 و جام جهانی قبلی، یعنی جان استونز نیز در ترکیب اصلی حضور دارد. مدافع منچسترسیتی نیز به مانند مگوایر، بازی های زیادی را در این فصل از دست داد. او نیز دچار آسیب دیدگی همسترینگ و در یازده دیدار امسال بازی کرده است.

مدافع راست: کیه‌ران تریپیه

کاپیتان نیوکاسل فصل فوق العاده ای را سپری کرده است. تیم او پس از سالها، در رتبه های بالای جدول قرار دارد. او امسال هفده بار برای کلاغ ها بازی کرده و چهار پاس گل داده و یک مرتبه نیز موفق به گلزنی شده است. فرم خوب این بازیکن باعث شده است تا ساوت‌گیت، او را به ترنت الکساندر آرنولد ترجیح بدهد.

مدافع چپ: لوک شاو

زننده تک گل انگلیس در فینال یورو 2020 برابر ایتالیا، امروز در سمت چپ خط دفاعی سه شیرها انجام وظیفه می کند. لوک شاو که امسال یکی از بازیکنان ثابت در ترکیب تیم اریک تن هاخ بوده است، امیدوار است که روز خوبی را برابر وینگرهای ایرانی  داشته باشد. او 23 بازی ملی را در کارنامه دارد که هفده مورد آن در زمان حضور گرت ساوت‌گیت روی نیمکت انگلیس بوده است.

هافبک های میانی: دکلان رایس – جود بلینگهام

رایس، کاپیتان 23 ساله وستهم، در بهترین فرم خود قرار دارد. بازیکنی با ارزش 80 میلیون یورو که با این سن کم، 34 بازی ملی را در کارنامه دارد. تجربه و پختگی او بسیار بیشتر از یک بازیکن جوان است. او که برای تمام رده های پایه تیم ملی ایرلند جنوبی بازی کرده بود، با پیراهن تیم بزرگسالان انگلیس به میدان می رود. دکلان رایس در جام جهانی گذشته حضور نداشت اما در تمام دیدارهای یورو 2020 در ترکیب اصلی بود.

جود بلینگهام، ستاره جوان دورتموند، تنها لژیونر فهرست 26 نفره انگلیس است. او با فقط 19 سال سن، 100 میلیون یورو ارزش گذاری شده است. رقمی شگفت انگیز! با وجود اینکه پست این بازیکن بازی در خط میانی است، اما او امسال و طی 22 بازی برای زنبورها، 9 مرتبه موفق به گلزنی شده و سه بار نیز پاس گل داده است. او هفده بازی ملی را در کارنامه دارد اما هرگز برای سه شیرها موفق به گلزنی نشده است.

هافبک های تهاجمی: رحیم استرلینگ – میسون مونت – بوکایو ساکا 

بازیکن متولد کینگستون جامائیکا، در تابستان امسال و پس از هفت فصل حضور در منچسترسیتی، راهی چلسی شد. رحیم استرلینگ 27 ساله، امسال نوزده بار برای آبی های لندن بازی کرده که ماحصل آن، پنج گل و 2 پاس گل بوده است. او در سال 2019 با ارزش گذاری 160 میلیون یورویی، در این زمینه رکورددار بود و دیدار برابر ایران، هشتادمین بازی ملی او به شمار می رود. او در 2 جام جهانی گذشته به میدان رفته و موفق به گلزنی نشده است. استرلینگ در پست وینگر راست بازی می کند.

دیگر عنصر تهاجمی تیم ساوت گیت که قرار است پشت سر کین بازی کند نیز از چلسی است. میسون مونت 23 ساله و 75 میلیون یورویی، در آخرین بازی رسمی تیم ملی انگلیس، دروازه آلمان را باز کرد. او برای تمام رده های پایه انگلیس بازی کرده و آماده تجربه حضور در جام جهانی است. بازیکن جوانی که امسال 21 بار برای چلسی بازی کرده که نتیجه آن، 2 گل و 6 پاس گل بوده است.

سومین عنصر تهاجمی تیم انگلیس در پست وینگر چپ، وضعیت متفاوتی دارد. بوکایو ساکا یکی از مهره های کلیدی در ترکیب تیم صدرنشین لیگ جزیره است. او امیدوار است که آرسنال را پس از سالها، به قهرمانی لیگ جزیره برساند و پیش از آن، مأموریت بزرگی برای موفقیت در جام جهانی را پیش روی خود می بیند. ساکای 21 ساله در این فصل پنج گل برای توپچی ها به ثمر رسانده و 6 پاس گل داده است. او 90 میلیون یورو ارزش گذاری شده و 20 بازی ملی نیز در کارنامه دارد.

مهاجم: هری کین

تک مهاجم انگلیس در بازی امروز، نیازی به معرفی ندارد. کاپیتان 29 ساله انگلیس با 75 بازی ملی و 51 گل زده، یکی از بهترین های دنیای فوتبال است. هری کین امسال در 22 بازی که برای تاتنهام انجام داده، سیزده مرتبه موفق به گلزنی شده و سه بار نیز پاس گل داده است. هیچ نشانه ای افزایش سن در این بازیکن دیده نمی شود و در بین تمامی بازیکنان متولد 1993 و با 90 میلیون یورو، ارزشمندترین بازیکن جهان فوتبال است.

ترکیب انگلیس برای دیدار برابر ایران به شرح زیر است:

جردن پیکفورد - هری مگوایر - جان استونز - لوک شاو - کیه‌ران تریپیه - دکلان رایس - جو بلینگهام - رحیم استرلینگ - میسون مونت - بوکایو ساکا - هری کین

 

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها