|

این تیم با نیمکتش مدعی جام جهانی است!

سه تعویض همزمان ساوت‌گیت در دقیقه 71 بازی جان دوباره‌ای به انگلیسی ها داد.

لینک کوتاه کپی شد

سخت‌ترین روز تاریخ فوتبال ایران در جام‌های جهانی، دیروز در مقابل چشمان میلیون‌ها بیننده تلویزیونی و 45 هزار تماشاگر ورزشگاه خلیفه در برابر انگلیس رقم خورد. جایی که ستاره‌های انگلیس یکی پس از دیگری مقابل ایران خودنمایی کردند و در نهایت با تحمیل سنگین‌ترین شکست ایران در این تورنمنت، اوضاع را برای کی‌روش و شاگردانش در دور بعدی دشوار و پیچیده کردند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ورزش سه؛ اما یکی از نقاط عطف بازی برای انگلیس، انجام سه تعویض همزمان بعد از ثبت اولین گل ایران در این مسابقه بود. جایی که ساوت‌گیت که دقیقه‌ای قبل اریک دایر را در تعویضی اجباری به جای مگوایر راهی زمین کرده بود، با به میدان فرستادن سه فوق‌ستاره شاغل در تیم‌های شهر منچستر، به دنبال خامه روی کیکِ جشن پیروزی مقابل ایران بود.

"استعداد‌هایی که از روی نیمکت به بازی آمدند، وحشتناک بودند" این تعبیر خاص گری نویل از سه تعویض همزمان گرت ساوت‌گیت در دقیقه 71 بازی بود و چه خوش‌شانس بودیم که این سه نفر زودتر از این به بازی نیامدند!

مارکوس رشفورد، جک گریلیش و فیل فودن، سه وینگر تراز اول فوتبال دنیا بودند که تازه در بیست دقیقه پایانی از سوی ساوت‌گیت به میدان فرستاده شدند. موضوعی که به خودی خود، بیانگر عمق اسکواد بی‌نظیر انگلیس به نسبت سایر تیم‌های جام جهانی است. نکته اینکه انگلیس در این بازی، آرنولد، هندرسون، کانر کودی و بن وایت را هم روی نیمکت داشت!

تغییراتی که البته خیلی زود جواب داد و رشفورد، در اولین تصاحب توپش در مسابقه، تنها چهل و نه ثانیه بعد از ورود به زمین، گل پنجم انگلیس را وارد دروازه ایران کرد. اما این پایان کار نبود و در آخرین دقیقه از وقت قانونی بازی، جک گریلیش، خرید صد میلیون یورویی منچسترسیتی هم پایش به گلزنی در جام جهانی باز شد و دروازه حسینی را برای ششمین بار باز کرد.

این عکسی است که دوربین ورزش سه از لحظه آماده‌شدن ستاره‌های انگلیس برای حضور در زمین ثبت کرده؛ درست در لحظاتی که کی‌روش داشت به خفیف‌تر شدن شکست فکر می‌کرد، گرت ساوت‌گیت با به میدان فرستادن فودن، گریلیش و رشفورد، باشکوه‌تر شدن میهمانی سه‌شیرها راه تدارک دید.

نکته جالب توجه در مورد دقایق حضور این بازیکنان، سیطره کامل انگلیس بر جریان بازی بود به طوری که از ابتدای حضور این سه فوق‌ستاره در ترکیب سه‌شیرها، ایران تنها در 18 درصد از اوقات بازی مالکیت توپ را در اختیار داشت.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها