|

اسپانیا – آلمان؛ فینال جام + ترکیب احتمالی

آلمان برای جبران باخت برابر ژاپن و اسپانیا برای ادامه قدرتنمایی در گروه E جام جهانی به مصاف خواهند رفت.

لینک کوتاه کپی شد

امشب از ساعت ۲۲:۳۰ در ورزشگاه البیت دیداری از گروه E جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر بین تیم‌های قهرمان جام‌های جهانی ۲۰۱۰ و ۲۰۱۴ برگزار خواهد شد.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از خبرورزشی؛ نبرد اسپانیا و آلمان را می‌توان حساس‌ترین و بزرگ‌ترین بازی مرحله گروهی و به نوعی فینالی در این مرحله نامید.

اسپانیا؛ جوانانه و قهرمانانه

وقتی جوان‌های اسپانیایی خیلی زود جوانه زدند و یکی یکی تبدیل به مهره‌های مهم تیم‌های باشگاهی‌شان شدند، می‌شد تصور کرد که لاروخا هم در پی این پیشرفت به موفقیت خواهد رسید. در یورو ۲۰۲۰ تیم خوبی بودند، اما به فینال نرسیدند. حالا در جام‌جهانی هم جذاب بازی می‌کنند و هم نتیجه می‌گیرند. شاید برای قضاوت زود باشد، اما بازی خونسردانه و هوشمندانه اسپانیا، مردم این کشور را به موفقیت تیم لوئیس انریکه امیدوار می‌کند. به نظر می‌آید در صورت کسب یک امتیاز از دیدرا با آلمان هم صدرنشینی‌شان در گروه قطعی شود، اما این تیم سیری‌ناپذیر نشان داده و چه بسا رقیب بزرگش را هم ببرد. از آن ۷ گل می‌شد فهمید که لاروخا چقدر جاه‌طلب است.

آلمان؛ به خانه برنمی‌گردیم!

شکست مقابل ژاپن باورنکردنی بود، برای این که آلمان نیمه نخست را عالی شروع کرده بود و با نزدیک به ۸۰ درصد مالکیت توپ می‌توانست سامورایی‌ها را گلباران کند. شاید این شکست تجربه خوبی شده باشد برای این که ژرمن‌ها تصور نکنند هر تیمی به گوشه رینگ رفت، از آن گوشه بیرون نمی‌آید. حالا آلمان که دوره قبل برای نخستین مرتبه در مرحله گروهی جام‌جهانی کنار رفت، با هانسی فلیک هم در نزدیکی تکرار آن اتفاق تلخ است. اگر آلمان می‌خواهد از این کابوس فرار کند، باید مقابل اسپانیا پیروز شود. در واقع رقیب در بهترین شرایط و آن‌ها در پیچیده‌ترین شرایط هستند. آیا قهرمان ۴ دوره جام‌جهانی و قهرمان ۸ سال پیش امشب خودش را از مخمصه نجات خواهد داد تا مجبور نباشد زود به خانه برگردد؟

آخرین جدال

نوامبر ۲۰۲۰ یعنی ۲ سال پیش در چنین روزهایی نتیجه عجیبی در دیدار اسپانیا و آلمان در لیگ ملت‌های اروپا رقم خورد. ژرمن‌ها ۶-۰ به لاروخا باختند. در آن دیدار برای اسپانیا، موراتا، تورس (۳ مرتبه)، رودری و اویارسابال گل زدند.

آمار بازی

۱۳) در ۱۳ دیدار قبلی بین اسپانیا و آلمان، اسپانیایی‌ها ۵ برد کسب کرده‌اند، آلمان ۳ بازی را برده و ۵ بازی بین این دو تیم هم مساوی شده است.

۳) اسپانیا در ۳ دیدار آخرش مقابل آلمان شکست نخورده؛ یک برد داشته و ۲ بازی هم مساوی شده. آخرین برد آلمان مقابل اسپانیا به نوامبر ۲۰۱۴ در دیداری دوستانه برمی‌گردد.

۲) این دو تیم ۲ مرتبه در جام‌های جهانی ۱۹۹۴ و ۲۰۱۰ به مصاف هم رفتند. در جام‌جهانی ۱۹۹۴ به تساوی ۱-۱ رسیدند و در جام‌جهانی ۲۰۱۰ هم اسپانیا در نیمه‌نهایی ۲-۰ آلمان را برد و در نهایت هم قهرمان شد.

۵) اسپانیا در ۱۵ حضور قبلی‌اش در جام‌جهانی ۵ مرتبه در مرحله گروهی کنار رفته. بعید است این دوره چنین ناکامی‌ای تکرار شود.

۱) بعد از ۴ دوره حضور در بین ۴ تیم برتر جام‌جهانی، دوره قبل آلمان برای اولین مرتبه در مرحله گروهی حذف شد. البته سال ۱۹۳۸ که حذفی بود در دور نخست به سوئیس باختند و حذف شدند.

۲) آلمان ۲ بازی آخرش در جام‌جهانی را به ۲ تیم آسیایی (کره‌جنوبی و ژاپن) باخته. پیش از این ۲ دیدار هیچ‌وقت ژرمن‌ها به تیمی آسیایی در جام‌جهانی نباخته بودند.

۲) سرخیو بوسکتس تنها بازمانده تیم جام‌جهانی ۲۰۱۰ است و می‌تواند به دومین قهرمانی‌اش برسد تا اولین بازیکن اسپانیایی باشد که به چنین افتخاری دست پیدا می‌کند. پله با ۳ جام پرافتخارترین بازیکن جام‌جهانی است. ۲۰ بازیکن از برزیل، آرژانتین و ایتالیا ۲ جام گرفته‌اند.

مصدومان و محرومان

خوسه گایا مدافع مصدوم اسپانیا به دومین بازی و حساس‌ترین بازی تیمش در مرحله گروهی خواهد رسید. لروی سانه وینگر تیم ملی آلمان هم مصدوم است و مشخص نیست به این دیدار برسد.

ترکیب احتمالی دو تیم

اسپانیا: سیمون، کارواخال، رودری، لاپورت، آلبا، گاوی، بوسکتس، پدری، تورس، اولمو و آسنسیو

آلمان: نویر، زوله، رودیگر، شلوتربک، رائوم، کیمیش، گوندوغان، گنبری، مولر، موسیالا و هاورتس

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها