|

در صورت صعود تیم ملی، کدام تیم در مرحله حذفی جام جهانی حریف ایران می شود؟

تیم‌ فوتبال هلند شانس بالایی دارد تا به عنوان صدرنشین راهی مرحله بعدی بشود.

لینک کوتاه کپی شد

دور دوم مرحله گروهی جام جهانی در حالی به پایان رسید که در این دور، قطر و کانادا از دور رقابت‌ها کنار رفتند و صعود فرانسه، پرتغال و برزیل به مرحله حذفی نیز قطعی شد اما ۲۷ تیم دیگر با شانس کم و زیاد خود، در هفته سوم به دنبال صعود خواهند بود.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ورزش سه؛ در گروه اول حذف قطر قطعی شده اما سه تیم هلند (۴)، اکوادور (۴) و سنگال (۳) به دنبال صعود خواهند بود. هفته پایانی لاله‌های نارنجی رودرروی میزبان خواهند ایستاد و اکوادور به مصاف سنگال می‌رود.

بیشترین احتمال صعود متعلق به هلند و اکوادور است و شانس صعود همزمان آنها ۵۴.۵٪ برآورد می‌شود. به عبارتی از میان ۱۱ حالت ممکن، شش حالت حکم به این اتفاق می‌دهد.

در سه حالت خاص، هلند و سنگال به مرحله بعدی صعود خواهند کرد. پیش فرض این سه حالت، پیروزی سنگال است و در غیر این صورت این تیم آفریقایی حذف خواهد شد.

تنها در دو حالت احتمال حذف هلند وجود دارد و روی کاغذ شانس حذف این تیم ۱۸.۲٪ است اما در عمل شاید نزدیک به صفر باشد چرا که پیش فرض حذف هلند، شکست این تیم مقابل قطر میزبان است: ۱) باخت هلند با اختلاف بیشتر از یک گل به قطر و تساوی پرگل اکوادور - سنگال و ۲) باخت همزمان هلند و اکوادور به شکلی که شکست هلند سنگین‌تر باشد.

در مجموع شانس صعود هلند در جدول احتمالات ۸۱.۷٪ است و لاله‌های نارنجی بخت بسیار خوبی هم برای صدرنشینی دارند.

تیم صدرنشین این گروه به مصاف تیم دوم گروه ایران می‌رود و به این ترتیب حریف احتمالی ایران در صورت صعود، هلند خواهد بود و بعید به نظر می‌رسد تیمی دیگر به مصاف تیم دوم گروه ایران برود.

بازیهای گروه اول از ساعت ۱۶:۳۰ و ساعاتی زودتر از دیدار ایران - آمریکا و انگلیس - ولز برگزار می‌شود.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی