|

(ویدیو) خلاصه بازی کره جنوبی 2 - 1 پرتغال؛ سون کار خودش را کرد!

در گروه H جام‌جهانی، کره‌جنوبی با شکست پرتغال راهی مرحله حذفی شد و اروگوئه با وجود بردن غنا نتوانست به مرحله بعد برود.

لینک کوتاه کپی شد

در آخرین شب از رقابت‌های گروه H جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر تیم‌های ملی پرتغال و کره‌جنوبی راهی مرحله بعد شدند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فرارو؛ در ورزشگاه اجوکیشن‌سیتی، پرتغال صدرنشین گروه که به مصاف کره‌جنوبی رفته بود که با نتیجه ۲-۱ شکست خورد تا ببرهای آسیا هم راهی مرحله بعد شوند. خیلی زود ریکاردو هورتا پرتغال را پیش انداخت. این بازیکن پاس دیوگو دالو را در دقیقه ۵ به قعر دروازه کره فرستاد. اما کره که به جز برد با هیچ نتیجه‌ای راهی مرحله بعد نمی‌شد تهاجمی به کار ادامه داد تا این که دقیقه ۲۷ توسط یونگ گوون کیم به گل تساوی رسید. در حالی که بازی متعادل شده بود و عطش کره برای گلزنی هم فروکش کرد، سرانجام در دقیقه ۱+۹۰ در ضدحمله‌ای سریع هئونگ مین سون ساخت و هی چان هوانگ گل برتری ببرهای آسیا را زد.

خلاصه بازی کره-پرتغال

ورزشگاه الجنوب میزبان نبرد حساس غنا و اروگوئه بود که لاسلسته این دیدار را با نتیجه ۲-۰ برد اما حذف شد. این بازی برای غنایی‌ها جنبه انتقامی برای باخت سال ۲۰۱۰ را داشت، ولی اروگوئه بدون در نظر گرفتن حساسیت‌ها ۲ مرتبه در نیمه نخست به گل رسید. هردو گل را در دقیاق ۲۶ و ۳۲ جورجین دِآراسکائتا به ثمر رساند. لوئیس سوارس که هنوز هم از سوی غنایی‌ها برای ماجرای سال ۲۰۱۰ متهم است، روی گل نخست تأثیرگذار بود. پیش از به ثمر رسیدن این دو گل، آندره آیو در دقیقه ۲۱ ضربه‌ پنالتی‌اش را هدر داد و سرخیو روچت این ضربه را مهار کرد. به نظر می‌رسید همان داستان ۱۲ سال قبل در حال تکرار است و لاسلسته باعث حذف غنا خواهد شد. روند بازی هم نشان داد ستاره‌های سیاه توانایی جبران شکست را ندارند.

در جدول گروه H پرتغال با ۶ امتیاز صدرنشین شد، کره‌جنوبی با ۴ امتیاز و با توجه به گل زده بیشتر نسبت به اروگوئه که این تیم هم ۴ امتیاز دارد در رده سوم ایستاد. غنا هم با ۳ امتیاز قعرنشین گروه شد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها