|

اتفاق ها به نفع مسی و آرژانتین؛ پایانی بر حسرت 36 ساله؟!

آرژانتین در مرحله یک هشتم جام جهانی 2022 قطر به مصاف تیم استرالیا می رود.

لینک کوتاه کپی شد

کار تیم ملی آرژانتین برای پایان دادن به حسرت ۳۶ ساله قهرمانی جام‌جهانی تازه از نبرد با استرالیا در مرحله یک‌هشتم نهایی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر شروع می‌شود.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از خبر ورزشی؛ از ساعت ۲۲:۳۰ امشب در دیداری از مرحله یک‌هشتم نهایی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر، تیم‌های ملی آرژانتین و استرالیا در ورزشگاه احمد بن‌علی شهر الریان به مصاف هم خواهند رفت.

آرژانتین؛ تازه جام‌جهانی شروع شد!

بازی اول را که به عربستان باختند ترس برشان داشت که نکند در آخرین جام‌جهانی لیونل مسی حتی به مرحله حذفی هم نرسند. اما تیم لیونل اسکالونی خیلی زود خودش را پیدا کرد و هوشمندانه‌تر ظاهر شد. در پی آن با دو نمایش کم‌نقص مقابل مکزیک و لهستان با کلین‌شیت و فرصت‌های بسیار که در مجموع ۴ گل برای‌شان به همراه داشت، صدرنشین شدند و به مرحله بعد رسیدند. از حالا تازه جام‌جهانی برای آلبی‌سلسته شروع شده و رؤیای آن را دارند که پس از ۳۶ سال در این تورنمنت جام بگیرند. آخرین مرتبه دیگو مارادونا بر فراز دستان همه جام را بالای سر برد و حالا می‌خواهند این اتفاق برای لیونل مسی تکرار شود. به نظر می‌آید مسیر برای آرژانتین تا نیمه‌نهایی بد نباشد؛ در صورت حذف استرالیا شاید هلند رقیب‌شان شود. اما این احتمال وجود دارد که در نیمه‌نهایی درگیر مسابقه حساس و حیثیتی با برزیل شوند. اگر آرژانتین همان تیم ۲ بازی اخیر باشد، شانس بالایی برای قهرمان شدن خواهند داشت.

استرالیا؛ دستاوردی بهتر در کیسه کانگورو

کانگوروها یکی از سورپرایزهای مرحله حذفی جام‌جهانی بودند. وقتی مسابقات شروع شد خیلی‌ها حتی می‌گفتن دانمارک شگفتی‌ساز خواهد شد و شاید تا نیمه‌نهایی هم پیش بیاید، ولی به سد استرالیا خوردند و این تیم حالا پس از ۱۶ سال به مرحله حذفی رسیده. استرالیا تبدیل شده به اولین تیمی که به‌عنوان نماینده دو قاره اقیانوسیه و آسیا راهی مرحله حذفی جام‌جهانی می‌شود و این اتفاق خاصی است. در جام‌جهانی‌ای که تا امروز دیده‌ایم هیچ چیز غیرممکن نبوده، در نتیجه اگر دستاوردی بهتر در کیسه کانگوروها قرار گرفت، عجیب نخواهد بود. استرالیا در تلاش است تا دستکم در فاز دفاعی تیم بهتری نسبت به بزرگ‌ترین بازی مرحله گروهی مقابل فرانسه باشد که ۴ گل خورد. تیم گراهام آرنولد در ۲ بازی اخیر کلین‌شیت کرده و قبل از شروع جام‌جهانی هم این اتفاق برای‌شان در ۳ بازی متوالی رخ داده بود. در نتیجه می‌توانند شب سختی برای مسی و هم‌تیمی‌هایش رقم بزنند.

آخرین جدال

سپتامبر ۲۰۰۷ در دیداری دوستانه آرژانتین موفق شد استرالیا را با نتیجه ۱-۰ شکست دهد. دمیکلیس مدافع پیشین آرژانتین تنها گل آن بازی را زد.

آمار بازی

۲) آرژانتین و استرالیا در ۲ دیدار به مصاف هم رفته‌اند که یکی در جام کنفدراسیون‌های ۲۰۰۵ بوده و دیگری دوستانه. هردو بازی را هم آلبی‌سلسته به سود خودش خاتمه داده.

۱۵) آرژانتین برای پانزدهمین مرتبه در مرحله حذفی جام‌جهانی قرار می‌گیرد. آلبی‌سلسته دوره قبل از این مرحله فراتر نرفت و در یک‌هشتم نهایی حذف شد.

۲) استرالیا که برای ششمین دوره در جام‌جهانی حاضر می‌شود فقط برای دومین مرتبه در مرحله حذفی این تورنمنت حضور دارد. مرتبه قبلی سال ۲۰۰۶ به ایتالیای قهرمان آن دوره باختند و کنار رفتند.

۴) آرژانتین در هر ۴ دیدار قبلی‌اش مقابل نمایندگان آسیا در جام‌جهانی پیروز شده است. ۲ مرتبه کره‌جنوبی، یک مرتبه ژاپن و یک مرتبه ایران به آلبی‌سلسته باخته‌اند.

۴) استرالیا هم ۴ مرتبه مقابل تیم‌های آمریکای‌جنوبی قرار گرفته که هیچ‌گاه پیروز نشده. یک تساوی مقابل شیلی و ۳ شکست مقابل شیلی، برزیل و پرو نصیب‌شان شده.

۱) استرالیا اولین تیم در تاریخ جام‌جهانی است که به‌عنوان نماینده دو قاره (اقیانوسیه و آسیا) به مرحله حذفی می‌رسد.

۲۲) لیونل مسی با حضور در دیدار مقابل لهستان صاحب رکورد بیشترین بازی برای آرژانتین در تاریخ جام‌جهانی شد. لئو ۲۲ مرتبه در ۵ دوره برای آلبی‌سلسته به میدان رفته.

۸) مسی امیدوار است در آخرین حضورش در جام‌جهانی به رکورد گابریل باتیستوتای ۱۰ گله در جام‌جهانی برسد. لئو ۸ مرتبه در این مسابقات گل زده.

مصدومان و محرومان

هم آرژانتین و هم استرالیا بعد از پشت سر گذاشتن مرحله گروهی بدون تلفات به مرحله یک‌هشتم نهایی جام‌جهانی رسیده‌اند و مصدوم یا محرومی ندارند.

ترکیب احتمالی دو تیم

آرژانتین: مارتینس، مولینا، رومرو، اوتامندی، آکونیا، دی‌پائول، فرناندس، مک‌آلیستر، دی‌ماریا، آلوارس و مسی

استرالیا: رایان، دگنک، سوتار، راولز، بهیچ، لکی، موی، ایرواین، گودوین، دوک و مک‌گری

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها