|

ستاره ناکام تیم ملی با انگیزه ترین بازیکن اردوی پرسپولیس!

جام جهانی 2022 با خاطره تلخی برای وحید امیری به پایان برسد.

لینک کوتاه کپی شد
وینگر باتجربه پرسپولیس امیدوار است بعد از ناکامی در جام جهانی 2022، بتواند در دربی پایتخت جبران‌مافات کند و شایستگی‌های خود را نشان بدهد.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از فوتبال 360، وحید امیری سال پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشت و در شرایطی که تصور می‌شد پایان این سال پر فراز و نشیب او بتواند در جام جهانی در کسوت کاپیتان تیم ملی ایران فعالیت کند، اما به یک‌باره شرایط علیه ستاره پرسپولیس تغییر کرد و او 270 دقیقه از جایش روی نیمکت تیم ملی در قطر تکان نخورد و حتی یک دقیقه هم فرصت بازی در این رقابت‌ها را به‌دست نیاورد تا آخرین شانس حضورش در جام جهانی را هم بدون انجام یک دقیقه بازی به پایان ببرد.

امیری که در مرحله مقدماتی جام جهانی چهره مورد اعتماد دراگان اسکوچیچ بود و حتی از سوی سرمربی کروات به عنوان کاپیتان تیم ملی هم انتخاب شد، نتوانست به مانند جام جهانی 2018 اعتماد کارلوس کی‌روش را به خود جلب نماید و همین مسئله باعث شد تا جام جهانی 2022 با خاطره تلخی برای او به پایان برسد. آن‌هم در شرایطی که وحید امیری بعد از گذراندن مصدومیت شدید از ناحیه کمر، روزهای پرچالش و دشواری را برای رسیدن به پیراهن تیم ملی تجربه کرده بود.

دربی به جای جام جهانی؛ در اندیشه جبران

ستاره پرسپولیس حالا بدون انجام بازی در جام جهانی به تهران بازگشته و از روز گذشته در تمرینات سرخ‌پوشان پایتخت حضور پیدا کرده، آن‌هم در شرایطی که در اولین گام از ادامه مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران بعد از تعطیلات فیفادی، پرسپولیس باید به مصاف استقلال برود و بی‌شک یحیی گل‌محمدی حساب ویژه‌ای روی درخشش وحید امیری باز کرده است.

امیری در دوره اسکوچیچ در تیم ملی بازی در پست‌های مختلف از جمله دفاع چپ، وینگر چپ، هافبک میانی و حتی هافبک پشت مهاجم را هم تجربه کرد و یحیی گل‌محمدی هم تصمیم گرفته تا از او در چند پست مختلف استفاده کند و باتوجه به ترافیک در پست وینگر، وحید امیری در نقش دفاع چپ در ترکیب سرخ‌پوشان پایتخت به کار گرفته می‌شود.

وحید امیری از هفته هفتم به ترکیب پرسپولیس در لیگ بیست‌ودوم اضافه شد و رفته رفته توانست جایگاه خود را در ترکیب سرخ‌پوشان پایتخت تثبیت کند و حالا به نظر می‌رسد که او تا پایان فصل، گزینه نخست یحیی گل‌محمدی برای حضور در پست دفاع چپ باشد و بازیکنانی مثل علی نعمتی و محمدمهدی احمدی باید چشم‌انتظار محرومیت و یا مصدومیت احتمالی امیری باشند تا بتوانند فرصت حضور در ترکیب سرخ‌پوشان پایتخت را به‌دست آورند.

به دنبال اثبات شایستگی‌ها به «کی‌روش»

ستاره 34 ساله پرسپولیس بعد از تجربه نیمکت‌نشینی در جام جهانی، حالا می‌خواهد از مسابقه دربی برای اثبات شایستگی‌های خود به کادرفنی تیم ملی استفاده کند. سرخ‌پوشان پایتخت در 5 مسابقه این فصل که وحید امیری برای‌شان به میدان رفته، 4 کلین‌شیت داشته‌اند که امیری در پست دفاع چپ با عملکرد خوب خود توانسته در ثبت این کلین‌شیت‌ها نقش‌آفرینی کند و موفق باشد.

مدافع-هافبک پرسپولیس و تیم ملی هنوز تصمیم نهایی‌اش را درباره خداحافظی از عرصه ملی نگرفته، اما شاید نیم‌نگاهی به جام ملت‌های سال آینده هم داشته باشد و بدون تردید درخشیدن در پیراهن پرسپولیس در ادامه لیگ بیست‌ودوم می‌تواند به تثبیت جایگاه او در فهرست تیم ملی کمک کند، البته که اگر پروژه تغییر نسل در تیم ملی کلید بخورد، بی‌شک وحید امیری با توجه به سن و سالش جزو نخستین بازیکنانی خواهد بود که فرصت حضور در اردوهای بعدی تیم ملی را از دست می‌دهد اما با این‌حال، ستاره سرخ‌پوشان پایتخت انگیزه‌های خود را از دست نداده و در سودای درخشش در ادامه مسابقات لیگ برتر در لباس پرسپولیس است.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها