|

مراکش - پرتغال؛ نبرد آفریقا و اروپا!

سومین تیم صعود کننده به مرحله نیمه‌نهایی جام جهانی از بین پرتغال و مراکش مشخص می شود.

لینک کوتاه کپی شد

پس از حذف ناباورانه برزیل و برتری میلی‌متری آرژانتین تا پایان امشب تکلیف نیمه‌نهایی در سمت دیگر جدول هم مشخص خواهد شد و ابتدا پرتغال به مصاف مراکش می‌رود.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فوتبال360؛ اطلاعات بازی به شرح زیر است:

یک چهارم نهایی

مراکش - پرتغال

شنبه 19 آذر

ساعت 18:30

استادیوم الثمامه (دوحه)

داور: فاکوندو ته‌یو (آرژانتین)

شانس پیروزی مراکش در پایان 90 دقیقه: 18.8 درصد

شانس پیروزی پرتغال در پایان 90 دقیقه: 55.8 درصد

پرتغال که با برتری قاطع مقابل سوئیس پا به این مرحله گذاشته، ابتدا باید از سد یاران یاسین بونو بگذرد و سپس به انتظار مشخص شدن تیم حریف در نیمه نهایی، دیدار انگلیس و فرانسه را به تماشا بنشیند. مراکش در دور یک هشتم نهایی، اسپانیا را پس از ضربات پنالتی به خانه فرستاد و حالا چهارمین حریف اروپایی‌اش در این مسابقات را پس از بلژیک، کرواسی و اسپانیا مقابل می‌بیند.

این حریف، متفاوت از سوئیس است

پرتغال، هرگز نمی‌خواهد درحالی که بهترین نمایش تیمی در جام‌جهانی را مقابل سوئیس به نمایش گذاشته، مسیرش در یک قدمی رسیدن به جمع 4 تیم برتر جهان توسط مراکش متوقف شود و در این میان، رونالدو شاید دوباره شاهد درخشش خارق‌العاده جانشینش از روی نیمکت باشد. ستاره‌ای که اولین هت‌تریک جام را به نام خود زد و شایستگی‌هایش را در تنها یک دیدار به اثبات رساند. او همچنین تبدیل به اولین ستاره جام‌جهانی پس از اولگ سالنکو در سال 1994 شد که روی 4 گل تاثیر مستقیم می‌گذارد. 

رونالدو باز هم روی نیمکت؟

راموس با درخشش مقابل سوئیس، تبدیل به اولین بازیکنی شد که  پس از سال 2002 در اولین تجربه ملی‌اش در این مسابقات هت‌تریک می‌کند. در بحث عملکرد کلی در طول تورنمنت اما برونو فرناندس از همه بهتر بوده است. او روی بیش‌ترین گل (5) در جمع هم‌تیمی‌ها تاثیر مستقیم گذاشته و امیدها به درخشش او خواهد بود؛ ستاره‌ای که کار سختی مقابل مراکش برای باز کردن قفل خط دفاعی این تیم دارد

امید یک قاره به «مراکش»

مراکش در 3 دیدار از 4 دیدار قبلی، دروازه خود را بسته نگه داشته و این مهم را مدیون تمرکز ویژه در خط دفاعی است. هم یاسین بونو تجربه کلین‌شیت در این مسابقات را دارد و هم دروازه‌بان جانشینش اما به نظر نمی‌رسد سرمربی مراکش، بونو را از روی خط دروازه تکان دهد. به خصوص پس از درخشش مقابل اسپانیایی که نگذاشت حتی یک ضربه پنالتی‌شان هم به تور بچسبد. در صورتی که مراکش موفق به شکست پرتغال شود، عنوان «اولین تیم آفریقایی که به نیمه‌نهایی جام‌جهانی راه پیدا می‌کند» را به نام خود زده و تاریخ ساز خواهد شد. این درحالی است که هر 3 نماینده آفریقا حاضر در دور یک چهارم نهایی، کامرون1990، سنگال 2002 و غنا 2010 حذف در همین مرحله را تجربه کرده‌اند.

آن‌هایی که پیراهن مراکش بر تن دارند!

همچنین از مجموع 11 دیدار تیم‌های اروپایی و آفریقایی با یکدیگر در دور حذفی مسابقات، تنها 2 بار سابقه داشته اهالی قاره سیاه به دور بعد راه پیدا کنند که یکی از 2 دیدار، پیروزی مراکش مقابل اسپانیا در همین مسابقات بود. مراکش پرهوادارترین تیم در قطر بوده و سرمربی این تیم روی حمایت ویژه اعراب و قطری‌ها از شاگردانش در دیدار برابر پرتغال، حساب ویژه‌ای باز کرده است. تیم پیروز در این دیدار، در دور نیمه‌نهایی به مصاف برنده دیدار فرانسه مقابل انگلیس خواهد رفت و در صورت صعود به فینال، تیمی به جز آرژانتین یا کرواسی در آخرین گام از مسیر قهرمانی سد راهشان نخواهد شد.

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی