|

(ویدیو) خلاصه بازی انگلیس 1- 2 فرانسه؛ هدیه کین به خروس ها!

در آخرین بازی مرحله یک‌چهارم نهایی جام‌جهانی 2022، فرانسه با برتری 2-1 برابر انگلیس به جمع چهار تیم نهایی رسید.

لینک کوتاه کپی شد

میزبان آخرین دیدار مرحله یک‌چهارم نهایی جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر ورزشگاه البیت بود، جایی که انگلیس مقابل فرانسه با نتیجه ۲-۱ شکست خورد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فرارو؛ در دیداری که دقایق ابتدایی‌اش کاملاً پایاپای پیش رفت، اولین موقعیت خوب را فرانسه با ضربه سر اولیویه ژیرو در دقیقه ۱۱ به‌دست آورد؛ ضربه‌ای که در آغوش جردن پیکفورد آرام گرفت. اما دقیقه ۱۷ پاس آنتوان گریزمن به اورلین شوامنی رسید تا هافبک رئالی با شوتی دقیق به گوشه دروازه سه‌شیرها، قهرمان دوره قبل را پیش بیندازد. این گل انگلیسی‌ها را به واکنش واداشت. در دقیقه ۲۹ شوت دیدنی هری کین را هوگو لوریس به کرنر فرستاد. در پایان نیمه اول این بازی پرجنب و جوش، خروس‌ها با برتری به رختکن رفتند.

انگلیس نیمه دوم را هجومی آغاز کرد و در دقیقه ۴۷ با شوت سهمگین جود بلینگام می‌توانست به گل تساوی برسد اما این ضربه را هوگو لوریس مهار کرد. سرانجام دقیقه ۵۴ انگلیس به گل تساوی رسید. پس از خطایی که روی بوکایو ساکا انجام شد، هری کین گل سه‌شیرها را از روی نقطه‌پنالتی به ثمر رساند. دقیقه ۷۰ هم هری مگوایر می‌توانست زننده گل دوم انگلیس باشد اما ضربه سر او با سایش به تیر دروازه به بیرون رفت. فرانسه برای دقایقی دوباره فشار آورد تا این که با ضربه سر اولیویه ژیرو در پی ارسال دیدنی آنتوان گریزمن در دقیقه ۷۸ به گل دوم رسید. دقایقی بعد داور با استفاده از VAR یک پنالتی دیگر هم برای انگلیس گرفت که این پنالتی را هم هری کین در دقیقه ۸۴ به آسمان فرستاد! در پایان این بازی چیزی جز ناکامی نصیب سه‌شیرها نشد و ضربه ایستگاهی زیبای مارکوس رشفورد در دقیقه ۱۰+۹۰ هم از بالای دروازه بیرون رفت.

در پایان این فرانسه بود که بازی بزرگ را در البیت برد تا در نیمه‌نهایی رقیب مراکش شگفتی‌ساز شود. فرانسه در پی تکرار قهرمانی است، کاری که فقط ایتالیا در سال ۱۹۳۸ انجام داده.

خلاصه بازی

پیشنهادات ویژه

پیشنهادات ویژه

دانش آراستگی

دیدگاه تان را بنویسید

 

از نگاه ورزش

خانه داری

تفریح و سرگرمی

عصر تکنولوژی

نیازمندی‌ها